Renault salveaza Transalpina?

Transalpina, cea mai inalta sosea din tara (Pasul Udrele, 2145m), a intrat in atentia Renault dupa cateva testari facute in ultimi doi ani in urma care se pare ca zilele acestea a solicitat oficial un parteneriat celor de la Drumuri Nationale pentru alocarea unui spatiu special in zona Ranca si utilizarea acestui drum ca poligon de testare al noilor modele dezvoltate pe viitor in conditii de altitudine fara a deranja in vreun fel activitatea turistica a zonei, masinile fiind testare in conditii normale de trafic. Cel mai bun asemenea poligon folosit ca pista de testare din Europa se afla undeva la granita dintre Spania si Portugalia cu conditii geo-climatice asemanatoare celor de pe Transalpina, zona respectiva dezvoltandu’se foarte mult in ultimi ani din punct de vedere turistic avand in vedere ca anual se deplaseaza acolo numerosi producatori auto europeni impreuna cu intregul lor staff tehnic pentru o perioada destul de lunga de timp, vreme in care isi testeaza noile modele ce urmeaza a fi lansate.

Acest parteneriat ar putea sa fie o reala gura de oxigen pentru statiunile din zona Ranca, Voineasa sau Obarsia Lotrului care din pacate au avut de suferit dupa ce Transalpina a fost inchisa de nenumarate ori in cursul ultimilor ani din motive care mai de care mai cretine. In timp, un asemenea parteneriat pe langa publicitatea turistica garantata, poate atrage si alti producatori de automobile care sa vina aici atat pentru conditiile de testare cat si pentru costurile care cu siguranta ca sunt mult mai reduse decat in alte parti.

Sa speram ca se va concretiza acest acord si mai ales ca cei de la Drumuri Nationale il vor si respecta, de Renault nu ma indoiesc ca nu poate fi un partener serios, lucru dovedit deja la Mioveni.

Credeti ca acest parteneriat va reusi sa salveze Transalpina?

9 comentarii la „Renault salveaza Transalpina?”

  1. Depinde ce banditi negociaza din partea statului. Daca vor incerca sa traga o mare teapa ca sa-si faca vreo casa pe vreundeva atunci n-o sa se concretizeze nimic pentru ca Renaul nu e condus de oameni prosti.

    Răspunde
  2. De doua veri zic ca fac o tura pe Transfagarasan pana la Alba Iulia la un bun prieten si apoi daca e posibil ma intorc pe Transalpina, n-a iesit nici anul asta, poate la anul sa ma mobilizez mai bine. Adevarul ca un obstacol a fost si gandul la drumurile noastre si la cata „terapie” o sa am nevoie la incheierea calatoriei laugh . Ce sa mai zic, asteptam sa ne salveze altii, unii isi bat joc de tara asta, greseala e a noastra noi i-am pus stapani, ne lipseste ceva daca tot continuam asa. Avem soselele astea doua si astia ce fac jumatate de an le tin inchise, iarna, chestii, siguranta sa fim seriosi mai au si altii zapezi si e atuul lor, nu pun parapeti de beton si blocheaza….. Alpi, ca e zapada

    Răspunde
  3. Daca ajungi pe Transalpina intr’un final, pe la jumatatea drumului daca faci o abatere de vreo 15km o sa dai de cel mai mare miracol de pe pamantul asta din ultimi aproape 40 de ani. Un ZEU … un dar pentru omenire, in celestul caruia o sa te indopi cu cei mai buni mici din univers, o tuica cum nu au gustat muritorii si la nevoie gasim si 90 de virgine. Mai vrei si alte motive?

    Răspunde
  4. Am nevoie de detalii, sincer nu am fost niciodata pe acolo, de obicei nu trec de trei ori prin acelasi loc decat daca fac naveta sau e drumul spre piata, chestii de genul acesta

    Răspunde
  5. Pe la aproximativ jumatatea Transalpinei ajungi la Obarsia Lotrului unde daca faci stanga (cu venire dinspre Ranca) cobori inspre Valea Jiului pe la Groapa Seaca. Pe acolo dai de ZEUL de care iti vorbeam, unde daca ajungi o singura data, teama imi e ca o sa faci naveta dupa aia! laugh

    Răspunde
  6. Zona e super si acel DN7A e o aventura, pe unele zone pare din vremea dacilor, asta dupa ce am dat o tura cu Gogu, bine imaginile sunt din 2012, sa incerc sa cred ca acum acel DN arata altfel?! In rest ce sa zic, padure si iar padure, foarte frumos, din pacate lumea se duce la schi in Alpi, e mai comod, se ajunge mai repede, am scris si mai sus, pentru ca la noi iarna se inchid drumurile, e mai comod in loc sa se asigure conditii pentru un trafic decent, desigur nu pe viscol sau alte minuni, nimeni nu e absurd, oricum e degeaba, la noi nu exista nici mentalitatea necesara. Poate unele sosele in zone din astea minunate ar trebui concesionate, cu statii de taxare. Acum ceva ani am fost in Austria pe Silvretta. Au acolo o sosea ce ajunge pe la 2000 de metri, cu un traseu si niste serpentine, absolut impresionante, totul impecabil, dar…. acolo exista o statie de taxare unde am dat daca imi amintesc bine vreo 20 de euro pentru masina si pasageri. Peisajele noastre sunt mai bogate, paduri, brazi, dar cum sa ajungi la ele?!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura