Benzina de la BARIL – sau: cum era sa imi f0t motorul

Pe aici prin zona de cativa ani s’au deschis niste benzinarii ce poarta numele de BARIL. Habar nu am cine sunt, cica ar fi de prin Alba, mi’se par destul de obscuri, partea aparent buna e ca au preturile destul de mici la carburanti. Cu toate astea, am cam evitat sa alimentez de pe la ei, preferand in continuare benzina de la OMV … pana saptamana trecuta cand de lene si fiindu’mi in drum am zis sa alimentez odata si de la ei mai ales ca tot timpul am vazut coada. Toate bune, toate frumoase, doar ca pe langa faptul ca s’a consumat in draci a doua zi dimineata la rece masina mi’a pornit cam in 2-3 pistoane, ca dupa vreo 5 secunde de balbaiala sa isi revina. Am banuit bujiile pe care nu am apucat sa le schimb, m’am dus la mecanic si asa cum am scris aici le’am schimbat si pe alea. A doua zi insa la rece, aceiasi problema care a inceput sa se cam agraveze, pornirea la rece fiind destul de lunga si balbaiata. M’am intors la mecanic, am pus testerul pe masina … nici o problema. Am verificat in rest … nici o problema … pana cand i’am pomenit de unde am alimentat si m’am ales cu podul plin … laugh … nu de alta, dar doar in ultima saptamana ii venisera inca vreo 10 masini cu diverse probleme la pornire, erori pe la sonda lambda si alte diverse bucurii, care aveau insa un punct comun: alimentasera de la aceiasi BARIL!

Ca sa incercam o rezolvare, am dat o fuga pana la OMV unde am alimentat cu Maxx Motion 100. Schimbarea s’a simtit de la prima pornire chiar daca era cu motorul cald. A doua zi, a pornit si la rece absolut normal, si de atunci vad ca isi tine obiceiul …. multam ALUIA de SUS ca am scapat doar cu atat!

In concluzie: daca ii intalniti in drumul vostru si tineti la masina voastra va recomand sa evitati benzinariile astea in ciuda pretului redus! M’am mai ars eu cu LUKOil in trecut, si chiar cu MOL de unde am inteles ca ar cumpara si astia de la BARIL.

Voi pe unde ati fost tepuiti cu carburantul?

8 comentarii la „Benzina de la BARIL – sau: cum era sa imi f0t motorul”

  1. De la Lukoil am facut plinul acum vreo 3 ierni la Ibiza, am avut noroc ca s-a oprit pana sa ies din oras altfel era urat de tot, pana nu am scos toata benzina din rezervor nu i-am dat de capat, 6,4 litri de apa si nu incape indoiala ca era toata de la ei, pentru ca am alimentat cu becul aprins. Acum nu pot sa zic nimic, pot sa spun doar ca de la ei am patit-o

    Răspunde
  2. Vasile …. si eu m’am ars grav cu LUKOil, da asa de grav ca a trebuit sa dau jos rezervorul si sa schimb pompa de benzina! Bineinteles ca nu am avut cum sa dovedesc nici eu ca era din cauza lor, dar eu asta am patit.

    Marius – de nici unde nu poti sa zici ca esti sigur. Problemele cele mai multe apar la benzinariile vechi unde tancurile alea de combustibil in timp aduna pe fund toata mizeria de pe planeta. Cum astia de la pe noi nu au obiceiul sa curete tancurile alea de combustibil niciodata, iti dai seama ce mizerie e in ele si ce benzina bagi mai ales cand acesta se apropie de fundul tancului.
    Eu pana acum nu am avut niciodata probleme cu benzina de la OMV, dar … nu vreau sa vorbesc intr’un ceas rau.

    Răspunde
  3. Cum cred ca am mai discutat pe aici … benzina de la Petrom mi’se pare ca se consuma in draci si nici nu trage masina cum trebuie … de unde am ajuns la concluzia ca nu o avea apa, dar nici cifra octanica de 95.

    Răspunde
  4. Dar stai ca nu inteleg: nu exista doar 1 / 2 / 3 distribuitori mari de combustibil prin partile astea ? Si toate benzinariile cumpara de la ei. Prin urmare ar trebui sa fie fix acelasi lucru indiferent de unde cumperi. Ma insel cumva ?

    Si inca o mica intrebare de la cineva care chiar nu stie: sunt diferentele de pret intre benzinarii suficient de mari incat sa conteze ? Daca diferenta e de 5 bani / litru, atunci as alege-o mereu pe cea mai aproape sau care e cea mai putin aglomerata. Prefer sa dau cu 5 lei in plus daca inseamna ca nu pierd 20 de minute in plus mergand pana acolo sau asteptand la coada.

    Răspunde
  5. Teoretic sa zicem ca ar fi cum spui tu, insa si carburantul ala pe care il cumperi este carburant de calitate superioara (in functie de cifra octanica/rafinare/aditivare) si carburant de calitate inferioara (cifra octanica redusa/lipsa aditivi) care in general nu este destinat motoarelor complexe de pe masini ci mai degraba celor rudimentare cum sunt cele de pe generatoarele electrice/drujbe/masini de tuns iarba/etc sau alte industrii conexe. Pe langa asta, benzina aia cumparata, fie ea si calitativa, poate trece prin numeroase transformari de la producator la distribuitor, cea mai cunoscuta practica fiind „completarea” ei cu apa, sau amestecarea ei cu alte hidrocarburi de calitate inferioare mult mai ieftine cum ar fi gazolina. Si uite asa, s’ar putea sa te trezesti ca iti pui motorul pe butuci desi ai fost de buna credinta si ai crezut ca ai cumparat carburant asa cum scria in reclama de la pompa.

    In rest … eu prefer sa fac drumul ala si sa pierd un pic de timp pentru un carburant mai bun, mai ales dupa ce am patit, si nu pentru „economie” care oricum e praf in ochi daca pui consumul de benzina pana acolo si faptul ca te poti alege cu pagube de sute de lei pentru „economii” de cativa lei.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura