Ce cauciucuri/anvelope/gume sa imi cumpar|Totul despre alegerea lor

ice4you®

I was born, to die imortal!

You may also like...

4 Responses

  1. cerevel says:

    O sa incep comentariul cu o mica corectie la ce ai scris. Anvelopele de iarna sunt obligatorii nu in functie de data calendaristica ci in toate situatiile in care carosabilul este acoperit cu zapada sau gheata (OU Nr. 195 din 12 decembrie 2002 privind circulatia pe drumurile publice art.102 alineatul (1), punctul 28 “conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al utovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate”). Lipsa acestora in situatia de mai sus se sanctioneaza cu retinerea certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, poliţistul rutier eliberand conducătorului de vehicul o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie.
    Acum ce anvelope as cumpara.
    1. Anvelope resapate. Perfect de acord cu avantajele si dejavantajele mentionate. As adauga ca la acest tip nu cunosti vechimea cauciucului original pe care s-a facut resaparea asa ca exista riscul ca anvelopa sa aiba 5-6 ani fiind deja imbatranita. Desi pretul este mai mic si km rulati cu astfel de anvelope sunt mai putini asa ca pana la urma ajungi la aceiasi bani cu unele noi. As monta astfel de anvelope doar pe puntea spate a unui turism mic cu care circul in oras la max.70 km/h. Musai le cantaresc inainte de achizitie si le verific in sensul ca anvelopele initiale sa fie din aceiasi categorie si firma.
    2. Uzate/second-hand.Eu cred ca majoritatea anvelopelor SH provin din schimbarea anvelopelor la apropierea atingerii gradului de uzura si nu de la masini accidentate din cimitirile de masini. Si in acest caz pret mic si km rulatii putini.
    3. Anvelope noi. Cea mai buna alegere. Cu o masina (clasa medie de 10-14.000 Euro) faci in general 10.000km/an. Daca anvelopele te tin cca.50.000 km inseamna ca la 5 ani trebuie sa dai 200-250 euro pentru incaltari noi. Preferabil ar fi cele RunFlat chiar daca sunt mai scumpe. Referitor la firma sunt multe de vorbit. In Romania sunt trei producatori de anvelope Pirelli la Slatina, Michelin la Victoria Floresti Prahova, Silvania si RomSteel Cord la Zalau si Continental la Timisoara. Acum ce ai alege, o anvelopa de la aceste fabrici (Premium Tyres) sau Yokohama (Mid-Range Tyres) care au preturi relativ apropiate dar Yokohama sunt produse in Japonia. Ce este curios ca cele 3 firme care au fabrici la noi nu inscriptioneaza pe anvelopa ca tara de provenienta Romania.
    Personal am optat pentru Yokohama.

  2. ice4you® says:

    Cerevel – multumesc pentru opinie, completari si corectia cea mica, am ramas in cap cu perioada perioada aia teoretica de iarna. laugh

    In rest sa le luam pe rand:

    1. Iarna ma gandeam si eu ca ar merita sa pui asa ceva pe masina, insa tot nu este avantajos mai ales daca prinzi ierni usoare care iti permit sa iesi in afara fara probleme;

    2. Aici te inseli in cea mai mare parte! Vulcanizarile pe dincolo castiga mai multi bani din reciclare decat din vanzarea de gume pentru ca i’ar rupe la banii mai ales stocarea lor pe o perioada lunga de timp pana strang cantitatile necesare. Cum ziceam, in cea mai mare parte a lor, acele cauciucuri provin de la cimirirele de masina unde in urma dezmembrari raman aceste cauciucuri care se vand separat. Am prieteni care se ocupa de genul asta de afaceri si stiu ce spun. smile

    3. Eu nu am reusit niciodata performanta sa ma tina 50.000km o guma, care sa ramana intr’o stare buna pe toata aceasta perioada, indiferent de producatorul ei si nu sunt deloc un sofer agresiv! In general, cam dupa 30.000km guma aia incepe sa isi arate oboseala orice povesti ne’ar spune producatorii si oricum, fololsind’o din aia 10.000km/an maxim 5000km/6 luni … cam pe la valoarea aia ajungi dupa 5 ani cat se recomanda a fi o guma utilizata.

    Ca preferinta, din producatorii premium as merge pe Michelin mai ales pentru experienta lor foarte lunga din Formula1 si alte sporturi cu motor unde au experimentat si dezvoltat ani de zile noi tehnologii de fabricatie ale anvelopelor, lucru ce s’a si vazut ulterior transpus pe piata consumer. De interesat nu ma intereseaza absolut deloc unde sunt facute, atata vreme cat sunt sub sigla lor, iar daca sunt facute in Romania cu atat mai bine din doua motive mari si late:

    1. Dau de mancare la familiile romanillor care lucreaza acolo smile ;
    2. Fiind fabrici mult mai recente ca alea din alte parti, beneficiaza de cele mai noi tehnologii in domeniu, deci … un mare plus! good

  3. ice4you® says:

    Teste comparative intre anvelopele de vara facute de auto-bild.ro :



    Verdict
    Învingătorul clar al acestui comparativ sunt noile PremiumContact 6 de la Continental. Fără „derapaje“ în niciuna dintre cele 12 probe, acestea își asigură nu numai câștigarea testului, ci și titlul de „Campion Eco“. În afară de producătorii premium Dunlop și Pirelli, evidențiați cu „Exemplar“, și mărcilor mai ieftine, Falken, Hankook și Fulda, le reușește marea lovitură. Acestea oferă o performanță evidențiată cu „Exemplar“ – iar asta la un preț rezonabil.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *