Vasile Osean

„Numar zilele si ma gandesc la faptul ca fiecare zi ne apropie de finish, de intalnirea cu familiile noastre.

Vedem aici niste peisaje incredibile: oceanul este luminat de luna ca o cale argintie, vad cum rasare si apune luna si este un peisaj despre care nu am stiut ca exista in realitate.

Avem un culuar de vaslit foarte bun acum fata de zona de Nord unde erau vant si valuri mari. Mergem S-V si avem o vreme favorabila.

Ne-am obisnuit si sa scoatem apa din barca in fiecare zi: aproximativ 50 l, schimbam pilotul automat la 12 ore, ne-am gatit singuri mancare calda (mamaliga, piure, fasole batuta), ne mai distram punand muzica pe barca.

Vorbim zilnic cu familiile noastre si numaram zilele ramase pana la revederea cu ei: eu imi scriu zilele trecute direct pe peretele cabinei din spate.

Pentru a ne mai condimenta viata la bord, zilnic numaram milele parcurse si facem estimari vis-a-vis de data la care vom ajunge in Antigua. „

Andrei Rosu

„Avem aceeasi rutina zilnica: vaslit, mancat, dormit, scos apa din barca, dat cu protectie solara, mai spalam lucruri. Si ne bucuram ca in aproximativ 15 zile vom ajunge deja la finish in Antigua.

Vedem „flying fish” zilnic, unul dintre acestia l-a lovit pe Marius in ureche, din fericire fara a crea probleme.

Pana acum am intalnit doar 2 ambarcatiuni: 1 vas de croaziera si un vas comercial.

Ne-a vizitat si o balena, initial ne-am bucurat dar cand am vazut ca se apropie la 3 m de noi ne-am ingrijorat un pic pentru ca nu stiam cum barca poate fi afectata. Asadar, am intrat in apa sa vedem daca este totul ok.

Vremea este calda cu vant de 30/40 km /ora.

In permanenta ne gandim la cei de acasa si in acelasi timp suntem foarte ancorati in aceasta experienta si ne concentram foarte tare la ceea ce facem aici pentru a duce lucrurile la bun sfarsit.

Ne creste parul, barba, sa-ti tai unghiile este o adevarata aventura pe barca ce se misca continuu.

Am slabit in medie cam 10 kg fiecare.

In prima parte a cursei campioni la vaslit au fost Vasi si Ionut, acum am intrat in ritm cu totii.

In ceea ce ma priveste, fata de variantele solitare pe care le-am experimentat in diversele mele aventuri si maratoane, de data aceasta este o diferenta mare in faptul ca exista echipa, ca stiu ca ma pot baza pe cineva 100% daca viata imi este in pericol si ca relationez cu ceilalti beneficiind de bucuria de a impartasi aceasta experienta, stiind faptul ca vom rememora impreuna amintirile din cursa si ca ne avem martori unii pe altii pentru toate starile si lucrurile prin care trecem.”

Ionut Olteanu

„La bord viata este foarte frumoasa, plina de aventura. Vedem peisaje de neimaginat, luna care ne ghideaza traseul, rasaritul si apusul, valurile care iti dau un nivel inalt de adrenalina. Dupa 2 ore de vaslit te simti ca si cum ai iesit de la un film 5D (vant, valuri, miscare continua). Atunci cand un val imens ne ridica, este ca si cum „ajungi sa atingi norii cu mana”.

Fizic ma simt foarte bine, inca nu am slabit foarte tare asa ca e posibil sa reiau sala la intoarcereJ

Ne sincronizam foarte bine la vaslit si suntem foarte aproape de locurile 9 si 10 : oricand se poate intampla o rasturnare de situatie.

In ceea ce priveste viata pe barca cateodata tura de pauza pare destul de lunga: din 2 ore iti ia cam 15-20 minute partea de igiena personala si in rest reusesc sa mai si scriu in jurnal cate 3-4 pag pe zi (nu e usor sa scrii atunci cand sunt valuri de 7 m).

In ceea ce priveste repetarea acestei curse, daca as face-o, cred ca acum as stii mult mai bine ce sa pun pe barca si as folosi tot o barca din categoria PURE, datorita faptului ca este mult mai interesanta si reala aventura cu o astfel de barca (la barcile Concept vantul este cel care impinge barca si nu este nevoie sa vaslesti ca la Pure).”

Marius Alexe

„Daca cineva isi dorea sa stea la mare o luna de zile, ia-ta cum un vis poate fi implinit”. In jurul nostru este numai apa si valuri, zici ca suntem intr-un „desert de apa sarata, un desert in clocot”. Atat de multa apa sarata pe care nu o poti folosi la nimic.

Este o experienta foarte autentica, cu provocari in toate directiile, cu o convietuire in echipa.

Aceasta traversare este o proba de caracter, este despre felul in care poti sa pastrezi o echipa.Avem succes pentru ca ne tinem de program-ul stabilit si ne facem treaba cat se poate de bine.

Vorbim in aceasta expeditie de o aventura de tip „Survivor” chiar daca suntem in echipa si luptam impreuna. Trebuie sa fii astfel antrenat incat sa poti sa mananci, sa poti sa te odihnesti, sa poti fi partener de nadejde.

Acum, ca am trecut deja de prima jumatate si ca ne indreptam catre final in linie dreapta, abia astept si visez la cum or sa-mi sara copiii in brateJ.

Funny a fost cand m-am trezit cu pestele zburator in ureche, norocul nostru ca vaslim cu gluga trasa pentru ca altfel nu stiu ce se intampla. Incercam sa ne ferim pentru ca sa nu ne sara in ochi, acesti pesti au o viteza foarte mare. Tot interesant cand am vazut delfinii (o singura data) si cand ne-a vizitat balena (este un caz foarte rar sa te viziteze o balena).

Daca ai vedea ce valuri sunt, prima senzatie ar fi ca nu poti supravietui aici.

Ne-am dezvoltat capacitatea de a sta in echilibru, stam in picioare fara sa ne mai tinem. Si suntem ancorati in permanenta de vesta pentru ca daca ai cazut din barca nu mai poti fi recuperat. Ne-au mai trantit valurile de pe scaunul de vaslit.

„Ce faci in timpul liber?”

Imi inregistrez zilnic video ce mi s-a parut interesant astfel incat sa pot surprinde toate trairile si sa pot rememora totul cand vom ajunge pe uscat. De altfel, este aventura vietii, inclusiv pentru faptul ca nu ai optiuni pe parcursul ei. Cea mai rapida cale de a ajunge pe uscat este sa fii pe barca. Optiunile urmatoare sunt fie pe yahtul support care ajunge la finish atunci cand ultima echipa termina cursa fie pe vre-un vas care nu se stie in ce directie merge si daca nu ajungi cumva in Alaska purtand slip de baie.

Ceea ce imi doresc este sa mentinem o stare buna intre noi, in echipa si sa ne bucuram de aceasta experienta pana la capat.

„Ai mai repeta aceasta cursa ? ”

Tine de foarte multe elemente, nu as putea spune acum 100% daJcred ca trebuie sa schimbi motivele pentru care o faci : de exemplu sa vrei sa fii solo. Cu siguranta m-as pregati mult mai bine.”

Pentru alte noutati vizitati pagina lor oficiala pe care o gasiti aici.

Nu uitati sa sustineti cauza pentru care lupta Atlantic4, respectiv construirea unui centru socio – medical la Adunatii Copaceni, destinat copiilor diagnosticati cu boli rare sau limitatoare de viata.

Doneaza 2 EURO prin SMS la 8844 cu mesajul “OPTIMISM”, sau orice altă sumă pe pagina: http://hospice.galantom.ro/atlantic4 , pentru a ajunge la cei 500.000 lei, de care acesti copii au nevoie.

Un comentariu la „Atlantic4 – ganduri inaintea celor 15 zile care ii mai depart pana la finalul cursei”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.