Anul trecut am pornit la inceputul anului un nou proiect online media la care am lucrat intregul an de mi’au sarit capacele. Am reusit sa il ridic dintr’o idee si sa il duc mult mai departe decat prognozasem initial, in ciuda numeroaselor piedici aparute intre timp si schimbari la care a trebuit sa fac fata de la o zi la alta. M’a obosit teribil si stors de toate puterile, inca acum cand ma uit in urma realizez cat a fost de misto, fiecare provocare fiind un soi de sut in cur/un pas inainte, cel mai mare castig fiind ca am invatat enorm de multe lucruri pe care m’am hotarat sa le integrez intr’un nou concept al unui nou proiect, care sa fie un 2.0 al proiectului de anul trecut si sa le duc mai departe.
Cat de greu e sa pornesti ceva de genul asta pe la noi pe propria barba?
Raspunsul este unul singur: FOARTE GREU! Implica enorm de multa munca si optimism constant pentru ca rezultatele nu ti’le poate garanta nimeni, la fel cum poti sa reusesti in treaba asta, tot la fel de simplu poti sa suferi un esec, mai ales ca pe la noi, nici dracu nu e interesat de concepte de genul asta si nimeni nu este dispus sa le sprijine financiar, oricat de bune ar fi, pentru ca pe la noi singura idee e sa aduca vreun beneficiu/profit imediat sau mor ca idei inainte sa se nasca, mai ales daca dezvoltarea lor depinde in faza incipienta care se poate prelungi nedefinit, de niste finante pe care nu le ai nici macar ca speranta.
Acum, in faza actuala de concept si teste, primul lucru la care ma gandesc e sa nu mai repet unele din greselile pe care le’am facut la inceputul proiectului de anul trecut cand am pornit pe un teritoriu total necunoscut ca provocari, sunt destul de plin de speranta si optimismul dat de experienta dobandita, sper sa zic acelasi lucru si peste doua-trei luni.
Voi, toate bune?
Rebranding?
Ca un prim pas, plus o reconstructie din temelii.