De cand am cumparat masina, am cumparat’o cu un mic defect arhicunoscut, respectiv airbag sofer defect … sau mai exact spira airbag rupta. La Renault si nu numai este un defect des intalnit, mult mai rar la Laguna, mult mai des la Megane, rezolvarea venind fie prin inlocuirea spirei (o operatiune foarte delicata) fie prin schimbarea modului care contine spira respectiva.
Am ales varianta mai simpla si cand am avut drum pe la dezmembrari mi’am cumparat un alt modul care continea spira respectiva, iar ieri am avut intalnire cu Bobina, electricianul diavolului care mi’a zis ca nu a mai facut asa ceva, dar se risca sa vada despre ce este vorba …
Inarmat cu toate sculele iadului, s’a apucat Bobina al meu sa desfaca la volanul ala piesa cu piesa de am zis ca in veci nu am sa il mai vad asamblat si pus la loc …
… si a desfacut …
… si cand am zis ca termina, a plecat … de a mai adus niste scule si a desfacut mai departe …
… zic ba … da’o in masa, eu stiam ca mi’am luat o banala masina nu nava spatiala … in fine, dupa vreo ora de chin si munca, a reusit saracul Bobina sa dea de spira pacii, a scos’o cu modul cu tot, l’a montat pe ala nou, a pus testerul pe ea, a sters eroarea, a pus contact si … supriza … EROAREA ERA TOT ACOLO! Am mai incercat odata sa o stergem … nu se lasa nici de a dracu … dar ciudat era ca nu dadea eroare ca nu o poate sterge ci pur si simplu o stergea si in urmatorea secunda aparea din nou.
Boooon … ei bine dragi mosului … de aici a inceput distractia … bietul Bobina pastrandu’si un calm iesit din comun a inceput sa bibileasca la ele … am pus spira noua nimic, am pus’o pe a mea inapoi la fel, am desfacut spira veche, infasurat’o din nou (munca de chinez batran de care numai Bobina era in stare) am pus’o sus … la fel. Am sters iara eroarea, a dat Bobina al meu telefoane pe la reprezentante Renault la prieteni … nici aia nu stiau ce sa zica … la un momendat zice saracul cu naduf:
„Francezii astia si masinile lor, cine dracu sa ii mai inteleaga”
Sa fiu sincer, eram de acord cu el ca incepusem sa ma cam scarpin cu mana stanga in urechea dreapta … zic ba asta e … pusca mea … o fi si modulul din dezmembrari stricat … aia e … o sa vad eu data viitoare … ma cam luasera nervi si imi ardea de o tigara … cum nu mai avea nime (se fuma in jurul spirei ca in jurul focului sacru indian) am plecat cu un bun prieten al meu sa luam niste tigari. Pam pam … ne intoarcem noi, pe drumul inspre service venea Bobina inspre noi, ne oprim si ne arunca una sec …
„Frate eu mi’am dat demisia”
… ce sa mai zic … dupa 2 ore de chin se cam dusesera dracului toate sperantele … aia e … zic in gandul meu, ii dau banii la om pe munca si om mai vedea ce o fi …
Ajungem la service, intram inauntru … MIRACOL … inainte de a pleca, Bobina facuse minunea … da o minune asa mare ca nici macar el nu stia cum a reusit si nici cat o sa tina!
Deocamdata am pe masina tot spira mea veche, totul este ok, merge ok … sa vedem cata vreme
Update: miracolul tot miracol … a tinut numai vreo 3 saptamani, service + airbag is back! 😀
Deci să-nțeleg că spira originală a mașinii era și aia bună?Până la urmă pe care ai pus-o?
P.S-mi se pare mie sau garnitura de la ușă e cam nasoală?Pare zdrențuită în zona cuiului de la broască…sau mi se pare mie?
Dap, a ramas cea originala care era intr’o stare foarte buna, atata ca era facuta un soi de spaghete in cutiuta aia. A „bobinat’o” la loc si a pus’o sus.
Spre deosebire de Megane, se pare ca la Laguna este aproape imposibil sa rupi spira aia pentru ca are in total 22 de rotatii, adica 11 pe o parte si 11 pe alta in conditiile in care volanul face maxim 2,5 rotatii intr’o parte si in cealalta. Acum sa dea Dumnezeu sa fie ok si sa tina.
Garnitura aia/chederul ala trebuie sa il schimb la un moment dat. Sa fiu sincer, abia acum cand am dus’o la detailing am observat si eu ca e uzat.