Pentru cei mai putini pasionati de tehnica, EASY-R este o revolutionara cutie de viteze robotizata introdusa de RENAULT insa de anul trecut pentru piata vestica. In principiu avem de a face cu o cutie automata care elimina prezenta pedalei mecanice de ambreaj, rolul acesteia fiind preluat de un ambreaj electromecanic care usureaza si sporeste confortul la conducerea autoturismului. Pe langa modul automat, EASY-R ofera si un mod manual pentru schimbarea vitezelor ideal pentru cei care prefera sa aiba un oarecare control asupra turatiei sau pentru conditii de iarna.
Cum functioneaza:
Pentru inceput DACIA va oferi spre vanzare EASY-R in echiparea noului LOGAN PRESTIGE cu un pret de cu pana la 500EU mai mare decat in varianta manuala, urmand ca in scurt timp sa fie prezenta pe aproape toata gama DACIA, alaturi de motorizari moderne care promit cu ajutorul acestei cuti pe langa confort si un mai bun management al consumului de carburant care ar trebui sa scada mai ales in mediul urban.
Dupa cum bine se stie, nu sunt un fan al cutiilor automate, insa salut introducerea acestei noi cutii pentru DACIA care face in acest fel un mare pas inainte!
Ati cumpara o masina cu cutie automata? De ce ati alege’o in locul uneia cu transmisie manuala?
Nu as alege, am condus cu automata si imi displace profund!
Si eu am condus si pot spune acelasi lucru ca si tine. Pur si simplu e … penibil … ca alt cuvant nu gasesc acum. Nu simt parca masina, nu am control asupra ei … imi lipseste acel bat cu care „invart in mamaliga” sau pur si simplu stau uneori cu mana pe el. Am de 20 de ani permis si multe sute de mii de kilometrii cu manuala la activ … e greu sa mai inveti calul batran la ham. Cu siguranta insa ca pentru muieri sau astia mai tineri o sa fie bucurie mare.
Am comentat destul despre mizeria de easy-r si familia ei. Trebuie totusi sa recunosc ca dacia a reusit pe linga faptul de a introduce o cutie asa zis automata de cel mai mare rahat posibil existent in univers, sa inverseze si + cu – ca sa fie lumea total derutata :))
Cit despre obisnuinta, e mult mai usor decit pare. Degeaba ne cacam pe noi ca ne place sa invirtim la ciolan. Veniti la Bucuresti si mergeti o vreme prin traficul de aici. Sau ma rog, as putea gasi multe alte motive, dar na.
Multi poate ca nu au inteles foarte bine, in esenta avem de a face cu o gaselnita interesanta a celor de la Renault care combina o cutie manuala cu un ambreaj electric controlat de un calculator. In felul asta au inventat un soi de struto-camila care pe langa faptul ca este ieftina, nici nu este scumpa la intretinere ca alte cutii automate hidraulice. Beleaua la cutiile astea insa este ca se incing destul de tare mai ales daca sunt folosite in mediul urban lucru care duce la o uzura accelerata a ambreajului. Un schimb de ambreaj din cate am inteles ar costa in jurul a 2000 lei … partea buna este ca va fi acoperit de garantie in cazul defectari in perioada de garantie, mai greu o sa fie dupa, mai ales ca cine o sa aleaga aceasta transmisie cu siguranta ca pentru mediul urban o va alege.
Ma crezi sau nu, ambreiajul este fix ultima problema la asta. 180k km la colt si ambreiajul tine. Uneori mai trebuie calibrat senzorul care masoara grosimea discului de ambreiaj sau ceva pe acolo. Intretinerea cutiei in sine e fix la la cele manuale. Adica zero. Nu prea ai ce sa intretii la ea. Renault nu a inventat absolut nimic. Sistemul exista pe piata de zeci de ani.
Un schimb de ambreiaj care costa 2000 lei inclusiv manopera nu e scump. E ok. Daca e sa fie la reprezentanta. Oricum pretul e decent. Parerea mea care a dat si 3500 lei pe asa ceva inainte.