In prag de weekend m’am trezit ca nu imi mai porneste masina dimineata. Bateria nu era ca „dadea la automat” din greu dar nu se intampla nimic in rest. Fuck … frig ca dracu afara … am deschis capota si mergand pe ce am invatat prin scoli ca mecanic am verificat cele 3 elemente esentiale:
– aprinderea;
– admisia de aer;
– alimentarea cu combustibil;
Aprinderea: ok, scanteie la buji;
Admisia de aer: ok, nimic infundat, toate vacumurile in buna regula;
Alimentarea cu combustibil: not ok … injectoarele uscate, nu ajungea nimic pe furtunul de alimentare.
Nu se punea probleme cu benzina, cu o zi inainte facusem plinul, deci benzina cacalau maria ta.
Buuun … am desfacut furtunul de tur si am dat la automat … nimic.
Incep sa rationez. Ba … in Romania apa in benzina nu este ceva iesit de consum. Conform legilor de baza, apa la -0 grade ingheata. M’am gandit ca o fi inghetat filtrul de combustibil avand apa in el. L’am verificat si pe ala … ok. No dureroasa a fost concluzia ca mi’a crapat pompa de benzina si cand am verificat asta … intradevar pompa nu mai dadea nici un semn ca ar alimenta ceva. Superb … hai la magazinul de piese auto, am dat comanda … a venit pompa noua … dar de aici inainte m’am oprit si am pus mana pe telefon sa chem un prieten mecanic de meserie sa o schimbe. Vine omul acasa … scoatem pompa veche, o montam pe aia noua si cu speranta dau la automat … nimic, nadas, niente, nothing … FIRAR A DRACU SA FIE … si de aici am coborat toti sfintii din calendar cu mine in masina, asa inghesuiala se facuse ca a trebuit eu sa ies din masina si sa trecem la metoda improvizatia, alimentand pompa de benzina pe direct si in felul asta sa ajungem cu ea la prietenul meu la service unde sa o luam la puricat. Ne’am pregatit cu cafea si tigari fara numar, pentru o noapte pe care o banuiam lunga. Le’am luat pe rand ca posibilitati incepand de la ECU, sigurante si relee de comanda pana la fire si alte ghizmouri. Norocul a fost ca am inceput unul cu schemele electrice si altul cu firele … cel din urma gasind un fir atarnand agale pe sub masina chiar in zona in care se afla si buclucasa pompa de benzina. Conform ideei … orice fir rupt intrerupe o continuitate … si aducandu’mi aminte pe ce coclauri am mers in ultima vreme cu masina … nu mare a fost surpriza cand refacand empiric legatura, masina mea si’a revenit la viata la primul sfart de cheie.
No … ce ii de invatat de aici?
Sfintii coborati din ceruri cu diverse ritualuri injurioase nu te ajuta cu nimic decat ca te inghesuie si mai rau in masina. O alta invatatura e ca inainte sa te apuci de chestiile mai complicate, ar fi bine sa incepi cu alea de baza cum ar fi sa nu te mai feresti tot timpul sa calci prin cacat. Se spune ca asta e cu noroc uneori. In rest … bine ca a fost doar un fir descoperit la timp si nu ne’am apucat sa demontam toata masina pana sa dam de el.
Si evident ca intre timp ai si uitat unde vroiai sa mergi cu masina
Evident … iar cand mi’am adus aminte a trebuit sa „restructurez” tot ce planificasem. No amu … dam inainte cu tupeu.
Fitar firul de ras. Man, am ras de m-am cracanat. Bine ca nu ati scos motorul afara. Mi-ai inseninat dimineata, merci!!