Ambreiajul nou la frantuzoaica a venit la pachet cu ceva aventuri

Scriam acum cateva zile pe aici ca am dus’o pe frantuzoaica la mecanic ca sa ii schimbe ambreiajul. Am dat comanda initial de un ambreaiaj Valeo, rulmentul am zis ca merge si ala de la Sachs. Nope, n’a fost sa fie, ca rulmentul Sachs nu se potrivea la prinderi desi a fost adus dupa VIN. Asa ca am comandat tot de la Vaelo, dublu la pret ca bucuria sa fie completa, dar macar asta s’a potrivit uns, deh, ai dracului si francezii astia. Intre timp mi’au ajuns si suportii antibalans de la motor, i’am schimba si pe aia, am plecat cu masina fericit care se comporta de zici ca imi cumparasem alta masina.

Toate bune si frumoase pana in parcarea de la Lidl

Si iote asa, bucuros nevoie mare, a doua zi am pornit pana la Lidl sa fac niste cumparaturi, am cumparat in viteza ce era de cumparat, le’am aruncat in portgabaj, am bagat cartela, apasat butonul … nimic! laugh Am mai repetat operatiunea inca odata, nimic. Am incercat si cu ambreiaj apasat si cu el liber (nu pleaca daca nu e apasata pedala avand sistem antidemaraj) … nimic. Bai super tare, afara frig de crapau pietrele, ningea frumos, l’am sunat pe mecanic care in 10 minute a fost in parcare si s’a apucat sa zgaltaie la ceva fire de sub capota … dupa cateva incercari nereusite, miracol … a pornit masina. Zic, no, te urmez sa o urci iara pe elvator si sa cauti ce pana mea de belea e ca nu am chef sa raman pe undeva.

Firul diavolului

Ajuns la service cu masina care mergea struna cu conditia sa nu o opresc ca pe vremuri cand iti crapa electromotroul la Dacie, dupa ce am bagat’o in hala, primul lucru a fost sa ii faca o diagnoza. Nu avea nici o eroare, banuiala lui incepuse sa mearga catre electromotor, sau mai exact ceva pe la bobina, desi mie nu imi facuse nici o figura pana atunci. Dupa ceva invarteala si teste facute pe la electromotorul care functiona in parametrii, s’a prins omul meu ca un rahat de fir ce dadea impuls de pornire la bobina, facea un contact imperfect, inainte probabil tinandu’l bine fixat rugina de pe papuc. laugh A fost munca diavolului sa schimbe firul ala, pentru ca accesul era unul mai mult decat sexy si ca sa il dea jos ar fi presupus sa demonteze inclusiv una din planetare.

Daca ai Renault Laguna si patesti ceva de genul asta

Ai cam pus’o, ca accesul e ca dracului de dificil si pe sus si pe jos, singura salvare e sa incercati sa o porniti fie impinsa, fie sa vedeti daca puteti cumva ajunge firul ala dupa ce dati jos cutia de la filtrul de aer.

Una peste alta sunt un om fericit

Si chiar sunt, comportamentul masinii e din alt film ambreajul cupleaza imediat ce eliberz putin pedala de ambreiaj, treptele se schimba foarte lin, disparand miracului orice mica vibratie pe care o simteam inainte, suportii aia antibalas facandu’se foarte misto treaba.

Asadar, sa notam la jurnalul de aici, schimbat ambreiaj nou la 203.436 km. smile

8 comentarii la „Ambreiajul nou la frantuzoaica a venit la pachet cu ceva aventuri”

  1. pfff…bine ca a fost de la un fir ca mă pregăteam să zic că nu e bine sa mergi la magazan nemțesc după ce i-ai lăudat pă francezi. #aidreaqusocialisticufirelelor

    Răspunde
    • Depinde ce inseamna batrana! Daca stau bine sa ma gandesc, la ce cazane circula pe la noi aduse de la batranici din jermanica de la 500k in sus …. as putea spune ca e la prima tinerete! laugh

      Răspunde
      • @Marius Corsa mea are 280k cumpărată la 173k … Probabil are vreo 400k dar nu merita sa bag bani in carvertical smile.
        Mașina merge bine :)) nu m-a lăsat o dată baltă! Sper sa nu o facă nici de acum înainte.

        Răspunde
        • Daca e o benzinara … cam pe acolo sa zici ca era, la diesel e povestea mai lunga! laugh

          Cea mai tare masina a mea a fost o Corsa B de 1,2 litri@65 de ponei. Babaiete, cand i’am cumparat un pivot cu 7 lei nu avea ala sa imi dea rest! laugh Pe langa asta in afara de un cap de planetara si un termostat, nu imi aduc aminte sa ii fi cumparat ceva la masina aia in vreo 70.000km cat am calarit’o si har Domnului ca i’am dat pedala. Fabuloase masini au fost alea, probabil ca tu ai un C sau un D, acelasi rahat, ca morotizarile s’au pastrat si in rest costurile ca la Dacia de pe vremuri. Sa ai parte!

          Răspunde
      • Anul trecut, cam pe cand zici tu ca eu am uitat deja! Ah, prin decembrie? Pai ce vrei boss … mai vin intre timp alti cai de calarit! laugh

        Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura