Autostrada Sibiu-Pitesti a primit dezlegare de la Washington ca parte a coridorului strategic Constanta-Gdansk

Dupa 30 de ani de tentative cu privire la o autostrada care sa tranverseze muntii Carpati, promisa si raspromisa de toate guvernele care s’au perindat pe la conducerea Romaniei, autostrada Sibiu-Pitesti a primit in sfarsit de la Washington dezlegarea sa fie construita ca parte a coridorului strategic Constanta-Gdansk, pe care guvernatorul cazat la Ambasada SUA, Adrian Zuckerman, l’a invelit intr’o frumoasa poveste economica si de sprijin din partea „partenerului strategic”:

„Vom începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi și căi ferate, care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Acest proiect de infrastructură va reprezenta un beneficiu uriaș pentru economiile României și Poloniei, dar și pentru economiile din regiune, ani buni de acum încolo”

a declarat Zuckerman la semnarea acordului inter-guvernamental dintre Romania si SUA.

Dincolo de balmajelile debitate de guvernatorul Adi de la Ambasada, pentru aia de inghit propaganda gata mestecata, daca va uitati putin pe harta asta, este limpede pentru toata lumea de ce nu am avut pana acum aceasta autostrada si de ce abia acum! Pentru cei care inteleg insa mai putin geopolitica in zona, acest coridor in fapt este unul strategic, „Via Carpahia”, care face parte din Noua Ordine Mondiala in care USA se repozitioneaza strategic si pentru a isi intari pozitia in flancul estic al NATO, prin acest coridor leagand cele trei mari, respectiv Marea Mediterana (Thesaloniki) – Marea Neagra ( Constanta) si Marea Baltica (Gdansk si Klaipeda) si „izoland” in acest fel Rusia de o eventuala incursiune pe acest flanc destul de fragil si care a fost mereu si principala poarta de intrare a Rusiei in Europa. Cu ocazia asta, voi cei care inca visati sa mergeti pe autostrada la schii in Brasov, sau pe la neamuri prin Moldova mai mult decat pe metru lui #șîeu, puteti sa uitati! wink

Guvernatorul coloniei Romania si umilele slugi fanariote. Foto: US Ambasy

Desi toata propaganda militarizata divizia „Presa” alaturi de trompetele cu solda din social media s’au aliniat sa aplaude venirea americanilor si extraordinara realizare, cele 8 miliarde de dolari fluturate ca investitii americane, in fapt sunt bani ce probabil ca vor veni ca imprumuturi pentru aia 200km ramasi de terminat (centura Bucuresti + Pitesti-Sibiu), pe care tot noi o sa ii platim cu varf si indesat pentru ca pe langa libera trecere a US Army prin colonie, acum trebuie sa le construim si caile pe care sa mearga, dar nah, din tot raul macar un bine … odata ce s’au hotarat baietii astia sa intervina in colonie, poate macar asa o sa facem si noi dracului ceva pe aici si stim cum stam si cine e stapanul, olandezii ramanand de acum doar sa se linga pe bot in ce priveste mult doritul Port Constanta si Mangalia, iar francezii fara nicio vanzare de armanent! laugh

Pe de alta parte, vestea ca s’a primit dezlegare si pentru investitiile in reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda, e una buna, desi nu e clara care va fi participatia investitorilor si cat mai ramane si pentru colonie. Legat de finantarea aia fabuloasa, daca nu s’a prins inca nimeni, guvernatorul a anuntat doar ca ne dau dezlegare si intermediaza trocul, dar nu ca ne dau si banii necesari, bani ce probabil tot din imprumuturi avantajoase pentru ei se va finanta si aceasta lucrare pentru care ar fi teoretic nevoie de vreo 6,3 miliarde de Euro.

UPDATE: Asa cum banuiam, acea „finantare americana” promovata de presa slugarnica ca marele ajutor american, se traduce defapt prin facilitarea de catre SUA a unui imprumut de 8 miliarde de dolari de la Exim Bank (Banca de Import- Export a Americii). Evident, facilitarea asta nu e pe ochii frumosi ci vine la pachet cu tot cu plata unor dobanzi generoase si conditia obligatorie ca marile companii americane sa primeasca de la noi contractele pentru constructie!

Interesant e ca prin UE deocamdata nu s’a auzit nici „pas” la vestea asta, desi Romania a agreat mizeria aia de „Green Deal”, care teoretic ar fi inseamnat asumarea renuntarii de catre Romania la investitii in energie nucleara si s’a baga bani in aia „verde”. Aia ori stiu ca toata treaba e defapt o mascarada inaintea alegerilor prezidentiale facuta de Donald Trump si alea parlamentare de la noi in care libtarzii incerca sa isi promoveze doar imaginea de indragiti ai americanilor, ori accepta ca viitorul energetic nu se poate baza doar pe energia prietenoasa cu balenele.

Una peste alta, Romania nu se indreapta inspre vreo renastere, ci inspre un viitor in care, daca se va materializa ceva, va actiona cel mult ca un tampon intre est si vest, alaturi de Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Polonia si Lituania, lucru despre care scriam pe aici acum anii buni de zile. Daca ar fi sa luam ceva bun din toata treaba asta e ca in felul asta am avea o sansa ca in sfarsit sa terminam proiectele de infrastructura mai mult decat necesare dezvoltarii economice, iar in felul asta ar urma sa avem si noi parte si de o oarecare prosperitate ca si colonie cu „acte in regula”, desi iti cam da fiori cand privesti cea ce este defapt noua linie a frontului NATO care (re)imparte Romania in doua, lucrul ce probabil ca la anul va fi intarit si de o modificare a Constitutiei cu privire la o noua regionalizare despre care se tot discuta de ani buni, dar nu era inca necesara.

Da, taica Petre, au venit americanii!

Lecturi suplimentare:

8 comentarii la „Autostrada Sibiu-Pitesti a primit dezlegare de la Washington ca parte a coridorului strategic Constanta-Gdansk”

    • Exact! victory

      „Una peste alta, Romania nu se indreapta inspre vreo renastere, ci inspre un viitor in care ca va actiona ca un tampon intre est si vest, alaturi de Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Polonia si Lituania, lucru despre care scriam pe aici acum anii buni de zile.”

      Răspunde
      • Asta ne este soarta de secole, mereu am fost la periferia marilor imperii. Poate de aceea se și explică de ce mulți dintre noi întrunim expresia de „neamuri proaste”.

        Răspunde
        • Mai degraba la rascrucea lor, ceea ce este si mai grav, ca d’aia ne’au impartit si despartit care cum i’a taiat capul si tot d’aia alergam ca bezmeticii mereu dupa careva care sa ne „infieze”. Amu s’or gasit altii … spre binele .. lor. :))

          Răspunde
  1. Bă, nu-ț mai pune poalele în cap…ai niște avantaje din treaba asa. Unu la mână, reduci timpul până la Capitală și nu te mai plângi de fiecare dată. Doi, o să ai material despre ce să scrii plus că dacă vrei să mergi la mare la greci sau la adriatică, imediat ajungi. Vezi? și ce-ai mai râs tu de șapca lu iohan….

    Răspunde
    • Unu la mana ala poate mi’l mai explici tu, asa mai pe larg, cum fac eu sa reduc timpul ala cu venitul la Capitala, ca mie imi da cu virgula rau de tot … sau mai exact cam cu cel putin 150km in plus de facut, daca as alege sa vin pe autostrada aia la Capitala! laugh
      Doi la mana, de aici de la mine la greci si fara autostrada aia ajung aproape la fel de repede daca aleg sa o iau pe la sarbi, care btw, le’au gatat de multi ani si sunt d’alea moderne. Sa zici ca la Adriatica sau in vizita pe la Polonezi ar fi ceva avantaj.
      No, amu, pot sa imi pun poalele inapoi in cap?

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura