A dat sinceritatea in producatorii auto?

Dupa ce VW s’a facut de rahan cu masluirea testelor de noxe, lucru ce i’a aruncat in cel mai mare scandal al tuturor timpurilor ajungand sa fie ridiculizati pe unde sunt prinsi, o alta minciuna din industria auto despre care se stie foarte bine de toata lumea, dar nu s’a facut inca nimic este aceia a declararii consumului real de carburant.

E drept ca in timp motoarele au devenit tot mai eficiente, insa tot la fel de drept este si faptul ca producatorii au ajuns sa le masluiasca la rang de arta, testele de consum facandu’se in conditii absolut ideale cu masini special pregatite pentru aceste teste la care mai fac si ei mici corectii din pix, astfel ca unele masini au declarat un consum absolut ridicol fata de cel real diferentele putand ajunge chiar si pe la ~50%.

Primi pasi inspre spalarea obrazului par sa il faca cei de la PSA care au decis sa dezvaluie la unele din masinile lor cat consuma in realitate, astfel ca potrivit celor de la digi24.ro primele modele la care au decis sa declare valorile reale sunt:

  • Peugeot 308:  5 litri%, fata de 3,2 litri declarati;
  • Citroen C4 Grand Picasso: 5,6 litri % fata de 4 litri declarati;
  • DS 3: 4.9 litri %, fata de 3,6 litri declarati.

Din datele de mai sus se poate observa destul de usor ca la prima strigare consumul de carburant real fata de cel declarat este cu aproximativ 35% mai mare.

Toate masinile au beneficiat de motorul BlueHDi 1,6 litri@120CP conectat la o cu cutie manuala, conditiile te testare constand in parcurgerea cu AC pornit a 25km in oras si 35km in afara lui, in masina fiind doua persoane adulte impreuna cu bagajele pentru fiecare dintre ei.

Nu s’au oferit date in ce priveste temperatura exterioara, viteza de rulare sau profilul gumelor, lucru care ar fi contat destul de mult intr’o mai buna imagine de ansamblu a testelor efectuate insa este un pas inainte pentru producatorii care vor sa fie cat de cat cinstiti in datele de consum oferite pentru masinile lor.

Credeti ca este doar o exceptie de marketing sau un inceput?

5 comentarii la „A dat sinceritatea in producatorii auto?”

  1. pai cu niste norme de poluare ridicole pentru masinile pe petrol, nu exista decat solutia minciunii la teste .. dupa mintea unora, o masina ar trebui sa emita mai putin CO2 decat un om in alergare pe aceeasi distanta .. o vaca sau o oaie produce mai mult efect de sera decat o masina in trafic, si acciza e pusa pe benzina, nu pe lapte. departe de mine sa apar producatorii de masini, dar multe norme si reglementari sunt aiurea pe lumea asta.

    Răspunde
  2. Adica vrei sa spui ca das normele inventate de Deutschland, tara lucrului bine facut nu e bune?! Pffffffff …. s’au cam impuscat singuri in picior pana si ei cu aberatia lor … da na … taxele e taxe … banii nu are CO2! laugh

    Deci da, dincolo de glume … sunt perfect de acord cu tine … dar … la partea cu minciunile legate de consumul de petrol ar putea sa fie ceva mai cinstiti ca acolo nu le mai pune nimeni cutitul la gat.

    Răspunde
  3. Se pare ca toate minciunelele din industria asta auto, frumos clasificate in tot felul de domenii, nu fac altceva decit sa scada increderea in masini, cel putin in cele „clasice”, pe combustibili clasici si sa pregateasca terenul pentru masinile electrice. Sint curios ce minciunele vor mai fi si la electrice, avind in vedere ca nu mai avem CO2 si ar trebui sa ne asteptam la raxe zero. Apoi vreo minte hodinita o sa inventeze vreo taxa, posibil dupa capacitatea acumulatorului in kilowatti… adica tot ceva aiurea…

    Răspunde
  4. Minciunele sunt de mult simtite de soferi pe pielea buzunarului propriu .
    Sorin, masinile electrice sunt momentan cam prea scumpe pentru buzunarul majoritatii pamantenilor, intrebarea corecta ar fi cat va fi taxa de poluare la hibriduri, ca astea vor fi masinile viitorului, fizica la un moment dat va impiedica dezvoltarea electricelor pe scara larga; sa vezi atunci minciunele cu privire la consum si noxe….

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura