Scandalul emisiilor la care VW a ales sa triseze prin celebrul software, incepe sa isi arate abia acum cu adevarat coltii pentru compania germana care sufera pierderi uriase de la o zi la alta dupa ce instantele de judecata din USA au obligat compania germana sa rascumpere cu minimum 40.000$ masinile pe care proprietarii lor aleg sa le aduca inapoi si nu sunt putini deloc, numarul acestora crescand de la o zi la alta.
O imagine de asamblu al dezastrului prin care trece VW in USA , o puteti vedea mai jos, unde mii de masini returnate de proprietarii lor, putrezesc pe stadioane, baze militare sau aerodromuri abandonate fara ca VW sa fi gasit in momentul asta o alta solutie in acest sens …
Trista treaba si risipa inutila, mai ales cand te gandesti ca pe la noi de multe ori iti la propriu de la gura ca sa iti poti cumpara o masina uzata, de care mai apoi tragi cat de mult poti.
Principalul război economic dus de sua, nu e cu China, ci cu Germania.. vinovatul pentru brexit nu e romania, ci Germania..samd.. efectele oribile ale crizei în Europa de după 2008, declanșate de americani, se pot imputa nemților.. e de neînțeles să păstrezi o monedă unică pe care unii sa se împrumute la 9% și alții aproape gratis.. haiducie in revers, luăm de la saraci ca să ajutăm bogații.. rezultatele le simțim economic și la noi.. sărăcia creste în același ritm cu pib-ul, tipic coloniilor conduse în regim militarizat..
Dupa VW si Renault, este cit se poate de clara „tinta” !
@Cola – bine punctat! Multa lume nu intelege defapt reala miza, insa toata nebunia asta are o logica pe care ai descris’o succint in comentariul tau. Din nefericire, de tras au tot aia mici, care in ciuda aparentei independente, sunt si vor ramane colonii care doar isi schimba stapanii odata la cativa ani.
@Sorin – buna observatie, marele noroc al celor de la Renault fiind ca au abandonat acum cativa ani buni piata americana, unde doar subsidiara Nissan a continuat sa isi vanda masinile. Tot din fericire, oricate acuzatii le’au fost aduse, pana acum au reusit sa le dovedeasca nefondate … dar … ma intreb cata vreme ca din cate vad lucrurile in loc sa se linisteasca, escaladeaza si sincer, daca in ce priveste VW ne’a interesat mai putin, inspre deloc, Renault in schimb este de interes national prin prisma subsidiarei Dacia.
Si ca m’ati provocat, PSA cam pe cand credeti ca intra pe teava … mai ales ca recenta achizitie a subsidiarei Opel de la GM, nu a fost deloc bine digerata.
Eu zic ca isi merita pe deplin soarta!! Au mintit pe toata lumea si mai ales pe cei de buna credinta care au dat o gramada de banii pe o masina care nu era nimic din ce promiteau si nu stiu cat de bucurosi ati fi fost si voi daca ati fi dat banii aia ca sa aflati ca si-au batut joc de voi. Oricate teorii ale conspiratiei ati dezbate pe aici, si-au facut-o cu mana lor si nu au decat sa ii manance acuma falimentul!!!!
Remus, nu cred ca a contestat nimeni pe aici ca si’au facut’o cu mana lor si ca isi merita soarta daca i’a mancat in cur sa triseze la teste! Postul meu de aici este o confirmare in acest sens, insa nu putem nega nici faptul ca ce se intampla cu productia auto europeana din ultima vreme este cel putin dubios.
Eu cred ca momentan fac scouting, or sa gaseasca o tara saraca unde sa duca masinile respective si sa le dea ca pe bomboane pentru a limita pierderile. O tara sau mai multe din Africa, Asia, America de Sud si de ce nu Estul Europei sunt locul ideal pentru un astfel de business.
Exact la asta m’am gandit si eu, dar … ma intreb daca merita costurile?? Sa le luam pe rand:
– pierdere la recuperarea masinii plecam de la – 40.000USD;
– operatiunile de export-import plus logistica;
– transportul peste ocean;
– plus alte costuri cum ar fi depozitarea, transportul acolo … etc;
Luand astea toate in calcul, la o valoare de piata a masinii de maxim 10.000EU pentru modelele de varf … ma intreb daca nu cumva in loc de limitare a pierderilor se aleg cu o gaura si mai mare, ca sa nu mai punem in calcul ca aproape jumatate de milion de masini cate se estimeaza in acest moment ca ar fi de rascumparat pana la finele lui 2018 (in acest moment sunt in aproape 300.000 deja rascumparate) ar insemna un cosmar logistic … aproape imposibil de gestionat.
P.S. Exportul in tarile din EU este exclus si aici au parte de o procedura de infrigment care urmeaza a fi pusa in aplicare pana la finele acestui an; in Asia nici atat … si pe acolo au belele mari.
Cu toate scandalurile, in 2016 VW a intrecut Toyota la vanzari devenind nr.1 mondial asa ca ii doare in basca de masinile returnate de americani. Probabil le vor pastra pana creste pretul la fierul vechi si le vor topi caci transportul si vanzarea in alta tara implica costuri care nu cred ca se justifica.
Pierderea la recuperare masinii returnate-40000 dolari- nu cred ca este corecta deoarece la vanzarea masinii au incasat cv acesteia deci probabil ca este pe la jumate sau mai mica ca nu cred ca ponderea masinilor vandute sta in Fox sau Bora ori daca la cele peste 10 mil. autovehicule vandute in 2016 cresc pretul cu 100 dolari si ce iau pe fierul vechi acopera paguba sau vor avea niste pierderi foarte mici. Sunt curios daca in cele 5,1 miliarde declarate de VW ca profit pe 2016 sunt scazute amenzile si despagubirile platite.
Realitatea o vom vedea doar la finele lui 2018, pentru ca in raportul din 2016 nu au fost cuprinse pierderile acumulate in urma scandalului!
Iaca, ca s-a cam adeverit previziunea mea.
Eu din cate inteleg din articolul ala, nu e vorba de masinile care sunt stocate acum in America ci de cele de prin Europa de care nu se mai vad scapati. Partea proasta este ca nici Africa nu mai este de multa vreme groapa de gunoi a lumii, treptat se ridica si tarile din zona aia, VW in ciuda tuturor eforturilor de reducere a pierderilor tot cun gura plina o sa o ia!