Costurile mari de productie ale masinilor electrice incep sa creeze probleme in industria auto

Rand pe rand toti marii producatori de automobile au anuntat in ultima vreme ca renunta la productia masini cu motoare termice, cei mai entuziasti anuntand ca tinta 2030, cei mai putin avantati 2035, aliniindu’se in trena unicornilor roz si cailor verzi de pe peretii distopicei ecologii, mare parte din aceste planuri tinand si de lipirea la diverse finantari promovate de Uniunea Europeana in aceasta directie.

Costurile mari de productie ale masinilor electrice incep sa creeze probleme in industria auto

Partea proasta este ca de la planurie heirupiste la realitatea realizarii acestor tinte, care nu au inclus o perioada naturala de tranzitie, au inceput sa scartaie, astfel ca directorul general al grupului Stellantis, Carlos Tavares, a declarat ca presiunea externa asupra producatorilor de automobile pentru a accelera trecerea la vehicule electrice ar putea ameninta atat locurile de munca si calitatea vehiculelor, deoarece producatorii au inceput sa se loveasca de uriase probleme in ce priveste gestionarea costurile care sunt mult mai mari pentru producatia de vehicule electrice, transmite Reuters.

„Ceea ce s-a decis (n.r. la nivelul UE prin #greendeal) este să se impună industriei de automobile electrificarea care aduce costuri mai mari cu 50% faţă de un vehicul convenţional, dar costurile sunt dincolo de limitele a ceea ce poate susţine industria auto! Nu putem transfera 50% din costurile suplimentare către consumatorul final, deoarece majoritatea clasei de mijloc nu va putea plăti aceste costuri ceea ce se va traduce in blocarea productiei datorita scaderi abrupte a vanzarilor in urma faptului ca producătorii de automobile ar putea percepe preţuri mai mari şi ar putea vinde mai puţine maşini sau ar putea accepta marje de profit mai mici. Ambele căi duc la reduceri ale capacitatilor de productie! Presiunea pentru accelerarea acestui proces va fi doar contraproductivă. Va duce la probleme de calitate. Va duce la tot felul de probleme sociale!”

a declarat directorul general al grupului Stellantis, Carlos Tavares, pentru Reuters.

Industria auto va fi dusa la limita in urmatori ani

„În următorii cinci ani, trebuie să digerăm o productivitate de 10% pe an, într-o industrie care este obişnuită să ofere o îmbunătăţire a productivităţii de 2% până la 3%. Viitorul ne va spune cine va putea digera acest lucru şi cine va eşua. Punem industria auto la limită!”

a mai declarat Tavers.

Sindicatele din industria auto avertizeaza ca se vor pierde zeci de mii de locuri de munca in industria auto

„Liderii sindicali din Europa şi America de Nord au avertizat că zeci de mii de locuri de muncă ar putea fi pierdute. Producătorii de automobile au nevoie de timp pentru testare şi pentru a se asigura că noua tehnologie va funcţiona!”

a avertizat Tavares.

Stellantis anunta reduceri de costuri de 5 miliarde de euro pentru a putea face fata tranzitiei

Grupul Stellantis a fost creat in 2021 prin fuziunea producatorului auto francez PSA Peugeot Citroen si a producatorului auto italo-american Fiat Chrysler NV. Declaratiile directorului general al grupului vin in contextul in care Stellantis este pe cale de a reduce costurile cu nu mai putin de 5 miliarde de euro „prin eficientizarea operaţiunilor sale”, aceste costuri fiind doar cele estimate in perioada de pre-tranzitie, urmand ca in urmatorii ani acestea sa fie ajustate in functie de necesarul acestei tranzitii fortate spre electrificare, lucru ce probabil ca se va traduce atat prin concedieri cat si prin scaderea calitati produselor, asa cum avertiza si Carlos Tavares.

Opinie personala

Nu a trecut nici un an de cand aceasta tranzitie spre electrificare era anuntata cu mare fast de multi dintre producatorii auto din Europa, care insa dupa betia verde au inceput deja sa simta mahmureala maro a realitatii in care traim! Desi aceste planuri herupiste suna misto in declaratii, aplicarea lor incepe sa puna probleme ce se vor accentua tot mai tare in urmatoarea perioada, una dintre cele mai mari probleme fiind cea sociala, deoarece productia de automobile electrice spre deosebire de cele cu cu motorizari termice implica un necesar de maxim 30% din personal, iar reducerile de costuri ale productiei aici vor lovi prima oara, fapt ce va duce la mari tulburari sociale in tarile in care industria auto este pilon de baza al economiei. In acest sens, Stellantis a anuntat inca din primavara acestui an ca prima „eficientizare a operatiunilor sale” se va traduce prin restructurarea retelei de dealeri care va urma sa se finalizeze pana in 2023, cei ramasi in piata urmand sa participe la negocierea unor noi contracte care vor include „modificări ale standardelor actuale de distribuție”.

Costurile mari de productie ale automobile electrice incep sa creeze probleme producatorilor din industria auto
Costurile mari de productie ale automobile electrice incep sa creeze probleme producatorilor din industria auto/ Getty: Corbis/Hall of Electrical History Foundation

4 comentarii la „Costurile mari de productie ale masinilor electrice incep sa creeze probleme in industria auto”

  1. Va fi greu pentru angajatii din industria auto si conexa, s-a vazut deja dezastrul produs de criza de chipuri care tind sa cred ca tot legata de panurile astea cumva. La firma unde lucrez, abia in martie e programat sa primim o masina, comanda fiind facuta in septembrie, deja patronii luand ca calcul o masina sh de tranzitie ca le arde buza. Numai haos au facut astia cu greenul lor.

    Răspunde
  2. M-ar tenta un Spring strict pentru oras si eventual Bolt in timpul liber, dar stand la bloc nu am unde sa o incarc si nici prea curand nu cred ca vom avea infrastructura decenta. Cu toate astea cred ca ptr genul asta de activitati sunt ok electricele dar in afara orasului eu nu le vad fezabile in viitorul apropiat, cele cu autonomie cat de cat find exagerat de scumpe, mult peste posibilitatile oamenilor de rand.

    Răspunde
  3. Orice cazan din lumea asta (masina, tv, pc, rasnitza, aspirator, frigider, etc) este compus din metal si plastic (inclusiv cauciuc). Astept cu nerabdare ca industriile metalurgica, petrochimica si electronica sa fie alimentate cu curent electric produs de eoliene si fotovoltaice. Pana atunci, dragi cetateni (conf. ukazurilor UERSS) ma râd pe mine de comedia izvorata din adancili pute de gandire ale politrucilor care au trecut pe la scoala doar ca sa bea apa de la cismeaua din curte! Hai salam aleycum! rofl

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura