Consum de primavara Renault K4M, 1,6L/16V

Renault K4M 1,6L/16V 110-115HP, este unul dintre cele mai longevive si fiabile motoare pe benzina care echipeaza masinile renumitului producator francez, fiind prezent chiar si azi pe noile modele Megane IV cu mici imbunatatiri care sa il aduca la zi in ce privesc normele de poluare in vigoare.

Motorizarea asta propulseaza si simpatica mea Laguna aka Josephine laugh si ca tot a venit primavara si nu i’am mai facut de cand am cumparat’o un test de consum, am zis ca e vremea numai buna pentru unul care sa ii lamureasca si pe cei care se arata sceptici cand le zic ca nu e un motor gurmand, daca este exploatat in conditii normale, asadar:

Conditii de testare:

  • rulaj: 184.440km
  • temperatura exterioara: 18°C;
  • clima: off;
  • lumini de drum: on;
  • 2 persoane adulte in masina;
  • cantitate combustibil in rezervor: ~60L;
  • roata de rezerva plus cateva lucruri in portbagaj;
  • teren variat, inclusiv urcare zona de rampe/panta de ~15km cu inclinatie de ~16% (Banita – Cheile Merisor – Baru)
  • presiune in pneuri la nivel normal (2 bar);
  • viteza maxima 100km/h;
  • carburant OMV MaxxMotion 95.

Rezultate:

Consum %
Distanta parcursa
Viteza medie

Pe langa faptul ca nu consuma nici o picatura de ulei, motorul asta reuseste in continuare sa ma impresioneze atat prin elasticitate si fiabilitate cat si prin consum de combustibil care se incadreaza in limite mai mult decat decente daca este utilizat intr’un regim normal de exploatare, luand in considerare si cele 1370kg cat are masina pe care o echipeaza.

Ce parere aveti? Voi cum stati cu consumul de carburant?

13 comentarii la „Consum de primavara Renault K4M, 1,6L/16V”

  1. 5.8 l diesel/100 km, 1.5 dci, – momentan, la vara va cobori la 5 l/100 km – cand dau talpa in a 5 a se duce fluid la 130 km/h si mai are loc gramada, dar nu ma mai agit sa ii dau viteza.
    Cam acelasi consum aveam cu Clio fidji, o alegere pe care si azi o regret, o masina slaba, prost reglata, subvirata, care la 150km/h parca lovea in zid si bye bye, nu mai avea suflu!

    Răspunde
  2. N-am socotit niciodata pentru ca nu m-a interesat prea mutl. Ma rog, eu sunt de parere ca mereu trebuie sa vorbim de un consum relativ fiindca exista o sumedenie de factori care pot sa influenteze consumul. De la greutatea masinii, la uzura pneurilor si a motorului si evident la conditiile de drum.
    Ba mai mult cred ca cel ma important factor in ceea ce priveste consumul e determinat de persoana care apasa acceleratia.
    O singura comparatie am facut in 2013 cand am facut un drum Barcelona – Sibiu cu ambele masini, iar la o greutate similara, Loganul 1.4 mpi a consumat cu vreo 75 de euro mai multa benzina decat a consumat echivalentul in motorina Opelul 2.2 DTI. E drept ca exista diferenta de pret, insa daca era sa egalizezi costurile tot se ajungea la o diferenta de vreo 40 de euro, ceea ce e pentru Logan cam trei sfert de rezervor….
    Uzura pneurilor era identica, Loganul avea 40 mii de km., iar Opelul 140 mii.

    Răspunde
  3. @Radu: cam maricel consumul ala la tine pentru un 1,5dci’ul ala cu care ar cam trebui sa scoti in jur de 4,5% in conditii optime. Cu 1,9dci@130CP pe o Laguna nu am sarit de 6 si crede’ma ca i’am dat talpa de i’au sarit pistoanele prin capota cu temperaturi negative afara. Se duce lejer si fluid si benzinarul meu 1,6 16V pana pe la 160kmph, de acolo incepe sa urce ceva mai greu, dar oricum pe acolo ajung foarte rar inspre deloc, deci no problem. smile

    P.S. Pe Clio Fidji aveai 1,5dci@80CP, pe Megane ai 1,5dci@100+CP … deci … despre ce comparatii vorbim aici? laugh

    @Malin – Loganul are aerodinamica unui frigider … ca sa nu mai punem ca acel 1,4MPI a fost cea mai proasta alegere posibila pentru aceea masina, submotorizand’o grav, de unde si consumul mare de benzina pentru ca mai mereu trebuie sa mergi cu ea supraturat ca sa obti o limita minima de cuplu necesar. In rest … e normal sa iti consume ceva mai mult un benzinar decat un diesel mai ales pe distante lungi indiferent de conditiile de exploatare desi ii stiu pe unii care conduc asa de „bine” ca bat la curul gol benzinarele. laugh

    Răspunde
  4. 1.6 diesel…ford focus. N-Am tinut cont niciodată. A, cand aveam loganul pe gpl, pt un drum la tara si inapoi, puneam gpl de 35 lei. Tot asa pun si la ford.

