Alianta Renault-Nissan nu va mai fi o alianta!

Aventura comuna a celor de la Renault si Nissan incepe prin 1999, cand se semneaza un prim acord ce s’a concretizat intr’o alianta in urma careia Renault detine peste 44% din Nissan, iar compania japoneza are 15% din actiunile producatorului francez. Nu le’a mers rau deloc, mai ales ca in felul asta au reusit sa acopere o piata globala, iar de’a lungul timpului sa dezvolte numeroase masini si solutii tehnice impreuna ce le’au adus succes pe toate pietele importante. Luna trecuta acest acord insa a expirat si se punea problema semnarii unuia nou, lucru care s’a facut fara prea mari emotii, insa a aparut pentru prima oara in discutie fuziunea celor doua companii, care de atunci si pana acum au evoluat la nivelul la care se prevede ca in curand sa se si concretizeze, conform Bloomberg, ceea ce ar duce la formarea unei noi si puternice companii pe piata auto din care va face parte si Mitsubishi, cumparat de curand de catre cei de la Nissan.

Ce ar insemana asta? In primul rand un nou puternic conglomerat care sa concureze direct cu grupuri consacrate ca VW sau Toyota, planurile de viitor ale celor de la Renault-Nissan cuprinzand dezvoltarea comuna a unor noi modele de automobile electrice si hibrid la care lucreaza deja partial separat de ceva vreme.

Uitandu’ne putin si in ograda proprie, vestile ar fi bune si pentru Dacia care face parte din acest posibil concern alaturi de Samsung pe piata asiatica, pentru ca prin aceasta intarire a pozitiei concernului mama, ar aduce atat o posibila deschidere pe alte piete unde nu a ajuns pana acum cat si un viitor mai stabil.

In piata auto mondiala este o mutare istorica mai mult decat interesanta, ramane sa o vedem concretizata si care vor fi efectele ulterioare, sper doar sa nu avem parte de ceva de genul Nissault sau Renissan! laugh

12 comentarii la „Alianta Renault-Nissan nu va mai fi o alianta!”

  1. Vad o mare bucurie la voi, de ce… pentru ca in general pe masini mai difera doar sigla si eventual grila de la radiator si in rest e acelasi produs… pentru ca astia doi se unesc mai bine ca sa ne arda si mai eficient?! negative

    Răspunde
  2. Eu cum ziceam, am privit cumva situatia din punctul de vedere al viitorului Dacia care depinde in mod direct de firma mama. Daca la aia le merge bine, teoretic nici Dacia nu are de ce sa mearga rau, iar asta e un lucru bun din punctul meu de vedere. smile

    Răspunde
  3. @ice4you sincer sa fiu eu am o parere foarte buna despre motoarele Renault. Am doua masini cu astfel de motoare si nu prea pot sa ma plang de ele pentru ca au depasit de multe ori asteptarile la raportul pret/calitate. Iar unul dintre ele, dupa ce a stat un an jumatate nepornit/nemiscat a traversat cu bine intreaga Europa fara sa-i fac altceva in prealabil decat un schimb de ulei.

    Răspunde
  4. @Vasile: Eu imi cam fac. Investitia aia uriasa intr’un nou centru de cercetare si design in Bucuresti; investiile in fabrica de la Mioveni; investiile anuntate in centrul de testare de la Titu, plus cateva proiecte in dezvoltare la Dacia, despre care au mai rasufalt informatii pe ici, pe colo … cum ar fi pana in 2022 ceva modele electrice/hibrid oficiale, confirmate deja si pe dincolo
    Din care as cita:

    “We will remain shockingly affordable.”

    “We won’t change our brand territory.”

    „”We will benefit from the Alliance strength and the proven technology – so we can fit that to a Dacia. ”

    “We have all the [electric] technology ready and on the shelf.”

    “Being part of the bigger Alliance means when we need a technology, we have it. We don’t have to negotiate.”

    Dacia is bringing cheap electric cars to market over next three-four years
    Dacia has confirmed that it will be manufacturing electric cars in the UK and that it plans to retain its cheap car mentality.

    Currently in the UK, Dacia manufacturers the cheapest new car money can buy.

    The budget Romanian car brand has stated that it does not want to change its position in the market when it moves to electric car travel.

    To achieve its lofty goals Dacia will use the Renault-Nissan Alliance to develop affordable EVs.

    “Being part of the bigger Alliance means when we need a technology, we have it. We don’t have to negotiate.”

    Currently, however, there is no timeline on when these cars will enter production but Kugler hinted that it could be between “three or four years.”

    The reason for this is because currently as electric cars are in relative infancy, the technology is still more expensive to manufacturer.

    The Dacia Sandero is the cheapest new car you can buy in Britain
    Car manufacturers also have to work out kinks in production that can prove to be costly, to learn how to cheaply and more efficiently manufacture a cheap vehicle.

    “We look at when it will be affordable. We stick to our business model and when it is ready and when there is a request we will plug it.”

    „Dacia will likely look to its siblings to learn about EV production, namely the Renault ZOE, which is the best selling electric car in Europe.

    It is likely that Dacia would follow the model of the less powerful ZOE which produces 100 miles of range from its 22kWh battery instead of the 180 miles of range the 41kwh battery produces. „

    … imi dau speranta ca Dacia are un viitor, mai ales dupa ce aceasta alianta despre care vorbesc si ei cat de importanta este in dezvoltare, va deveni o fuziune ce le va intari pozitia. smile Tu pe ce te bazezi cand zici ca nu iti faci mari sperante? smile

    Răspunde
  5. @Malin – si eu, si nu de ieri de azi, ci o sa razi poate, de la Dacia aia din ’70 incoace … excluzand variantele romanesti de pana in ’90! laugh Multi o dau cu masina germana in sus si jos … ok, nu le neg calitatile, insa o treaba sa fie clara: motorizarile by Renault sunt unele dintre cele mai inovatoare si fiabile motorizari de pe piata, motiv pentru care de’a lungul timpului au motorizat si alte branduri cu staif. smile Din punctul asta de vedere, am avut mereu un respect pentru ei din privinta asta, acum ca au alte belele … nah, asta e alta discutie. smile

    Răspunde
  6. N’are nici o legatura una cu alta! Sa ne intelegem si sa terminam odata cu teama asta aiurea si mai ales nefondata, ca tot da prin ce scriu altii p’afara ti’am citat si eu! Fabrica din Tanger, NU ESTE un pericol pentru fabrica de la Mioveni, ci doar inca o unitate de productie Dacia a carei menire este sa acopere in mare parte piata din Africa si sa produca alte modele fata de cele produse la Mioveni, cum ar fi acel Lodgy care a fost produs doar acolo! Renault nu e idiot sa puna ouale in acelasi cos mai ales pe un alt continent si sa intrerupa productia Dacia in UE, iar in Romania au toate premisele sa ramana mult si bine de acum inainte, salariile inca sunt la nivel de o treime fata de alea din Franta, taxele nici la jumatate, daca ajuta Dumnezeu sa le faca idotii astia si autostrada aia mult promisa, Renault va continua sa investeasca in Romania cum a facut’o si pana acum cand pornind de la cateva zeci e milioane de euro investitie, acum a ajuns la cateva sute de milioane doar in ultimi ani pe care nu le’ar fi investit deloc daca aveau de gand sa isi puna palma in cur. O grija poate ar trebui sa fie mai degraba investitiile in viitoarele linii de asamblare cu roboti, insa e cumva pana la urma si asta doar o parcurgere fireasca a evolutiei la Dacia.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura