Dacia Logan (nume de cod X90) a fost lansata pentru prima oara in 2 iunie 2004 la Paris, ca un proiect low cost ce in principiu era destinat pietelor emergente ale Europei de Est. Devine disponibila pe piata incepand cu 1 septembrie 2004 si continuand in mai multe versiuni (sedan, sedan facelift, MCV, Pick-Up) a ajuns ca pana astazi sa fie exportata in sute de mii de exemplare in mai multe tari din Europa de Este cat si Vest, atingand apogeul exporturilor in 2009/2010. Anul acesta, mai exact in decembrie, dupa 8 ani de glorie, fabricarea modelului Logan va inceta la uzinele din Mioveni, urmand ca acolo sa porneasca fabricarea urmasului ce poarta deocamdata numele de cod X52 ce se banuieste a fi un Logan 2. Prea multe nu se stiu deocamdata, francezii fiind extrem de secretosi in aceasta privinta, tot ce „a transpirat” este ca vom avea de a face cu o masina mai sofisticata decat simplistul Logan 1, ce va avea un pret de pornire de pe la 8000EU fata de 5000USD (EU ulterior) de la care a pornit ideea primului Logan.
Din pacate cei care au apreciat’o cel mai mult au fost cei cu bani si nu invers!
Nu pot decat sa le urez succes, mai ales ca Renault pana acum a fost cam singurul investitor serios, care pe langa banii ce ia tras din tara asta a si facut cu adevarat ceva!
Mie mi se pare o greșeală. Logan este un succes de piață, ar trebui menținut în producție. Cum era VW Beetle.
Salut Robi! 😉
Din pacate vanzarile acestui model au scazut considerabil in ultimi 2 ani, de unde se poate deduce usor faptul ca piata este suprasaturata si asteapta altceva. In plus de asta, pentru a mentine si acest model pe langa cel nou pe care vor sa il lanseze, asta ar presupune o investitie uriasa intr’o noua linie de fabricatie de la cap la coada, lucru nejustificat de vanzarile si interesul redus din ultima vreme pentru acest model! 😉
Bafta!