In urma cu cateva zile Twitter anunta ca va interzice publicarea de fotografiilor si videoclipurilor ”falsificate” in special pe timpul campaniei pentru alegerile prezidentiale din Statele Unite si asta dupa ce tot Twitter, anunta ca pe platforma lor nu va mai fi permisa publicitatea electorala. In acest scop platforma de microblogging anunta ca intentioneaza ca in urmatoarea perioada sa se concentreze in mare parte asupra continutului modificat (montaje video sau audio, imagini editate) care au ca scop „inselarea publicului” sau sa le afecteze in vreun fel optiunile politice, astfel ca mesajele ce urmeaza a fi transmise pe Twittter care se incadreaza in aceste categorii, fie vor fi eliminate, fie etichetate cu un avertisment de timpul „Toxic”, incepand din luna martie 2020, conform unui comunicat transmis AFP.
La doar cateva zile distanta, Youtube by Google anunta acelasi lucru, respectiv ca YouTube va interzice orice continut care „manipuleaza sau falsifica” informatii despre alegeri, in conditiile in care presiunile asupra gigantilor din IT&C sunt tot mai mari cu privire la manipularea online si raspandirea de fake news care are loc mai ales in perioada alegerilor.
Vestea asta este una cat de poate de proasta pentru diversii „influenceri” din online inregimentati mai mult sau mai putin politic, care probabil ca vor ramane fara o bucata buna din veniturile pe care le incasau mai ales in aceasta perioada de campanii electorale, Facebook fiind inca ceva mai ingaduitor in privinta asta, dar si pe la ei s’au schimbat mult lucrurile, mai ales de cand sponsorizarile postarilor ai devenit cat de cat transparente, astfel ca orice material distribuit dintr’o pagina a devenit automat si unul asumat.
Înapoi la campanii politice cu lipit afișe ? Nu cred, lenea e prea mare.. nu prea înțeleg ce înseamnă fake news .. Adică când ne zice Orban că el este cel mai inteligent de pe planetă, e sau nu fake news ? Sau daca zic eu că este un idiot patentat, e fake news ? Cred că știm toți ce se va întâmpla .. cenzură ca pe vremea lui Stalin ..
Cei mai fair mi s’au parut a fi aia de la Twitter, la aia treaba e radicala si clara: nu mai fac promovare politica de nici un fel, iar masura asta anuntata recent e doar completare la materialele care nu erau asumate. Pe la Facebook, Zuki doar a scaldat’o … fac promovare politica in continuare, insa permit doar de aia asumata, iar de aici incolo incepe discutia aia lunga cu fake news de care ziceai tu, departamentul ala special de „jurnalisti” creat de ei pentru combaterea „fake news” e unul pe cat de netransparent pe atat de obscur. La Youtube e prima oara cand se ia o masura de genul asta, dar si aici nu e foarte clar ce inseamna pana la urma fake news, pentru ca filmuletele alea „modificate” pot sa fie parodie/satira, cine trage linia si aici?
Pana la urma, din toata treaba asta, eu cei mai castigati ii vad pe aia din mass-media, sursa numarul unu de fake news, care isi vor recapata inapoi cea mai mare parte din tortul asta, ce pana acum ajunsesera sa il imparta cu prea multi „amatori” inregimentati prin social media, lucru ce reprezinta o veste foarte proasta pentru „jurnalistii independenti”, Bot gen, care o sa cam trebuiasca sa isi caute ceva de munca.