In vremea in care noi ne chinuim sa facem cativa metri de autostrada pe an, pe la altii se testeaza deja mijloace de transport aeriene care sunt vazute ca un viitor al transportului personal, printre acestea proiectul futurist BlackFly finantat de Larry Page (co-fondator al companiei Google) parand tot mai aproape de realitate.
In principiu avem de a face cu o aeronava futurista de mici dimensiuni, propulsata de 8 mici si foarte silentioase motoare electrice cu elice. Pana acum mica aeronava prototip a fost testat vreme de 16.000 de ore de zbor, rezultatele fiind mai mult decat promitatoare, autonomia ei fiind de 100km@40km/h, distanta pe care poate transporta peste 900Kg cu o singura incarcare care dureaza doar 25 de minute, comparativ cu cateva ore in cazul unui automobil electric. In ce priveste pilotarea ei, acesta se poate face fara a detine o autorizatie de zbor si dupa doar 5 minute petrecute de orice utilizator intr’un simulator in care sunt invatate notiunile de baza ale operari ei, zborul efectiv facandu’se cu ajutorul unui joystick, aeronava fiind capabil ain acelasi timp sa revina in locul de unde a plecat si sa aterizeze in mod autonom si asemanator cu al →dronelor moderne. Exista si optiunea de a fi prevazut cu o parasuta balistica utila in cazul unei defectiuni sau manevre gresite. O alta parte interesanta este aceea ca vehicul este amfibiu, ceea ce inseamna ca va putea decola si ateriza pe apa. In ce priveste costul de achizitie, producatorii estimeaza ca dupa intrarea in productie acesta nu va depasi pretul unui SUV modern.
Fiind unul dintre cei care contesta vehement automobilele full-electric asa cum exista ele azi datorita nerentabilitatii pe termen lung si alte motive dezbatute indelung pe aici, dincolo de un viitor pe care il vad ca fiind al micilor mijloace de transport urban alimentate electric (→bicicletete, trotinete, etc), cred ca alternativa asta pentru transportul extraurban are sanse mari sa prinda intr’un viitor destul de apropiat, mai ales in zonele greu accesibile cu automobilele clasice. Singura problema care va ramane in discutie este cea legata de o noua legislatie a spatiului aerian ce va trebui rescrisa de la 0, acesta fiind pana acum alocat doar zborurilor clasice plus un modest update pentru drone.
Ce parere aveti? Asemenea proiecte sunt sau nu niste alternative viabile pentru viitorul apropiat?
Acu înțelegi tovarășe, de ce nu facem noi autostrăzi ? O investiție inutilă .. trecem direct la transportul cu drona, așa cum am trecut direct la broadband pentru net .. intre timp trebe să-i dezvățăm pe tefelei să spargă semințe ca nesimțiții, că o să trebuiască să purtăm umbrelă pe trotuar , indiferent de vreme .. deci toate sunt deja setate pe șmecheria futuristă – de la cnadr, la poliția locală ..
Mai in gluma, mai in serios mereu ziceam ca: „frate, cand o sa avem noi autostrazi, nu or sa mai faca astia masini sa mergem pe ele!” Se pare ca am fost vizionar.
Fereasca D-zeu, cand „bivoli” de pe sol se vor muta in aer, merci da’ nu vreau sa apuc si asta
Nu cred ca o sa ai de ales!
Sunt multe aspecte de dezbatut aici, zic eu. Avem partea ecologica, care „ia partea” motoarelor electrice, dat fiind ca energia electrica e regenerabila (teoretic). Dpdv economic, inca depindem de petrol, din multe puncte de vedere… Observatia ta cu legislatia este pertinenta, insa cred ca e cea mai mica dintre „probleme”. Apoi, pentru armata, un dispozitiv electronic este mult mai „sensibil” decat unul mecanic 😉 – va fi interesant de vazut ce tehnologii se vor dezvolta in directia asta. Pe termen lung, cred ca e destul de evident ca alternativa electrica este de preferat. Acum, depinde foarte mult de felul in care va fi implementata.
Incearca sa intri pe link’urile cu trimitere din postare, am dezbatut destul pe aici partea cu rentabilitatea reala ca alternativa a automobilelor electrice, am vorbit multe si legat de dependenta noastra de petrol (foloseste „cautarea” ptr postari). Mai e mult pana departe, energia regenerabila fara poluare parand un vis indepartat cata vreme in joc intra fie si doar exploatarea extrem de poluanta de metale rare necesare ce din pacate sunt oricum foarte finite in acest moment. Sunt sigur, ca undeva prin niste sertare zac inca niste tehnologii si idei revolutionare, doar ca inca nu sunt profitabile ptr unii. Suna a teoria conspiratiei. Oare?
Am dat un ochi peste ele – ce-i drept, dupa ce am comentat aici… Imi mentin parerea ca, pe termen lung, energia regenerabila este mult mai fiabila din multe puncte de vedere. Da, poate in momentul asta este mult mai costisitor, din toate punctele de vedere, sa te alimentezi cu energie regenerabila, insa este chiar imposibil ca la un moment dat energia regenerabila sa fie „la-indemana”? Sa se poata sustine singura, sa zic asa Poate este si teorie a conspiratiei cum spui tu, nu vom sti vreodata. Ce e sigur e partea cu profitabilitatea.
Pe de alta parte, un vis de-al meu legat de toata adunatura asta numita oameni este legat de iesirea in spatiu… Poate (pana) atunci vom sti cum sa gestionam resursele, mutam o parte din „poluare” in spatiu – habar n-am insa ce efecte ar fi dpdv ecologic- si daca se vrea cu adevarat progres, vom ajunge sa mai si reparam acolo unde am „stricat”.
P.S. Partea a doua este doar un vis. Insa daca o parte din industre ar fi mutata in spatiu, in timp, cine site…
Daca TESLA era cel care reusea ca un visator frumos ce credea in „free energy”, azi nu ne mai bateam capul cu nimic! Ei bine, mereu va exista un „Edison” care va vrea sa faca bani din orice, de unde nici „la indemana” nu va fi decat pentru aia care au energia in mana si vor tine cu dintii de ea, fie si regenerabila, va veni vremea cand se vor crede stapani atat pe soare cat si pe vant sau valuri cum sunt si azi in rest! Esti un visator frumos, cum a fost si Tesla … din pacate, visele raman niste vise iar oamenii oameni ce vor trai intr’o lume tot mai obsedata de control si restrangerea libertatilor, pana in ziua cand dam iara un reset si … o luam de la pesteri si (re)descoperirea focului.