Legea despre anvelopele de iarna s-a schimbat!


Subiectul zilei de astazi pare a fi acela al anvelopelor de iarna, un soi de poveste fara sfarsit ca aia a taxei de inmatriculare. Intre timp, dupa ce efectul de turma s’a aplicat perfect si de aceasta data, astazi, au aparut noi modificari, cum ar fi:

Premierul Emil Boc a semnat in aceasta dimineata noua lege a anvelopelor (Legea 1237 /2011), act care intra in vigoare imediat ! si care modifica substantial prevederile anterioare. Totusi, soferii nu trebuie sa fie speriati: noua lege va fi disponibila de maine in toate benzinariile din tara . Brosurile costa 10 lei si achizitioarea lor este obligatorie. Iata care sunt principalele modificari pe care le aduce noua lege:

1. Cauciucurile de iarna devin obligatorii pentru toate categoriile de participanti la trafic, indiferent daca este vorba de autoturisme, motociclete, biciclete, role, carucioare de butelie sau cizmele de cauciuc folosite la promenada prin noroaiele drumurilor comunale si judetene. Legea nu face discriminari, asa ca fiti un cetatean corect!

2. Fac exceptie de la aceasta regula cazurile sociale, care-si pot dovedi starea paupera cu talonul de la Audi Q7 sau Mercedes ML, cei care au SEN la numar, stroboscoape sau ceafa lata;

3. Cauciucurile de iarna vor fi in trei variante diferite: pentru polei, pentru gheata si pentru ninsoare. Cetatenii sunt obligati sa foloseasca tipul corect de cauciuc pentru fiecare situatie. In caz ca situatia pe teren este amestecata, conducatorii auto trebuie sa foloseasca cel putin un cauciuc din fiecare tip, aici incluzand si rezerva;

4. Cetatenii de etnie rroma care-si pun lanturi la cauciucuri sunt rugati ca, mai intai, sa le scoata de la gatul pirandelor;

5. Rotile de rezerva ale autoturismelor dotate cu anvelope de iarna trebuie neaparat sa fie de vara. In caz ca soarele apare subit, roata trebuie montata de urgenta in locul uneia de iarna, pentru a nu primi amenda;

6. Cetatenii sunt obligati sa-si monteze cauciucuri de iarna chiar daca nu intentioneaza sa mearga cu masina in timpul iernii. Aceasta ar putea fi furata pana la primavara si nu putem pune hotii – niste cetateni nevinovati – in pericol;

7. Soferul oprit de organul politienesc are obligatia sa ii explice acestuia ce inseamna anvelopele de iarna, care sunt simbolurile necesare indicate de RAR si, daca se simte cu musca pe caciula, sa-si completeza singur un proces verbal. In cazuri extreme, soferul trebuie sa ii faca loc politistului in masina, pe timp naprasnic cu vijelie si ninsoare, iar aeroterma sa fie pe treapta maxima de caldura;

8. Soferul prins alergand in localitate cu peste 100 km/h, pe timp friguros cu zapada si polei pe carosabil, cand vizibilitatea este aproape de 0, este obligat sa prezinte legitimatia de „coleg” sau sa ii prezinte pe urmatorii, in functie de posibilitati: Mihai Eminescu, Lucian Blaga sau I.L. Caragiale, bine impaturiti sau flancati in talon, pentru a ajunge acasa de sarbatori cu masina;

9. Soferul care este prins ingreunand traficul sau provocand accidente din pricina lipsei unor anvelope specifice sezonului rece va face cheta pentru a strange bani de cauciucuri noi de iarna, de la toti soferii care intarzie din cauza acestuia. Pensionarii, studentii si femeile gravide platesc doar 50% din tariful cerut.

10. Politia va verifica in mod minutios orice conducator de Logan. Daca acesta este in regula, oamenii legii au obligatia sa constate daca respectivul individ are trusa de prim ajutor, roata de rezerva, ratele platite la banca, unghiile taiate si, evident, sapca sau caciula de astrahan;

Sursa.

Un comentariu la „Legea despre anvelopele de iarna s-a schimbat!”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura