Acest post nu este o recenzie platita!
De ceva vreme ma batea gandul sa imi cumpar un mic compresor de aer portabil pe care sa il port tot timpul in masina pentru evenimente mai putin placute cum ar fi o pana de cauciuc in parcare pe cine stie unde.
Ca pompa clasica de aer nu imi mai doream in primul rand pentru ca ocupa mult spatiu, a venit Mos Nicolae si la Josephine iar de adus i’a adus un mic compresor portabil de aer de la Grunding care se alimenteaza la 12V …
Pe langa faptul ca pot fi umflate pneurile auto, a venit insotit si de accesorii cu care pot fi umflate saltele de aer sau mingi …
Caracteristici tehnice:
- Tensiune alimentare: 12V;
- Lungime cablu de alimentare: 3m;
- Presiune maxima: 100psi (7atm/bar);
- Diametru cilindru: 16mm;
- Manometru analogic incorporat;
- 3 duze adaptor incluse;
Mod de functionare/usurinta in utilizare:
Dupa ce il scoateti din cutiuta lui de carton tot ce trebuie sa faci este sa il conectezi la priza de 12V de la masina (in portbagaj sau la cea de la bricheta din habitaclu) si dupa ce il mufezi la roata (mufa pentru pneuri este standard montata pe furtunul de aer) sa il pornesti de la buton.
Utilizare/functionare efectiva:
Dimensiunile foarte mici ale acestui compresor m’au cam pus pe ganduri inainte sa dau cei 89 lei cat a costat, si nu pentru ca suma ar fi fost o mare avere ci pentru ca nu eram deloc convins ca ar avea suficienta putere sa umple un pneu de masina cu presiunea necesara. Intr’un final, avand drept de retur am zis sa incerc … dand cumva o oarecare credibilitate si brandului in ciuda altor asemena compresoare pe care le gasesti la banii astia. Spre marea mea surpriza am reusit sa umflu cu el o roata 195/65/16 complet dezumflata in aproximativ 10 minute ceia ce este mai mult decat acceptabil mai ales ca tot ce trebuie sa suporti este zgomotul destul de strident al acestui mic compresor, care intr’un final isi face treaba cu succes, scutindu’ma de datul la pompa.
Concluzie:
Pe langa faptul ca din punctul meu de vedere este un must have pentru orice masina, eu il consider o investitie buna, mai ales ca ma poate scoate din rahan cand pot gasi masina in parcare cu o roata dezumflata, dimensiunile foarte mici permitandu’mi sa il port in permanenta in portbagaj si sa il folosesc oricand am nevoie de el.
Daca va bate gandul sa va cumparati asa ceva sau sa ii faceti cuiva vreun cadou ieftin si inspirat de sarbatori, aruncati un ochii prin oferta de aici. Din cate am inteles de pe la prieteni, o alta varianta accesibila si ok ar fi acest model pe care eu insa nu l’am gasit din pacate la acel moment in stoc.
Voi aveti asa ceva, sau va bate gandul sa va cumparati asa ceva? Ce modele recomandati?
Dar… nu există benzinării?!
Si daca dimineata gasesti masina in fata blocului cu o roata dezumflata … e mai usor sa pui minunea asta sa umfle roata cu belele sau te apuci sa scoti cric + manivela + roata de rezerva (daca ai) … cu care sa reusesti cumva sa ajungi pana la vreo vulcanizare/benzinarie?! Nu mai punem cazul in care esti pe undeva pe la Cucuietii din deal si ai norocul sa ai si rezerva dezumflata.
Deci cit urasc rahatul ala de capat care e fix ca la pompele clasice.
Per total e bine sa ai un mizilic din asta. Ajuta mult. Totul e sa si functioneze. Am incercat unul ceva no-name si dupa 10 minute nimic. Noroc ca eram intr-un peco si si-a facut mila de mine un nene de acolo.
In schimb ala de la Mitsubishi e parfum. Se insurubeaza pe ventil. Si cred ca umfla roata aia a ta mai repede de 10 minute
Sa stii ca e destul de ok mufa aia … se monteaza si blocheaza destul de usor si bine pe ventil. De scos chiar te poate scoate oricand din rahat … iar cum nu costa o avere chiar merita sa il ai in portbagaj mai ales ca este foarte mic. Nu zic ca e cel mai ok … dar la banii aia … chiar si’a facut treaba iar cele 10 minute mi s’au parut rezonabile, mai ales ca a doua zi cand l’am testat cu motorul pornit a reusit in vreo 7-8 minute, primul test l’am facut doar pe baterie.
Imi cer scuze pt offtopic. Am mersc cu masina la un service auto din Bucuresti si mi-au zis sa folosesc ulei 10w40 dat fiind ca autoturismul are mai mult 10 ani. Eu de cam 6 ani folosesc doar 5w40 si n-am avut probleme. E cazul sa il inlocuiesc?