    Răspunde
  5. Redoo pe mine m’a impresionat Ecoboost’ul 1.0L care il are fratemiu pe noul Focus ce si l’a luat anul trecut. Fratie, nu a sarit de 6,5L benzina, cu 4 ursi in el, bagaje si talpa de 140kmph pe autostrada. Al dracu mizerie mica, nu imi venea sa cred ca sub capota aia e un motor de 1L si 3 cilindrii …

    Răspunde
  6. Nu sunt fan declarat al nici unui brand, cand imi aleg masina imi aleg ce imi place si atat. laugh Daca nu mi’a placut in rest ca spatiu interior, la a carei ergonomie regi raman tot francezii (plansa uriasa de bord ocupa mai bine de 20% din acel spatiu astfel incat daca ai loc suficient in fata in spate nu mai ramane mai deloc si invers; spatii de depozitare putine si neutilizabile in mare parte datorita dimensiunii reduse si proastei amplasari) la partea de motorizare, acel Ecoboost de 1L Turbo cu geometrie variabila este genial. Nu stiu inca cat de fiabil va fi in timp, asta ramane de vazut.

    Ca ziceai de francezi, nu se descurca rau deloc nici gama TCe pe partea de downsizing, mai ales noile versiuni (dupa 2013 incoace) care reusesc sa obtina 90% din cuplul maxim @1500rpm, adica chiar mai bine decat un turbo-diesel.

    Cu toate astea, micutul ala de la Ford ramane un motor mai mult decat interesant (desi cam scump) si va deveni si mai interesant pe viitor, daca alaturi de el vor cupla un mic motor electric, lucru ce cred ca este urmatorul pas inspre evolutia lor inspre hibrid.

    Răspunde
  7. Consumul fiind determinat de o multime de factori nu va fi acelasi pe suta pe acelasi drum in 2 zile diferite. Astea fiind zise eu nu urmaresc in mod deosebit si nici nu ma incred in consumul aratat de indicatorul de bord. Daca il resetez pe primii 50 km imi arata 14l/100 ca apoi sa scada aproape spre cel real. Daca nu trec de 110 km/h pe drum din Moldova pana la Alba (450km si trec ceva munti) am scos 7,3 l/100. Din Moldova la Tulcea depasind uneori 130 km/h am sarit de 10 l/100. In ambele cazuri 2 persoane in masina dar portbagajul full si ceva pe bancheta din spate. Masina Honda Cr-V 2l, benzina din 2007. In oras folosesc mai mult masina sotiei un Citroen C1 care sare de 6l/100 dar il parchez usor.
    PS Fain serialul din Grecia.

    Răspunde
  8. Cerevel – calculatorul de bord iti face un calcul mediu la suta de km parcursa de aceia abia dupa 100km parcursi iti poate estima carburantul consumat. In rest, da, depinde de multi factori acel consum, de aceea am descris si eu cat de bine am putut conditiile in care a fost efectuata testarea, dar cel mai important elemente al unui consum de carburant de multi neluat in seama ramane cel dintre scaun si volan . laugh Daca ai piciorul greu si nu stii sa exploatezi atat motorul cat mai ales cutia de viteze pentru obtinerea cuplului ideal intr’un cat mai bun compromis dintre subturat si supraturat, te poti alege cu un consum mult peste medie.

    In cazul tau, din nefericire Honda CR-V cu motorizare de 2L benzina, este recunoscuta ca o masina cu motorizare fiabila, dar cu un consum cat un tanc, mai ales in varianta 4WD. De vina este atat motorizarea, care in ciuda acelor 150 de cai-putere obtinuti undeva in jurul valorii de 62000rpm are un cuplu maxim de doar 192 Nm obtinuti in jurul valorii de 4300rpm ( ) cat mai ales cutia automata foarte prost etajata cu doar 5 viteze. Faptul ca ai reusit sa scoti doar 7,3/100 este o relala performanta cu o masina a carei medie de consum extraurban se incadreaza undeva spre acel 10L /100, in vremea in care, urban intr’un oras ca Bucuresti, poti scoate lejer chiar si 20L/100.

    P.S. Ma bucur ca ti’a placut! smile

    Răspunde
  9. Probabil la fel de prost etajata, la care se adauga si faptul ca mergand pe solutia economica a unui ambreaj simplu, transferul de putere este ineficient. La versiunile mai noi au corectat din cate stiu lucrul asta si treaba sta mult mai bine. smile

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura