Protestul transportatorilor si agricultorilor romani – prea putin, prea tarziu

Transportatorii si agricultorii romani au pus la cale cea ce ei numesc a fi un protest spontan si e posibil sa fie unul, pentru ca multora le’a ajuns cutitul la os, dupa ce vreme de cativa ani de zile aceste doua sectoare fundamentale ale unei economii sanatoase, au fost afectate de crize profunde al caror efect a fost doar atenuat in timp, doar de diversele scheme de subventii mai mult sau mai putin sanatoase, pana s’a ajuns la fundul sacului.

Protestul transportatorilor si agricultorilor romani – prea putin, prea tarziu?

Slugarnicia politicului si lipsa oricaror masuri de protejarea unei economii functionale si a intereselor nationale, nu sunt de ieri, nu sunt de azi! Sunt ani de zile in care argricultura nationala a fost subfinantata, banii dati prin diversele scheme de sprijin find mai mult sifonati, in vremea in care doar o mica parte din ei au ajuns acolo unde trebuie! In sectorul de transporturi situatia este una similara, multi dintre transportatorii romani multumindu’se cu diversele scheme de subventii in loc de investitii si legi care sa le protejeze interesele si sa le dea ulterior forta de a isi impune cerintele. Cu alte cuvinte, si unii si altii, nu au facut decat sa isi vanda sufletele pentru cativa arginti, multumiti find cu banii ce le veneau pleasca, fara a se gandi la viitorul afacerilor lor si faptul ca va veni o zi cand toate astea se vor termina, iar atunci poate ca va fi prea tarziu sa mai faca ceva.

Si totusi, care sunt revendicarile transportatorilor si agricultorilor romani?

Desi m’as fi asteptat ca transportatorii prezenti la protest sa aiba o viziune reala pentru viitorul apropiat, iar pe camione sa afiseze banere cu tragica umilinta Schengen recent incasata de Romania prin slugile care ne conduc, nu am vazut nici macar un singur baner legat de asta si nici vreun transportator vorbind de asta, desi e cea mai mare problema pe care transporatorii romani o au, aici find inregistrate cele mai mari pierderi din industrie! Am vazut cateva banere legate de pretul RCA, dar nicaieri vreun baner in legatura cu nenorocirea rovignetelor ce vor intra in vigoare din 2026 si care vor arunca in aer tarifele de trafic pe drumuri nationale si autostrazi, cresterea tarifelor de transport ajungand la peste 700% fara de ce platesc azi, precum si o limitare anuala treptata a numarului de kilometrii pe care il vor mai putea parcurge! In acelasi ton au fost si agricultorii, a caror grija era acciza la motorina, dar mai putin noile reguli ce vor fi curand aplicate in agricultura, ce i’au facut pe fermierii olandezi sa protesteze de mai bine de un an de zile, ducand intr’un final la o rasturnare de guvern.

Simion si Sosoaca, huiduiti la proteste: „Moby Dick, lasa’ne un pic!”

In tentativa de a folosi politic acest protest, George Simion si Diana Sosoaca au fost huiduiti de o buna parte a protestatarilor de la Chiajna.

Opinie

Spre deosebire de protestele transportatorilor si agricultorilor din alte tari, care stiu ce pericole ii pandesc si realele probleme care le afecteaza afacerile, transportatorii si agricultorii romani, aparent habar nu au ce vor si nici nu au o viziune pentru viitorul apropiat, revendicarile lor find haotice si lipsite de concret! Daca in restul tarilor din Est, acestia au iesit in strada in primul rand pentru a stopa traficul de grane ucrainene, ce au dus si la caderi de guverne, la noi doar cativa vorbesc despre acest dezastru national! Daca in Olanda si Germania, s’a iesit in strada pentru a stopa mizeriile „green deal” si „net zero”, pe la noi nici macar nu se vorbeste despre asta! Daca in alte tari, populatia s’a solidarizat cu aceste proteste si le’au sustinut atat moral cat si prin implicare civica, pe la noi acest lucru nu exista si nici transportatorii si agricultorii nu au facut vre’un apel la unitate, pentru ca in felul asta sa se poata forma o masa critica ce ar fi pus o reala presiune publica care sa duca la o rasturnare politica la viitoarele alegeri si care sa dea o reala lovitura sistemului! Nimic din toate astea nu se vad, tot ce asteapta protestarii find doar niste meschine beneficii banesti, care sa ii ajute sa mai supravietuiasca pana cand nu va mai fi nimic de facut, acest protest nefind intr’un final decat inca un fasss, care probabil ca se va sfarsi dupa cateva zile de breischingnius.

Restul e can-can si comedie …

14 comentarii la „Protestul transportatorilor si agricultorilor romani – prea putin, prea tarziu”

  1. Dacă pe la case mai mari se șu pe ei de protestatari, le scuipă o etichetă de “ extremiști” pe frunte, de ce la noi ar fi altfel? La noi e mai ca la țară! Dacă ștampila de “ influență politică” rămânea plutind în eterul generalizării, poate mai era ceva. Din păcate au simțit nevoia să își facă numărul ne-echipa fantastică apărând în peisaj și să lase dâre pe care doar fan-aticii lor le apreciază. Ca și când nu ar fi fost de ajuns, Daniel Zamfir a făcut următoarele afirmații:

    “ De câteva zile circulau pe rețele sociale îndemnuri la acest protest. Sigur, protestul a fost, inițial, după cum ați constatat, făcut de asociația FORT, condusă de domnul Hagiu, care domnul Hagiu, nu cred că e un secret pentru nimeni, este deja membru AUR. Va candida la alegerile parlamentare din partea AUR, deci cel care a organizat, cel care și-a asumat acel protest este un membru AUR”,

    a spus senatorul PSD.

    Dacă sunt adevărate, atunci se explică absolut toate observațiiile tale, Ice. DZ este politician, totuși nu prea a dat semne că ar fi un ușuratic care practică aruncatul vorbelor d’ aiurea. Și ca să fie treaba treabă, Cola a descris perfect situația peștilor ce viețuiesc în oceanul lăcomiei.
    Just another Penguins dance…

    Răspunde
    • Pe mine m’a distrat inca ceva, legat de etichetare si am scris ca o obsevatie rapida pe Twitter … laugh

      Răspunde
  2. Cred că trebuie umblat un pic la definiții – să zicem că te declari fermier – frumos statut , stâlp al societății – ai o mașină personală mai scumpă decât cele mai amărâte două utilaje agricole din curte ? Well , nu mai ești fermier prin definiție, ci ‘investitor’ în agricultură .. și sunt într-o stare de bunăvoință azi cu etichetele.. la fel în transporturi, și în multe alte zone de ‘libera inițiativă’ .. care va să zică nu ești o victimă a problemelor economice, doar ți-au intrat cărți proaste de poker economic .. zic și eu ..

    Răspunde
  3. Ce sa mai zic, care fermieri, care transportatori romani… ca aia adevarati ori isi vad de treaba, ori nu sunt romani!
    Cum zice si d-l Cola…. cam ca buticari, si-au facut SRL ca sa-si ia 2 masini in rate si sa bage curpapirul din casa pe firma! no
    Da… proteste adevarate au fost in Olanda, in Franta… si nici acolo nu au rezolvat mare lucru! De ce?
    Pentru ca banii s-au topit in ultimi ani pe 2 crize absolut artificiale si acum s-a ajuns la fundul sacului si urmeaza lovitura de gratie! pardon

    Răspunde
    • Tovarase, toate se gata odata si odata pentru toti si abia atunci incep sa se trezeasca si sa chitaie. Scriam eu acum cativa ani pe aici ca incepe sa se gate epoca „bogatilor saraci”, nu stiu cati au priceput atunci ce voiam eu sa zic si ce am scris, dar conteza mai putin, ca acum incep sa pricepa pe pielea lor. hi

      Răspunde
  4. Agricultura cred că mai merită făcută în țara noastră doar pentru uz propriu.

    În ceea ce privește estimarea scumpirii costului transporturilor până în 2026 mă face să mă gândesc mai serios dacă să-mi mai cumpăr sau nu mașină.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura