Uleiul de motor … pe intelesul tuturor|Sfaturi pentru incepatori

ice4you®

I was born, to die imortal!

You may also like...

4 Responses

  1. Cand masina mananca prea mult ulei de motor… trebuie sa o schimbam, nu?! laugh

  2. ice4you® says:

    Esti sigur ca il mananca si nu cumva il pierde? Daca e caz concrect ce ai scris mai sus, te pot ajuta cu cateva sfaturi sa indentifici beleaua, daca e doar caz impotetic, atunci si daca mananca prea mult exista solutii, nu trebuie neaparat schimbata ca poti da peste una care face acelasi lucru si chiar mai rau. laugh

  3. SoboLAN says:

    OK deci nu detin si nu am detinut niciodata o masina. Dar o sa incerc sa urmez o cale de ganduri care o consider logica. Te rog sa-mi zici daca si unde gresesc.

    Tipul de ulei care trebuie folosit pentru masina care o ai e trecut in “manualul” masinii. Insa, dupa cum ziceai si tu, dupa ceva ani de zile o sa dispara acele standarde si denumiri si o sa fie inlocuite de altele. Pe piata romaneasca majoritatea oamenilor cumpara masini second-hand, ceea ce inseamna ca majoritatea au cel putin 5 – 8 ani vechime. Prin urmare, problema cu standardele care se tot schimba poate aparea foarte frecvent.

    Daca nu te pricepi, poti sa mergi de exemplu la mecanic si sa-l intrebi ce ulei e recomandat pentru masina ta. Daca insa acel mecanic nu ti-e prieten bun care-ti vrea binele, o sa-ti recomande ceva gresit pentru ca e mai bine pentru el, din 2 motive: (a) de multe ori au uleiuri la vanzare si face bani si din asta; si (b) daca iti recomanda uleiul gresit, o sa ti se strice masina, prin urmare tot la el ajungi pentru reparatii si uite asa scoate o gramada de bani de la tine.

    Acelasi set de principii se poate aplica foarte usor la multe alte aspecte auto, nu doar la ulei.

    Daca nu te pricepi cam deloc (cum e cazul meu), sigur ai cativa prieteni care mai stiu cate ceva. Problema insa e cu vorba aia “Romanul e bun la toate”. Are ceva sambure de adevar ironic vorba asta, in sensul ca multi se cred experti in anumite domenii, dar de fapt habar n-au despre ce vorbesc. Asta ai descoperit si tu in cercetarea care ai facut-o legata de uleiuri. Si atunci in care din “prietenii care se pricep la masini” o sa ai incredere ? Cum ii diferentiezi ?

    In recapitulare:
    – nu te pricepi
    – nu poti sa ai incredere in intentiile mecanicilor
    – nu poti avea incredere in cunostintele prietenilor

    Avand in vedere toate acestea: ce faci ? Ca problemele la masina trebuie sa le rezolvi. Si sunt foarte convins ca nu sunt ieftine.

    Ai putea sa-mi dai ceva sfaturi in acest sens ? Mersi.

    Dupa cum am zis in primul paragraf: n-am detinut niciodata o masina, dar sunt convins ca acest gen de probleme o sa fie foarte frecvente atunci cand o sa am una, in special la inceput.

  4. ice4you® says:

    In ce priveste uleiul de aia am scris articolul asta pe care oricine il citeste de la cap la coada eu zic ca se va lamuri care e treaba cu uleiul de motor.
    In ce priveste schimbarea denumirilor comerciale, acestea se schimba dar nu foarte mult plus ca notiunile de baza ca vascozitatea (expl. 5W40) ACEA, API sau recomandarile motoristilor raman batute in cuie indiferent ce sufix comercial ar avea acel ulei. In rest la partea cu mecanici necinstiti, sa zicem ca se poate intampla si cum povestesti tu, de aia e bine ca dupa ce ti’ai ales masina sa pui mana si sa te informezi atat din manualul de intretinere cat si forumuri care sunt o veritabila “mina de aur” in ce privesc informatiile despre masina ta mai ales daca e ceva mai veche iar cei care le au de mai multa vreme au apucat sa scrie cam tot ce era de scris despre ele. Bininteles insa ca nu e o munca usoara sa filtrezi continutul pentru ca nu exista padure fara uscaturi insa pe gasesti si lucruri ok care sa te ajute ca macar sa iti faci o idee pana apuci sa iti cunosti cat de cat masina.
    Pentru sfaturi iti stau oricand la dispozitie, din cat ma pricep evident. smile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *