Adio Renault Laguna – Bonjour Renault Talisman >Updated

De vreo doi ani de zile Renault a fiert imaginatia pasionatilor de automobile in ce priveste un urmas al modelului Laguna care incepuse sa piarda teren in fata concurentei directe, ultima lansare a unui model din clasa mare fiind anul 2008, daca nu luam in seama tentativa Latitude care nu a prins foarte bine. Desi trecut printr’un facelift, nici Laguna 3 nu a reusit sa convinga la fel cum au facut’o predecesoarele sale, nevoia unei noi abordari simtindu’se necesara de cativa ani buni. Renault a pastrat secret predecesorul modelului Laguna pana ieri cand in sfarsit a dezvaluit pentru prima oara la salonul auto de la Beijing noul model ce nu se va mai numi Laguna ci Talisman al carui concept a fost dezvaluit in urma cu 14 ani la Frankfurt Motor Show 2001.

Decizia de a il prezenta in premiera mondiala in China dezvaluie cumva intentiile celor de la Renault de a ataca piata asiatica cu un model de lux, piata dominata in acest moment de modele germane.

Desi prezentat oficial, Renault pastreaza inca destul de bine ascunse datele tehnice ale acestui nou model, nu se cunosc foarte multe date legate nici de motorizarile oferite si nici de performante …

Putem doar banui ca dupa cele doua evacuari duble avem de a face cu motorizari foarte performante, iar dotarile vizibile in interior demonstrand ca avem de a face cu un automobil ce ataca segmentul premium fiind in mod cert un raspuns direct dominatiei germane din acest segment, nu se cunosc inca nici detaliile legate de pret.

Din punctul meu de vedere germanizarea Renault despre care vorbeam aici este destul de vizibila, mai ales in partea frontala, insa cumva au reusit sa o imbine cu mostenirea Laguna, liniile clasice acestui model fiind pastrate intr’o oarecare masura chiar daca pe ici pe colo nu in cel mai fericit mod. Masina pare una destul de masiva, mult mai masiva decat generatia precedenta, dealtfel si anuntasera ca o vor mari pentru a face fata concurentei directe din piata.

Nu stiu daca imi place acest nou model … in mod cert s’a lucrat foarte mult la interior, materialele folosite par superioare celor din generatia precedenta. Cu toate astea din punctul meu de vedere au pierdut inca putin din indentitatea caracteristica liniilor franceze aliniindu’se cumva la noile tendinte ale globalizarii.

Voua cum vi’se pare?

Daca v’ati permite ati alege un sedan de lux german in favoarea unui sedan de lux francez? smile

P.S. Influentele vazute pentru prima oara la Logan sunt vizibile la acest nou model de lux al celor de la Renault de unde tragem concluzia ca Logan este o platforma de testare a noilor tendinte pentru cei de la Renault.

Later edit:

Incep sa apara si detaliile legate de acest model astfel ca in ce privesc propulsoarele acestea fiind in numar de doua supraalimentate pe benzina – TCe 150 si TCe 200, ambele cuplate exclusiv la o transmisie cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj precum si trei turbo diesel dCi 110, dCi 130 si un nou dCI160 TwinTurbo cuplate tot la o cutie cu 7 trepte.

Ca dotari de interior sunt amintite ecranul tactil de 8.4 inch din dotarea sistemului de infotainment R-Link 2 conectat la 13 difuzoare de inalta fidelitate …

Cu cei 2,81 metri ampatament interior si un portbagaj de 608 litri noul sedan din hexagon ataca foarte puternic piata in care ca si concurenti directi ii are pe VW Passat sau Ford Mondeo care au lansat si ei la randul lor de curand noi modele.

Cu cat apar mai multe fotografii si detalii incepe sa imi placa tot mai mult masina asta. laugh

10 comentarii la „Adio Renault Laguna – Bonjour Renault Talisman >Updated”

  1. Arată excepțional,chiar dacă se mai văd unele urme de ”germanizare”…Eu personal,dacă aș avea toți banii(îmi imaginez că vorbim lejer de vreo 30 000 E)mâine m-aș duce să o cumpăr!Bine….în condițiile în care n-aș avea alta și aș vrea una nouă de top…
    Oricum,față de alte modele asta arată chiar deosebit! Cel puțin la interior,se vede mâna de franțuz!Și totuși,ați observat remarca ”We also added chrome accessories.More than we do in Europe…”?La noi(europenii) de ce nu fac așa?Că în definitiv,tind să cred că noi suntem mai mari iubitori de ”cromuri” decât țân țânii….chiar sunt curios cât va fi varianta de top!

    Răspunde
  2. Nu stiu ce sa zic … la banii aia este foarte complicat pentru ca segmentul premium este unul unde lupta este foarte acerba chiar si daca facem niste comparatii intre frantuzoaicele ce ii sunt direct concurente, Peugeot 508 sau Citroen C5 fata de care nu au reusit pana acum sa aiba o replica pe masura.

    Ca pret cred ca va porni in jurul a 22-23.000EU si va ajunge sau depasi cu putin bariera de 30.000EU. Sunt bani destul de multi … sa vedem daca va si convinge pe piata dupa semi-esecul Laguna 3/Latitude.

    Răspunde
  3. laugh Tractiune baligoasa si aprindere prin ciomag….
    Nu fi pesimist, aveam pretentii la tine

    Apropo, nu mai ramane nume si email, tre sa scriu mereu sad

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura