Cat de utila va este voua masina personala?

Printre ROBOR’uri, cresteri de taxe si accize din pix si alte mizerii, discutam ieri cu un bun prieten, despre mega-ultra-aberatiile pe care le tot fac astia in ultima vreme prin tara asta ce a ajuns un soi de ciorna a incompetentei lor, una din problemele puse in discutie a fost cea legata de taxele ce au jigodiile astea de gand sa le introduca pentru masinile SH indiferent daca au fost sau nu inmatriculate in tara, pe langa alea ce nu le’au dat inapoi inca, un soi de schimb pe schimb tot pe buzunarul prostilor.

Trecand peste asta, as vrea sa dezbatem si aici pe scurt utilitatea masinii personale pentru fiecare dintre voi si o sa incep din punct de vedere personal.

In ce ma priveste, masina pentru mine are o utilitate majora! Mi’am cumparat o (alta) maina SH acum vreo trei ani, pentru ca aia veche era pe butuci si la momentul ala atat mi’am permis sa imi cumpar si nu de dragul de a avea vreun harb, la fel ca majoritatea romanilor de altfel. Cum scriam aici, imi cam luasem gandul sa fac asta, dar pentru ca viata mea din ultimii ani se imparte intre doua case aflate la vreo 400km una de alta, alta varianta de transport in tara asta ca alternativa umana nu am gasit, pentru ca CFR sau avion gen, nu sunt de luat in seama prima ca e bataie de joc atat ca preturi cat si conditii, iar a doua neviabila din lipsa de aeroporturi. Pe langa asta, eu mai si car una-alta dintr’o parte in alta si sa nu mai punem ca masina asta am folosit’o si o folosesc si pentru a castiga banii pentru traiul de zi cu zi, depansandu’ma cu ea acolo unde am de lucru, de multe ori transportand diverse lucruri in interes de servici.

In concluzie, pentru mine unul, harbuletul asta pe care il am nu este un lux ci o necesitate majora! La fel ca si mine, multi, foarte multi isi castiga painea de zi cu zi cu masina pe care o au, folosind’o pentru a ajunge la munca aflata la uneori si la cativa zeci de km distanta, alte posibilitati neavand! Daca atat eu cat si astia de care vorbesc, de maine nu si’ar mai putea permite masina aia care este o utilitate pentru ei, pentru ca jigodiile astea au de gand sa ne cocoseze cu niste taxe strigatoare la cer, cum ar fi? Tare imi e ca in momentul ala, nu vor mai avea niste minti luminate cu lanterna de la telefoane prin Piata Victoriei, ci cu niste cateva sute de mii de oameni cu ciomege! Poate ca acum vi’se pare imposibila treaba asta, dar si asa suntem cu cutitul la os, sa ne mai ia si dreptul minimului de confort pentru a reusi sa ajungem sa muncim sa le platim lor taxele alea aberante o sa fie pentru multi maximul suportabil si eu unul asa sper sa fie, sa mergem peste ei si sa ii scoatem cu parii din cladirile alea lucoaxe platite tot de noi, ca pe niste lepre jegoase ce sunt!

Asadar … voua cat de utila va este cu adevarat masina? Cat de mult depindeti de ea, fie ca soferi, fie ca pasageri?

6 comentarii la „Cat de utila va este voua masina personala?”

  1. Aveam și eu în plan să iau ceva mașină. Dar acum chiar nu știu dacă merită să fac asta. Mi-e bine și fără ea. Da, bag un CFR din când în când sau un uber/ taxify, dar nu e capăt de țară. Pot trăi și cu asta.
    Avantajul e că nu folosesc mașina în interes de serviciu. Așadar, din punctul meu de vedere, să facă ce-or vrea. Să le scumpească până nu mai pot ca să iasă lumea să-i alerge cu beculețe.
    PS poate își dau și ei seama cine-i conduce.

    Răspunde
  2. Doar idiotii mai considera in ziua de azi masina ca fiind un lux sau un vector al pozitiei sociale si nu o necesitate. In urma cu vreo satpamana am avut ceva musafiri pe aici si i-am plimbat in lung si in lat, iar concluzia lor apropo de masini a fost ca spre deosebire de Romania unde multi trag sa-si ia masina mai tare decat a vecinului, pe aici toata lumea are o masina modesta pentru necesitate, dupa care sa nu planga atunci cand o gaseste zgariata sau chiar lovita in parcare. Desigur, sunt multi care au si masini clasa premium, dar pe langa ele au totusi si ceva second-hand si modest cu care umbla zi de zi, iar pe aia premium o folosesc doar intr-un context pe masura, nu sa care cartofi cu ele.

    Răspunde
  3. Maline, pentru ca la noi pana in ’90 sa ai o masina era un real privilegiu si simbolul unui statut social si multi ani dupa aia a ramas la fel, e greu ca unii sa se trezeasca la realitate si de inteles cumva cand destul de multi abia acum au reusit sa aiba o masina a lor. Va mai dura ceva vreme pe aici pana cand doar anumite masini vor mai fi statut social, lucru la care vor da si leprele astea o mana de ajutor la ce supertaxe vor sa ne bage pe gat.
    Eu unul, asa cum am scris, consider masina ca a fi o utilitate. Un soc l’am avut cand am ajuns in jermanica pe la inceputurile anilor 2k, unde ma asteptam sa vad pe strada masini noi si scumpe … fix-pix frate, majoritare erau Opel si alea multe Kadett din anii ’80 si Ford tot cam de atunci. laugh Ani mai tarziu am vazut o gasca de Logan, da asta e alta discutie.

    Oricum ar fi … masina a devenit si la noi o mare necesitate, mai ales si de cand piata muncii a devenit una mult mai mobila, din ce in ce mai putini permitandu’si luxul de a avea un job local.

    @Marius – tu esti printre norocosi … inca. La tine nu se justifica, dar nu multi au norocul tau. smile

    Răspunde
  4. Sa fi vazut cum era prin ’72, Stimabile…. aveai numar mic, te salutau militieni in intersectii
    Cat despre masina, intodeauna am fost legat de ea, ca a fost veche, noua trebuia sa fie, indiferent si mereu i-am invidiat pe cei care au trait o viata fara ea, cunosc destui si chiar au dus-o bine, fara marele Automobil.

    Răspunde
  5. Pentru prima data sunt si eu de acord cu Mălin. Dar na, în vest ai transportul în comun și nu numai la alt nivel.
    Si pe Bucuresti eu zic ca e mai bine fara masina in momentul de fata. Da, e nasol daca o arzi pe Voluntari cu jobul, in rest… m-am descurcat de minune cu pejosul. Daca ai si ceva electric eu zic ca te strecori si mai ok.

    Răspunde
  6. Eu in Bucuresti NU folosesc masina decat in caz de forta majora! De cand am ajuns, am facut cu ea cateva drumuri sa car niste lucuri si cam atat, aici ma descurc super ok cu pejosu sau transportul in comun ca stau in buricul targaului, dar daca as sta pe la periferii, sau pe unde nu’i metrou, nu stiu daca as fi atat de fericit sa schimb 3 autobuze pana la locul de munca pe ploaie, pe frig iarna sau pe canicula vara.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura