In continuarea articolului precedent, sa aruncam o privire asupra restului de gogoloi prafos pe care traim.
Un cotidian israelian, citand, atentie, surse din Mossad, anunta ca dupa 20 ianuarie spionii evrei nu vor mai inmana omologilor americani informatii sensibile, deoarece exista temerea ca acestea vor ajunge la Moscova si apoi la Teheran!! Este pentru prima oara cand agentiile de intelligence israeliene isi arata deliberat neincrederea intr-o administratia a SUA. Se zice ca in Washington o gramada de personaje sunt de-a dreptul socate de aceasta atitudine, dar nu si agentii CIA, care, mai pe maraite, mai pe fata, spun ca lui Trump nu pot fi aratate multe pentru ca e..la mana lui Putin!!
Personal, cred ca aceasta va fi o atitudine generalizata, taman cand era nevoie de o cooperare mai mare in domeniul informatiilor, mai ales in lupta contra ISIS.
Revenind ceva mai aproape de noi, UK si UE par aproape de a incepe efectiv procesul de dezangajare a UK din UE. Dar daca pana acum se cautau diverse paleative, acum se pare ca ne indreptam spre o rupture dura. Se zice, neofocial, ca UK este gata a abandona modelul social European si toata legislatia pro europeana pentru a contura un model propriu: cu restrictii majore pe piata muncii la toate nivelele si in toate sectoarele, cu obstacole majore pentru imigratie si asezare in UK pentru persoanele non-UK si cu reintoarcerea la statutul de paradis fiscal-bancar al Europei! In sfarsit!! Iata adevaratul motiv pentru Brexit!! Ce mai fraierala si-au luat alegatorii britanicii!! O manipulare clasa intai in favoarea finantei britanice! Si noi care chiar pusesem botul la tot felul de fraiereli gen imigranti, bani samd…
In fine, vorbim iar de China!
Sa vorbim acum despre East Wind train, adica Trenul Vantului de Est. A plecat din Yiwu, un oras in Vestul Chinei, acum 13 zile si va ajunge miercuri la Londra , dupa 7500 de mile strabatute pe cai ferate in China, Kazahstan, Rusia, Belarus, Polonia, Germania, Belgia, Franta si UK, tractand 36 de vagoane de marfa care apartin celei mai mari piete libere de desfacere de marfuri pentru comercianti chinezi si straini, mici si mijlocii, China Commodity City.
Este trenul inaugural al asa-numitului Noul Drum al Matasii, o intruchipare a noi politici O singura Ruta Maritima , un singur Drum pe uscat, lansata de China in 2013 cu ocazia vizitei premierului Li Keqiang in Europa.
O initiative strategica, menita a lega China si in fapt Asia de Europa, promovand investitii in infrastructura, comert liber si vaste relatii economice si culturale, o atentie sporita fiind data includerii statelor member ale Bancii Asiatice de Investitii in Infrastructura, un organism similar BERD, dar condus de China; partea financiara este completata de Silk Road Fund, un fond de investitii de 40 de miliarde de dolari!, iar partea educational-culturala de crearea unei universitati a Drumului Matasii in orasul Xian.
Exista trei mari rute studiate: de Nord, cea strabatuta de trenul de mai sus; de Mijloc, fostul Drum al Matasii, – cu final la Marea Meditarana – de aceea China este o aliata a Iranului si a lui Assad in Siria, tinteste pe termen lung la o ruta Beijing – Astana – Teheran – Bagdad – Damasc si apoi Vestul Europei – si de Sud, care este acum asa numitul Drum Maritim al Matasii, completat de coridorul de comert Bangladesh – Myanmar – India- China si coridorul complex de comert, transport si telecomunicatii China-Pakistan – China a preluat un port al Pakistanului pentru a avea debuseu la Oceanul Indian – si care tinteste si Asia de Sud si Africa, fapt care nu trebuie sa ne mire, avand in vedere masivele investitii chineze pe acest continent, dar si traditia Rutei de India intre Europa, Arabia, Africa si Orient si influenta acesteia in istoria umanitatii. In fapt, China deja pregateste un mare avanpost de comert, telecomunicatii si transport maritime si aerian al acestei rute in insula Zanzibar, Tanzania, loc traditional de popas al Rutei de India si de China pentru europeni!
Trenul plecat din China nu este insa primul, China Railways lansand de ceva timp 39 de rute cu trenuri de persoane si de marfa plecand tot din Yiwu catre 16 orase europene, fapt pentru care produse europene au invadat deja pietele din Estul Chinei.
Saptamanal, trenurile chineze aduc marfuri din China in toata Europa si pleaca spre China cu marfuri europene, transportand textile. pielarie, bauturi fine si chiar alimente, scurtand pentru multe industrii timpul de transport – pe ruta navala ia si doua luni – dar scazand si costurile de transport.
In fapt, China tinteste crearea unei uriase retele intermodale de transport, telecomunicatii si comert de la Beijing la Londra si de la Beijing la Cape Town!
Ofensiva Chinei spre dominatia economica mondiala imi pare, personal, de neoprit, iar aceste initiative complexe de a crea rute de uscat in completarea rutelor maritime si aeriene dintre China, Europa, Orientul Mijlociu si Apropiat si Africa, rute de uscat care sa cuprinda cai ferate, autostrazi, linii de fibra optica, porturi, antrepozite, depouri si mari terminale complexe de pasageri si marfa ne arata cu adevarat puterea economica a acestui stat , dar si puterea de a privi cel putin 20 de ani in viitor.
Iar noi…am avut o sansa, cand cu Ponta si forumul cu China, dar am ratat cu brio si acum suntem pa!
Razboiul din Siria, desi se anuntase un „armistitiu” sponsorizat de Turcia si Siria, continua neabatut.
In nord rebelii sirieni sustinuti de Turcia sunt inclestati pe viata si pe moarte cu ISIS pentru controlul regiunii Alep de Est, cu capital la Al Bab, singurul mare oras in afara de Raqqa inca sub control ISIS.
Fortele kurde si militiile aliate arabe, sprijinite de Coalitia anti ISIS, sunt la mai putinde de 20 km de Raqqa si doar la 2 km de barajul hidroenergetic si baza militara Tabka, un punct extreme de strategic. In ultimele doa saptamani au avut loc lupte extreme de violente, ISIS aruncand in lupta resurse considerabile pentru a opri fortele kurde.
In centrul si vestul Siriei fronturile sunt calme, dar multiple orase au fost vizate de raiduri aeriene sub pretextul nimicirii „teroristilor afiliati Al Qaida”.
In jurul Damascului regimul lui Assad continua politica de eliminare a tuturor enclavelor detinute de rebeli, lupte sangeroase avand loc in Wadi Barada, Madayya, Zabadani si Ghouta. In schimb, desertul sirian este teatrul unor lupte dure de trei zile. Atat rebelii secularist, cat si trupele lui Assad, profitand de presiunea asupra ISIS, au lansat puternice ofensive, rebelii vizand sa isi largeasca teritoriul, pe cand assadisti vizeaza recucerirea regiunii Palmyra/Tadmour, cu sprijin aerian rusesc.
Ramane de vazut daca summitul de pace de la Astana sub auspiciile Rusiei, Turciei si Iranului vor aduce pacea peste cel mai sangeros conflict din ultimii 15 ani incoace!
Sa le luam pe rand, mai pe scurt:
1. Tensiunile dintre USA si Israel sporesc, iar de vina nu este doar noua administratiei ci chiar cea care pleaca de la Casa Alba, care a dus o politica anti-expansionista a Israelului in asa zisa zona neutra unde USA nu a mai sprijinit Israelul, ba chiar le’a cerut sa inceteze constructia de cladiri. In contextul asta si al viitorului in care Trump este vazut ca un aliat a lui Putin, replierea colaborarii serviciilor secrete este de inteles, dar nu de bun augur.
2. In UK de suferit vor avea in primul rand oameni de rand care in curand probabil ca vor trebui sa se cam duca la munca si sa accepte si job’urile ce pana acum erau destinate exclusiv emigrantilor! Parerea mea e ca dupa ce se va face voia prostimii care a votat Brexit si multi din emigranti vor fi nevoiti sa plece, primi care se vor musca de maini vor fi exact aia de au dat cu stampila pe EXIT! In rest bancherii si bogatanii o vor duce de la bine in sus … nu ca o duceau rau pana acum.
3. China will grow larger … defapt, doar revine la gloria de altadata si nimeni nu va putea opri asta! Din nefericire, asa cum ai scris si tu, Romania a pierdut sansa dupa ce probabil ca a suparat alte cancelarii straine care au oprit proiectul prin care Romania era unul din pilonii pe care China vroia sa isi dezvolte extinderea. Promisiunile Chinei ca vor investii in infrastructura din Romania nu erau doar promisiuni, din pacate idiotii nu au priceput asta! O sansa ar mai fi, ruta terestra teoretic ar fi inca in carti, dar este doar o slaba speranta. In rest … putem doar sta si admira o China care infaptuieste viitorul inca de ieri. Tot respectul!
4. Ceva imi spune ca in zona aia va fi o oarecare liniste datorita unui armistitiu. Ramane sa vedem.
Domnule sper ca previziunile astea in ceea ce priveste UK sa se adevereasca. Pentru mine sunt de bun augur…
Asta a fost intodeauna talentul politicienilor romani, sa ne faca prieteni exact cu cine nu avem nevoie si cand nu avem nevoie, oricum cine suntem noi ca sa contam pe undeva si de ce mai suntem singura tara din Europa ca re avem o infrastructura de transport de rahat?!
China nu prea mai avea ca sa faca intern cu banii, au trenuri de mare viteza, retea aeriana de transport, internet, tot ce vreti voi super smechere, dar deja se ajunsese la saturatie, asa ca de la noul lider incoace a inceput acest megaproiect.
Noi am fi fost in carti, dar a inceput halimaua cu Crimeea si pa si pusi.
Rusia cam strica planurile chinezilor, dar China are nevoie de gazelle si petrolul si alte materii prime de la rusi, ca altfel le iau indienii, si ei in plin avant.
India si China sunt si partenere si rivale so vor domina lumea, sa ne fereasca al de Sus sa isis resolve astia belele ca suntem fucked, au impreuna 2,6 miliarde locuitori si cred o trime din economia lumii…nu mai zic de armate, arma nucleara si alte marafeturi…