Spre deosebire de aia care se trezesc ca a venit iarna cand apare Adelin Petrisor sa le balareasca despre NOUA apocalipsa alba din varful unui troian de zapada in vremea in care injura printre semintele scuipate la coada la vulcanizare unde sa isi puna gumele de iarna ca a dat zapada , eu azi am zis sa imi pregatesc din timp masina, ca sa nu intampin probleme de nici un fel (exceptand hazardul) in iarna care se apropie de la o zi la alta , atat pentru siguranta mea cat si binele ei si am facut/cumparat cam asa/astea:
- Gume GoodYear UltraGrip pe care le’am prins la reducere aici;
- Acumulator auto Varta 74Ah/680A curent de pornire pentru ca niciodata nu am fost multumit de aia de 54Ah/480A ce o aveam pe masina (cumparata de fostul proprietar de noua inainte sa imi vanda mie masina ) ce incepuse oricum sa dea oricum mici rateuri (sesizabile poate doar de mine ) la temperaturi joase dupa 3 ani de utilizare pe care am gasit’o la reducere aici;
- Antigel Antigel concentrat CARTECHNIC 12++ pentru completare nivel (200g) pe care l’am cumparat de aici la reducere;
Am mai verificat:
- incarcarea alternatorului: 14,4v cu consumatori porniti, restul instalatiei ok inclusiv toate luminile exterioare, pus pe lista un bec pentru plafoniera sofer;
- restul de fluide: toate in parametrii;
- sistemul de franare: toate bune, placutele au rezistat foarte bine, pus pe lista discuri de franare la urmatoarea revizie;
- dupa montarea noilor gume le’am si echilibrat (doar pe fata necesita putin plumb);
- am verificat elementele de supensie: totul ok, pus pe lista ca posibil de schimbat doar bieletele stabilizatoare la urmatoarea revize;
- instalatie de incalzire ok;
- am grisat incuietorile si yalele de la usi, mai ramane sa dau cu vaselina siliconica chederele;
- verificat caroserie, toate bune, pus pe lista o minuscula bucatica de vopsea sarita la imbinarea dintre aripa spate si spoiler pe care o voi rezolva in viitorul apropiat cand va ajunge si la un detaling exterior al caroseriei, cand va primi si un strat de ceara protectoare;
- stergatoarele de parbriz sunt ok, am mai completat doar solutie pentru iarna.
Ce am obtinut dupa revizie: in afara de linistea mea, si uitasem ce tractiune misto ai cu gume noi, desi ele de iarna si afara +12 grade! Alta treaba … alta senzatie (de siguranta), alta aderenta, alta tractiune, alt zgomot de fond. Tot gumele astea le’am avut si inainte pe masina (puse noi de vechiul proprietar) si fiind foarte multumit de ele, tot pe astea le’am ales si de data asta! Sunt ceva mai scumpe, dar fac toti banii mai ales ca pe langa durabilitate, vorbim si de viata si siguranta mea. In ce priveste bateria … fata de celebrul sfert la pornirea dinainte, acum abia ating butonul de START (da, da … am si de asta! ). Alta viata, cu toti consumatorii porniti simti ca are alta vigoare.
In concluzie: la 188.036Km, frantuzoaica se comporta ca in prima ei zi de viata primind ingrijirea pe care o merita!
Voi cum stati cu pregatirile de iarna? Cateva sfaturi care sa va ajute in luarea unei decizii gasiti aici (pentru gume) si aici (in general) mai ales pentru incepatori.