Dacia Duster Pick-Up

In urma cu cativa ani se zvonea ca Dacia ar urma sa lanseze un model Dacia Duster Pickp-Up, stire care la momentul ala facuse destul de multa valva mai ales in randul celor care la momentul ala nu mai beneficiau de nici un model pick’up ieftin in oferta Dacia, dupa ce fusese retrase aceste echipari de prin oferte.

Dacia Duster Pick-Up

Desi oficial acest model nu exista pentru ca nu se fabrica pe liniile de asamblare ale fabricilor Dacia Renault, in ofertele reprezentantelor Dacia-Renault din Romania apare si Dacia Duster Pick-Up, care poate fi comandat, lucru destul de ciudat avand in vedere ca teoretic Dacia nu fabrica in mod oficial asa ceva.

Misterul a fost lamurit zilele astea de un amic de pe twitter, care a comandat asa ceva, in principiu avand de a face cu un Duster clasic, in patru usi, cu o motorizare diesel Comfort Blue dCi 115Cp, 4WD cu diferential blocabil, pe care reprezentantele Dacia il comanda la fabrica din Pitesti, iar de acolo ajunge la un o companie romaneasca din Campul Lung, unde este transformat intr’un pick-up. Pe langa modificarile estetice, aceastea cuprind atat ranforsari structurale cat si la partea de suspensie pentru a fi mai rigid in parte din spate unde urmeaza sa care o sarcina maxima autorizata de 500Kg.

Dotari si pret Dacia Duster Pick-Up

Echiparea este una standard care pe langa elementele de confort minime si cele de siguranta pasiva si activa, include si aer conditionat, neputand fi adaugate si alte optionale, iar singura culoare in care poate fi comandat este culoarea alba. Pretul este de 22.500EU cu bena deschisa, existand si varianta in care se poate comanda carosat cu un cost suplimentar si chiar double-cab.

Opinie personala

Desi aparent este un pret destul de piperat, trebuie avut in vedere faptul ca Dacia Duster Pick-Up este cel mai ieftin 4×4 pe care il gasesti pe piata in aceasta configuratie, masina fiind una suficient de solida pentru a face fata exploatarea ei cam in orice conditii.

https://youtu.be/VEJS_gVIfZo

16 comentarii la „Dacia Duster Pick-Up”

    • E un diesel foarte ok, 115Cp->260nm@2000rpm ajutat de o transmisie 4×4 cu 6 rapoarte … adica mai mult decat decent pentru o greutate maxima autorizata de 2 Tone.

      Răspunde
      • Defapt, are cinci trepte. Prima e un fel de reductor. In a 6-a la 130 ai 3000 de ture. Cum aveam la Clio 1,5 dci intr-a 5-a. 6 trepte sunt pentru ca a fost mai ieftin, decat sa-i puna o carja pentru reductor. Se poate pleca lejer cu a doua din loc, e fix la fel ca prima treapta la o masina normala. Deci, per ansamblu Dusterul e la fel de frumos si util ca o revista glossy. De aia are si succes. Ce, Playboy, nu se vindea in draci? He, he, cine vrea 4×4 se uita in curte la japonezi. Dacat atat! drinks

        Răspunde
  1. Dacia si Romturingia au tot făcut pentru Petrom treaba asta de ceva ani. Vreo 2 ani a avut un var una pe mână…cică cam țopăia de qur, că ei nu aveau greutate de cărat cu ele.

    Răspunde
    • Stiam de Romturingia de ani buni de zile sau mai exact de cand carosau papucurile alea 4×4. E normal sa topaie putin de cur fara greutate pe spate suspensia fiind rigida, o meteahna pe care o au cam toate pick-up’urile si o intalnesti chiar si la dubele de marfa cand sunt goale, la firma aveam un T4, gol era ciudat rau.

      Răspunde
    • Alea de la Romturingia erau o mizerie. Stateai chircit la volan daca erai mai inaltut si bena era ca o chiuveta. Daca te prindea ploaia, scoteai apa cu galeata. Noroc ca unele erau carosate la spate. Asta din poze pare mai civilizata. Oricum sistemul ala 4×4 de la Nissan e subtire. Fumate, stiu ce spun. Cel putin la primele Dustere. Astea noi nu cunosc dar nu cred ca au schimbat ceva la cutia de transfer din spate. Din punct de vedere OFF-Road, ARO le dadea clasa. Day and night! Mai ales M 461, cu punti rigide si arcuri cu foi pe ambele punti. Basca sasiu si nu autoportanta. Motorul 1,5 dci e bunicel dar sa nu aiba pompa si injectoare Delphi care sunt jeleu. Am inteles ca acum au Bosch. E un pas inainte. drinks

      Răspunde
      • Nimeni nu mai face in ziua de azi 4×4 offroad veritabil, motiv pentru care masinile vechi 4×4 au cautare si sunt tot mai scumpe. Ce se fac astazi sunt tot soiul de artificii indiferent de producator, in mare parte SUV’uri care in afara de garda inaltata, suspensia ceva mai rigida si ceva abilitati de a iesi din zapada/noroi si a trece peste ceva denivelari, nu sunt departe de ce ofera un turism, lucru acceptat de cei mai multi care oricum le folosesc aproape exclusiv pe asflat, piata pe care s’au pliat si producatorii dupa startul dat de Opel Frontera si trendul din USA. ARO de care vorbesti se fabrica si vinde in continuare de o firma ceha, fara a stii nimeni cum au pus mana atat pe brand cat si pe patentele de fabricatie, fiind la mare cautare in continuare de pasionatii de offroad, in vremea in care la noi din povestea de succes de la Campul Lung nu a mai ramas decat povestea si ceva ruine, o batjocura despre care am tot vrut sa scriu si candva probabil ca o sa si reusesc. hi

        Răspunde
  2. Sa nu zici ca la Laguna ai motor de 1,5 dci, ca nu cred. Ai sigur 1,9. Si alea sase trepte sunt pe bune, nu 5 cu reductor parat. Laguna 3 are 1,5 dci. Asta asa, ca sa te necajesc! mosking drinks

    Răspunde
    • Nu sunt fanul motoarelor diesel, pe Laguna am un clasic 1,6-16V aspirat de 110CP, transmisie manuala cu 5 trepte, unii ar spune ca e nitel submotorizata si partial as fi de acord cu mentiunea ca pentru mine unul e suficient pe langa faptul ca e un motor cu care nu am avut nici cea mai mica problema in toti aia aproape 8 ani de cand e in grija mea, cu exceptia a doua bobine de inductie care inca erau cele originale. In rest, consumabile la 15.000km si cam atat. smile

      Răspunde
      • You’re my budy! Am avut Diesel si mi-a ajuns. Nu vreau tractor pe strada. E bun dar e tractor. Acelasi 1,6 16v il am si eu. Sunt convins ca trage tare cu CV manuala. Motorasul asta are chiar si distributie variabila (un fel de CVVT). Cat despre greutate, cand aveam si Avensis-ul, am ramas uimit sa vad in taloane ca japoneza era mai usoara ca megane-ul cu toate ca era mai lunga si mai incapatoare. Iti doresc sa ai drumuri cat mai frumoase si sa-ti traiasca frantuzoaica!

        Răspunde
          • Desi mi’au trecut multe dieseluri prin mana si dieselul de la Renault e mult mai silentios si rafinat decat tractoarele nemtesti, o singura masina diesel a mea am avut si eu si mi’a ajuns pentru doua vieti! Nu, multumesc, de departe prefer benzina, desi maine-poimaine discutia asta o sa se poarte intre preferintele dintre bicicleta vs caruta! laugh

            Desi al meu e varianta fara fulie defazoare, ala de zici tu ca e un soi de CVVT, trage binisor pentru ce motor este pe toata plaja, la 5500rpm avand aia 110CP. Ala cu fulie defazoare are 115CP, dar mare lucru nu simti in plus decat foarte putin la treptele inferioare. Am fugit de el ca abia dupa 2007 au rezolvat belele cu fulia aia defazoare care avea tendinta sa crape dupa vreo 100.000km si costurile reparatiei erau destul de mari in vremea aia, la asta exista varianta de soft care teoretic l’ar duce undeva intre 120 – 125CP si 198nm, dar nu i’am facut resoftare ca nu am simtit nevoia de a face treaba asta, desi aia care au facut resoftarea se laudau cu un consum mai redus, plus ceva vana in treptele inferioare la o turatie mai joasa. smile

            Multumesc de urari, la fel si tie! drinks

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura