sursa foto: razbointrucuvant.ro
Google, unul dintre cei mai efervescenti sustinatori ai drepturilor de autor, risca sa piarda din ce in ce mai multa piata odata cu decizia fara precedent a guvernului Japoniei de a interzice accesul la YouTube, unul dintre cele mai populare servicii de audio/video sharing din lume. Aceasta decizie face parte din noua lege a copyright’ului votata miercuri (22.06.2012) in guvernul japonez, care interzice descarcarea sau accesarea materialelor audio/video fara drept de copyright, pedepsele fiind de pana la 2 ani de inchisoare si 25.000EU amenda.
Nu este pentru nimeni un secret ca o asemenea decizie luata intr’o tara in care tehnologia IT&C este la cel mai inalt nivel va fi o lovitura grea pentru Google, proprietarul serviciului YouTube, efectele pe termen lung avand un efect de domino.
In spatele deciziei guvernului Japoniei stau compani ca Sony ce a inregistrat pierderi uriase dupa spargerea protectiei consolei PS3 pe care oricum o vindeau in pierdere si mai ales a canalelor online a acestei compani. Aceste masuri sunt unele disperate din partea acestor uriasi cu picioare de lut, pentru ca nu au reusit sa se alinieze cereri pietei si mai ales exploziei ce a cunoscut’o internetul ultimilor ani.
Probabil ca de aici va incepe un „al treilea razboi mondial” la nivel cibernetic, combatanti fiind pe deoparte companiile ce ofera servicii de internet in functie de trendul pietei, iar pe frontul opus, cele care se straduiesc sa le impiedice sa faca acest lucru! Este o lupta pentru supravietuire ce intr’un final va duce la canibalism, controlul pietei fiind premiul cel mare. Nu este nimic nou … asemenea razboaie au mai fost, iar in urma lor au cazut companii uriase ce pana atunci pareau indestructibile. Partea buna a fost ca la aceea vreme nu existau si implicatii politice … partea proasta este ca acum exista pentru ca implicatiile economice sunt la randul lor fara precedent.
Ce va fi om vedea … clar imi este doar ca cei care au sapat pana acum groapa altuia … au sanse bune sa cada chiar ei in ea! 😉