Cele mai dese cazuri sunt cele in care gresesc cei cu motorizari diesel mai ales daca au masina de putin timp sau au avut benzinara inainte. In plus de asta e si mai usor sa gresesti deoarece pompa de alimentare cu benzina este mai subtire la capat decat cea cu motorina, deci va intra foarte usor in gura rezervorului. Cu toate astea, in lume exista destui bizoni care reusesc sa bage pompa de diesel in gaura rezervorului de benzina, desi este destul de greu fiind mai goasa, si benzinarelor li’se intampla sa fie alimentate cu motorina desi consecintele in acest caz nu sunt nici pe departe la fel de grave ca si cum ai alimenta un motor diesel cu benzina.
Ca solutii:
- In cazul unui diesel alimentat cu benzina, este recomandat sa nu mai plecati cu masina din benzinarie sau sa opriti de indata ce va dati seama. Trageti pe dreapta si incercati sa luati legatura cu un service care sa vina cu o platforma sa ia masina. Va urma de aici inainte demontarea rezervorului, curatarea conductelor de combustibil, curatarea injectoarelor si a pompei de motorina, inlocuirea filtrului de motorina. De aici incolo mai ramane sa va rugati sa fie doar atat.
- In cazul unei benzinare alimentare cu diesel, daca cantitatea de motorina bagata nu este foarte mare, se recomanda alimentarea cat cuprinde cu benzina de cifra octanica mare pentru diluarea motorinei eventual adaugati si un aditiv din comert pentru curatarea injectoarelor. Teoretic motorul ar trebui sa functioneze de aici inainte fara prea mari probleme dar s’ar recomanda totusi inlocuirea filtrului de benzina.
In rest despre cum si ce se intampla in cazul unei alimentari gresite va recomand sa va invit sa vedeti in clipul de mai jos unde au fost testate niste motorizari clasice/vechi, cu precizarea ca in cazul dieselurilor moderne gen PompeDuse/CommonRail sa nu credeti ca o scapati atat de usor …
je am alimentat cativa litri de benzina, dar avand motorina suficienta am ajuns la service dar benzina nu ajunsese la motor, asa ca baietii au golit maclavaizul si mi-au dat si banu. Si intreb la ce masa le trebuie si omu, calm: la tractor. Am bagat motorina aditivata si merge ceas si acum….
Eu am confundat pompele, eram obosit dupa nunta unei rude si aveam o caramida in cap de vedeam dublu, zaibaru stie de ce…
La diesel se poate intampla oricui oricand pentru ca asa cum am zis, teava aia de la pompa aia de benzina este mult mai subtire decat aia de diesel si intra in gaura rezervorului destul de usor. La benzinara insa, trebuie sa fi si prost, prost da hotarat … pentru ca teava de la pompa este mai groasa si ca sa o bagi in gaura de la rezervor trebuie sa iti dai toata silinta ca sa reusesti cumva sa o bagi in gaura aia care are si un soi de supapa la capatul ei. Toate astea au fost special asa proiectate tocmai pentru a impiedica masina sa fie alimentata gresit.
Eu am avut diesel vreo doi ani (si nici ca mai vreau vreodata ) dar din fericire nu am patit asa ceva.
In rest da … maglavaisul ala il poti baga linistit intr’un motor diesel clasic, o sa mearga chiar mai bine. Intr’o vreme se bagau intentionat cativa litri de benzina la un plin, mai ales iarna la camioane sau tractoare pentru ca nu exista la vremea aia motorina aditivata si dimineata era jale.
Exact asta zicea si omul, ca matrafox motorina plus benzina plus ceva ulei de porumb si mergea tractorul made in Ro de rupea!
Eu la masina veche am facut pocinogul, la asta noua e mai greut, dar, vorba ta, prosti hotarati exista oricand, mama lor e bortoasa permanent!