Decarbonizarea motorului – miracol sau placebo?

Decarbonizarea motorului, pe scurt pentru cine nu stie despre ce este vorba, se face cu un aparat care injecteaza un amestec de hidrogen si oxigen pe admisie in vremea in care motorul este lasat pornit la relanti. Teoria celor care fac nou acest gen de tratament al motorului este ca odata ce amestecul de gaze ajunge in camera de ardere ajuta la efectuarea unei arderi complete datorita amestecului oxi-hidrogen care ridica temperatura din camera de ardere a motorului, iar datorita acestei temperaturi ridicate este eliminata calamina si alte depuneri din motor prin sistemul de evacuare. Toata procedura dureaza vreo 20-40 de minute (in functie de capacitatea motorului) iar de costat am inteles ca ar costa pana in jurul a ~50EU, efectele promise fiind ca motorul va merge mult mai rotund, trage mai bine si consuma mai putin combustibil.

Fiind intr’o perioada in care am avut ceva mai mult timp liber sa imi bat capul si cu alte prostii, pot sa spun ca desi cele descrise mai sus ca teoria suna interesant, mie unul in ce priveste aplicabilitatea practica a acestei proceduri mi’se pare mai degraba o tampenie, pentru ca ridicarea temperaturii din camera de ardere, mai ales la un motor care are deja uzura, poate duce, de exemplu, la uzura prematura sau chiar o topirea supapelor care nu sunt concepute pentru a rezista la asemenea temperaturi decat daca motorul respectiv a fost modificat in vreun fel, sau are niste supape special concepute in acest sens, cea ce nu este cazul la masinile clasice, genul asta de supape fiind montate pe masinile concepute pentru competitii sportive unde se foloseste o benzina speciala cu o cifra octanica ridicata. Presupunand ca totusi, motorul va rezista procedurii in sine pentru ca probabil cantitatea de gaz injectata pe admisie este una foarte redusa pentru a preveni asemenea probleme, efectele din punctul meu de vedere sunt mai degraba placebo, aceleasi rezultate „exceptionale” putand sa le obti si cu ajutorul unei benzine cu cifra octanica ridicata (99+) si o talpa hotarata pentru cativa zeci de kilometrii, sau cu ajutorul celebrilor ⇒aditivi pentru combustibili.

Dupa ce am mai citit/discutat pe ici, pe colo, banuielile astea ale mele au fost confirmate ulterior si de opiniile celor care au dat banii pe asa ceva, in marea lor majoritate fiind de parere ca dincolo de un efect placebo si eventual eliminarea unor mici vibratii la relanti, nu prea s’a schimbat mare lucru in comportamentul motorului, lucru de inteles avand in vedere faptul ca discutam despre o eventuala curatare mai mult decat superficiala, cine a desfacut vreodata o supapa EGR, sau a vazut desfacuta vreuna, stie despre ce vorbesc. laugh

Opinii, pareri? Ati incerca asa ceva?

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura