De ce prefera romanii masinile SH fata de cele noi?

Am tot vazut in ultima vreme cum creste vanzoleala in ce priveste importul tot mai mare de masini SH in dauna vanzarilor de masini noi, in ciuda tuturor taxelor si piedicilor pe care Guvernul asta de rahat (indiferent de cine a fost la putere) au incercat sa le puna. Pe langa toate asta, ca treaba sa fie treaba, CE a condamnat zilele trecute si timbrul de mediu ce se incaseaza dupa 2013 ca fiind ilegal dupa ce in primavara se anunta ca se restituie banii celor care au platit taxa ilegala in perioada 2007-2013.  Ei bine, dupa cum se stie, orice taxa se scoate doar dupa ce se inlocuieste cu alta si uite asa, au inceput deja zvonurile ca in viitorul apropiat, se va plati o taxa anuala pentru masinile vechi care va fi tot mai mare in functie de vechime si gradul de poluare a masinii.

 

Buuu … pana sa ajungem acolo (si vom ajunge ca in tara asta numai la bine nu te poti astepta), ma uit la cretinii astia de ne conduc cum isi dau cu stangul in dreptul si nu gasesc solutii decat din astea de forta pentru a stimula cumpararea de masini noi in loc sa gaseasca unele logice si simple care ar stimula de la sine lucrul acesta fara a mai fi nevoie de asemenea cretinisme, pentru ca romanii nu isi cumpara masinii noi pentru ca asa isi doresc in mod neaparat, ci pentru ca:

  • Nimeni pana acum nu a oferit solutii de finantare viabile, alegerea unei masini SH in dauna uneia noi fiind lipsa de bani a celor care le cumpara! Dincolo exista numeroase asemenea solutii de finantare pentru toate preferintele si toate buzunarele, masinile SH care ajung la noi in mare parte sunt masini care rezulta in urma incheierii unor astfel de finantari. Prima masina ce s’a incercat pe la noi este o gluma proasta!
  • Programul RABLA de succes in anii trecuti este unul totusi limitat atat ca numere de vouchere cat si ca valoare! Intre timp pretentiile romanilor au crescut (cum era si normal) daca acum cativa ani se multumeau cu o DACIA cheala la dotari ca erau obisnuiti cu aia dinainte, acum isi doresc mai mult de atat, iar banii pentru diferenta destul de semnificativa nu ii au! Prin logica prefera sa se indrepte spre o masina SH mult mai ieftina, dar suficient de bine dotata si cu viata in ea pentru cativa ani buni!
  • Nici oferta de masini noi nu straluceste prea tare la posibilitatile pe care le au romanii in mod realist! Intr’o tara in care banii stransi cu greu pentru o masina au o medie de aproximativ ~3000EU (o estimare facuta de mine dupa ce vad in piata in care ma invart) fara solutii reale de finantare suplimentare nu vad cum ai putea sa iti cumperi o masina noua si dotata la nivel mediu pe care altfel o gasesti lejer la second-hand in banii aia fara a mai fi nevoie sa te bagi si prin banci!
  • Pe langa toate astea, dupa tepuirea nationala din 2006-2009 in care lumea lua credite si pentru halat cu dobanzi fabuloase la care se adauga si instabilitatea financiara, cred ca romanii s’au cam vindecat in mare parte de cumparatul pe credit si uite asa, discutia noastra se intoarce de unde am inceput.

In concluzie, solutiile nu se afla in marirea aberanta a taxelor si biruri peste biruri ci in gasirea unor solutii realiste si de bun simt in ce priveste finantarea adaptata dupa bugetele romanilor! De ce nu se imprumuta din alte tari si solutiilor lor de finantare care in mare parte sunt leasinguri in care omul are de ales daca sa isi cumpere sau doar inchirieza masina pentru o anumita perioada de timp, ca la finalul acestei perioade sa poata opta pentru o masina noua si tot asa?! Oare tocmai pentru ca facand lucrul asta nu ar prea mai avea unde dracu sa isi vanda aia de dincolo rablele?! Pai e ok atunci ca tot noi sa le cumparam rablele si sa ajungem sa le platim cat platesc ei pentru masinii noi noute, care la noi sunt doar vise la veniturile pe care le avem?!

In final cred ca raspunsul este evident pentru toata lumea: romanii prefera masinile SH din saracie si lipsa unor solutii de finantare de bun simt!

4 comentarii la „De ce prefera romanii masinile SH fata de cele noi?”

  1. Ar mai fi şi calitatea drumurilor de la noi, care drumuri au mai fost îmbunătăţite pe ici pe colo în punctele esenţiale(!) dar tot drumuri proaste rămîn: curbele periculoase au rămas aceleaşi, doamne fereşte să le fi corectat un pic, apoi lăţimea unor străzi prrroaspat asfaltate este mai mică decît lăţimea drumului iniţial (din cauza lipsei banilor, din cauza şpăgilor mai exact, dar şi din cauza prostiei), străzi tîmpite pline de linii continue numai ca să nu poţi depăşi şi eventual să te capeţi şi cu cîte o amendă de la pîndacii ce abia aşteaptă să o muşti. În loc să dirijeze traficu, preferă să stea ca şobolanii la pîndă, să vază oare cine mai calcă linia continuă…
    De proasta organizare a parcărilor din oraşe nici nu mai vorbesc, de capacele de canal în care îţi tai fain frumos cauciucele de asemenea, de borduri cretine şi de sensuri giratorii cu diametrul de un metru că nu ai unde să iei viraju, de asemenea.
    Cred că din punctul de organizare a circulaţiei sîntem pe un loc fruntaş la un clasament al celor mai tîmpite căi de circulaţie.
    De cretinatatea şoferilor nu mai vorbesc, este direct proporţională cu dimensiunile maşinii şi cu numărul de cai putere de sub cur.
    În rest numai de bine.
    Singurul sfat care totuşi îndrăznesc să-l ofer, este să conduceţi prudent, şi mai ales la drumuri ceva mai lungi să fiiţi atenţi în special la manevrele celor din faţă.
    Mai vă intere o maşin(uţ)ă nouă ?!

    Răspunde
  2. M-am convins pe piele proprie ca nu se merita masina noua in RO. Mai bine un sh bun cu care sa iti faci treaba si sa nu faci infarct ca e zgariata, decat una noua, care te costa tone de euroi cand o iei si deja scade 1000 de euro pana la prima intersectie.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura