Nu este pentru nimeni un secret faptul ca CFR este in pragul falimentului atat pe partea de Calatori cat si Marfa.
De ce a ajuns CFR aici si de ce nu exista vreo sansa sa se reabiliteze o sa incerc sa va povestesc eu in continuare, desi povestea pare rupta din povestile nemuritoare ce le citeam in copilarie.
Vin sarbatorile vin. Pentru ca sunt acasa in doua locuri am zis … ba … Craciunul il fac la munte … Revelionul la Bucales … deci teoretic trebuie sa plec intre Craciun si Revelion. Pentru ca autostrazile la noi se blocheaza la primi fulgi de zapada iar traficul in perioada asta in Bucuresti oricum este un infern … de ce sa nu renunt eu de stres si sa ma duc cu trenul … ca si asa sunt satul de codus masina ca de mere acre … sa mai schimb si eu peisajul. Zis si facut … ma duc la agentia de bilete sa imi fac rezervare pentru bilete dus-intors ca sa nu ma mai chinui cu alte rezervari dupa.
Ajuns acolo aflu ca:
– daca merg cu trenul mai mult de o persoana iesi mai scump decat cu masina!
– daca iti iei bilete dus-intors SUNT MAI SCUMPE decat daca iti iei separat!
– daca iti iei bilete cu 10 zile anticipat, reducerea este infima.
– daca esti elev/stundent la fel.
– ai la dispozitie foarte putine variante, existand maxim 2 trenuri.
– 340 de kilometrii ii faci in sapte ore daca ai noroc.
Trec peste astea si nu renut la ideea de a merge cu trenul … o rog pe doamna de la ghiseu sa imi faca rezervarile … incearca de cateva ori si intr’un final imi spune ca nu poate pentru ca inca nu i’a fost updatata baza de date pentru urmatoarele 10 zile. Era ora 17 … o intreb pe doamna de la ghiseu cand trebuia sa primeasca acest update si imi raspunde rusinata: IERI. Nici nu stiam daca sa rad … sa plang … sau sa cred ca ce se intampla este doar un vis urat dintr’o tara din lumea a patra, sau realitatea unei tari din 2013, membra UE si alte spume?! Intr’un final … doamna amabila s’a oferit sa ma ajute daca ii las un numar de telefon si ma suna cand le poate rezerva ca sa nu pierdem infima aia de reducere pentru cele 10 zile in avans. Am fost de acord mai mult de rusinea si mila ei … si m’a sunat saraca in seara aia pe la ora 21 … cand am mai facut un drum pana la agentia de bilete sa imi iau intr’un final prapaditele alea de bilete de tren.
In aceste conditii … oare de ce mai este cineva suprins ca CFR se afla in pragul falimentului si oare cum si’ar putea reveni vreodata?! Cum este posibil ca biletele de tren, un mijloc de transport al maselor, sa fie mai scump decat combustibilul consumat de o masina de familie pentru mai mult de o persoana? Cum sa fie mai scumpe daca sunt luate pe o ruta dus-intors cand ar trebui sa fie exact invers?! Cum sa incerci sa iti cumperi biletele alea si sa nu poti?!
Am ajuns la concluzia ca ce era odata un mijloc de transport pentru orice buzunar a devenit in Romania de astazi un mijloc de transport de lux destinat doar celor privilegiati si care sunt dispusi pentru asta sa fie umiliti!
Ne citim din tren … voi avea timp sa tot scriu in cele 7-8-9 ore … sau cat voi calatorii traind cu speranta ca totusi nu imi voi petrece Revelionul in tren.
Mai, eu inteleg ca politicienii sunt hoti…dar am impresia, de fapt sigur e asa, ca nu e doar atat. SUNT CHIAR INCOMPETENTI, atata nivel de nepasare nu exista nicaieri in lume, orice contact cu o companie de stat iti scoate fire albe in cap !
Si niste copii din Germania s-ar descurca mai bine in locul gunoasielor astora din Guvern, etc…
Eu cred ca de vina sunt si oameni care sunt la conducerea acestui CFR, pentru ca in primul rand sunt total incompetenti si in al doilea rand pur si simplu nu le pasa.
Nu cred in stereotipul cu germanii sunt cei mai tari, dar parca in cazul dat ii dau dreptate lui Alin.
Vinovate sunt toate guvernele care au lasat sa ajunga CFR in halul asta dar si managerii care habar nu au avut sa conduca o afacere de acest nivel, preferand sa isi faca firme private de transport si sa puna pe butuci CFR, principalul concurent. Ar trebui judecati toti pentru subminarea economie de stat si bagati acolo unde le este locul. Pacat ca nu mai exista pedeapsa cu moartea pentru asemenea fapte!
Nu cred ca este roman peste 20 de ani care sa nu aiba povesti de groaza in ceea ce priveste CFR-ul. In special studentii, ca ei il folosesc destul de mult…
Eu lucrez pana in 24 decembrie inclusiv si cred ca nu o sa am alternativa decat sa merg cu trenul acasa. Il urasc pana in maduva oaselor.
– E scump. Extrem de scump pentru ce „servicii” ofera.
– Sunt doar vreo 2 – 3 curse pe zi. Si asta pe una din cele mai importante magistrale din tara !! E absolut penibil. Ca daca vroiam sa ma duc din satul X in satul Y intelegeam ca sunt doar 2 – 3 curse (sau chiar una), dar pe ruta Cluj – Brasov ?? Jur ca suna ca o gluma proasta…
– Dureaza absolut infernal de mult. Acum vreo 3 ani dura 3h 45min ca sa faca 200km. Acum dureaza 5 ore (!!!). Ba esti nebun ? 200km in 5 ore ? Trenurile alea care mergeau cu carbune in anii 1800 erau mai rapide. Si asta nu e inventat, chiar m-am interesat pe bune legat de acest aspect.
– Cele mai multe curse sunt noaptea. Parca suntem in comunism…
– Sa mai zic ca vagoanele sunt jegoase, caldura fie nu merge fie nu o poti opri, scaunele sunt jalnice, serviciile sunt sub orice critica. Nici nu mai mentionez alte probleme…
Sa dea o data faliment ca nu mai pot cu astia !!
Intre timp inca avem celebra frunza…
pai e normal, nu s-au mai facut investitii… s-a furat cat s-a putut… de unde sa mearga totul ok?
Eu nu ma mai duc cu trenul in Romania cate zile o sa am!! Experientele scrise pana aici sunt cel putin la fel cu ale mele la care se adauga si statul in frig o noapte in camp intr-o garnitura la care i s-a stricat locomotiva.
Nasol ce povestiti voi … eu imi aduc aminte doar de calatoriile pe care le faceam cu tata cand eram mic. Pentru mine era interesant ca eram cu tata si prietenii lui … lucru care ma facea sa ma cred si eu barbat. Nu imi mai aduc aminte prea multe … decat ca uneori ma cam plictiseam stand in acelasi loc cateva ore pana ajungeam unde trebuia sa ajungem. Cum am zis … sper sa nu imi petrec revelionul undeva in camp … desi ar fi totusi inedit.