Criza loveste si piata auto second-hand

O piata candva infloritoare in Romania, de cateva luni de zile piata auto second-hand a inceput sa intre in cel mai mare declin pe care l’am vazut dupa aderarea Romaniei la UE, iar acest lucru se poate observa si din importul tot mai subtire „da pa jermania”, unde preturile la masinile SH au sarit, ba chiar s’au dublat odata cu instalarea crizei si la nemti.

Criza loveste si piata auto second-hand

Daca ar fi sa enumeram cateva dintre motive, nenorocirea pe aceasta piata a pornit de cand au fost impuse restrictiile si ulterior certificatele verzi pentru tranzitul international, acest lucru ducand la o scadere abrupta a micului trafic cu masini SH care suplineau piata. Ulterior la belele astea datorate abetatiilor masurilor din pandemie, s’au adaugat:

  • cresterea preturilor la masinile second hand in urma disponibilitatii tot mai scazuta a livrari de masini noi datorita crizei chipurilor care se va mai prelungi cativa ani dupa inceperea carambolului din Ucraina, acum adaugandu’se si criza materiilor prime, respectiv tot ce inseamna produse siderurgice;
  • cresterea preturilor la energie ce a dus la un inceput de criza si in Germania, nemtii incepand sa traga si ei mai multi ani de ce masina au;
  • cresterea preturilor la combustibilii necesari pentru transport care se refleta direct in pretul final al unei masini importate;
  • spaima impuneri celebrelor „taxe verzi” si in Romania dupa ce s’au angajat idiotii care ne conduc ca vor face asta prin PNRR, desi Romania era deja o tara saraca si va fi si mai saraca;
  • crestera uriasa a taxelor, impozitelor si mai ales RCA;
  • inasprirea conditiilor de creditare pentru credite personale si reticenta cumparatorilor de a mai cheltui pentru o alta masina daca deja au una deja si de care aleg sa traga in speranta ca vor veni vremuri mai bune.

Scaderea vanzarilor de masini SH, loveste in multe ramuri ale economiei

Desi ni s’a spus mereu ca masinile SH sunt un dezastru pentru Romania, in realitate importul acestor masini a ridicat pana la cer mai multe ramuri ale economiei, respectiv crestei anuale substantiale si sustinute ale vanzarii a pieselor de schimb, consumabilelor, combustibililor, precum si cea din zona serviciilor unde au inflorit si prosperat atat atelierele de reparatii service cat si spalatorii si detailing, polite RCA si CASCO,  o piata care pusa la un loc datea cateva miliarde de euro anual la bugetul de stat. Odata cu scaderea vanzarilor de masini sh,  toate aceste piete se vor restrange treptat ca activitate, lucru ce se va vedea destul de curand si in scaderea economica a PIB’ului. Pe langa asta, ar trebui luat in considerare si faptul ca existau multe familii de romani care traiau din acest mic trafic de masini, familii care cheltuiau ulterior banii castigati din acest mic trafic (mai mult sau putin legal) in economie, odata cu prabusirea acestor piete, va da cu minus si aici din punct de vedere economic si social.

S’au cam dus vremurile bune, boss!

Foto: capital.ro

13 comentarii la „Criza loveste si piata auto second-hand”

  1. Dacă e să ne luăm după propagandă, bagi un SMS la un tanchist rus, și pentru 10 mii de coco, vine ăla de îți predă in curte un tanc cu plinul făcut.. cred că ne îngrijorăm degeaba.. aaa, că prețul mașinii mele cumpărate anul trecut, e mai mare dacă o vând acum decât am dat pe ea, who gives a shit? stai să vezi probleme la trotinetele electrice după ce incepe și embargoul Chinei..

    Răspunde
    • Korekt, vorbim cu raketi la nevoie, ca tot s’a umplut de ei pe aici! La trotinete a lovit baiul deja, e cu RCA treaba, iar un lucru stim clar: la tefelisti nu le plac taxele! hi Crize peste crize…

      Răspunde
      • Corect .. doar PSD-istii , comuniștii și aia care nu îi înjură pe ruși trebuie sa plătească taxe.. restul de ce să plătească taxe ? Să le fure ăia din prima categorie ? Dar trotinetele tot se vor scumpi, fiindcă China e comunistă și are boală pe capitaliștii frumoși și liberi

        Răspunde
  2. Am o rabla de Logan luat nou in 2012 cu motor de 1,2 benzina cu dotari standard, de care trag zi de zi si merge ceas. Prin 2019 ziceam ca prin 2020 il vindem sa luam un Sandero nou ca mi-a placut modelul ala nou, dar a venit covidul si am zis sa mai tragem de asta pana se mai rezolva lucrurile si asa am ajuns ca acum sa hotaram ca prea curand nu ne mai luam alta masina, eventual pun gaz pe asta si trag de ea. Probabil ca multi asa fac acum, pe praful asta cine naiba sa mai dea bani pe ceva care se devalorizeaza atat de repede?

    Răspunde
    • Eu am un Sandero din ala de serviciu, daca te batea gandul la ala de 1 litru, nu ai ce sa regreti ca pe langa 1,2 ala, e praf motorasul ala, abia trage!

      Răspunde
      • @Vlad multumesc de informatii, imi tragea cu ochiul cel turbo de 0,9 dar eu oricum merg batraneste si aproape mai tot timpul de limitele legale, deci ptr mine era suficient si ala de 1.0 fara turbo, ca nici pe asta de 1,2 tot fara turbo nu il omor, desi nu e cine stie ce bolid. good
        Spor la gasit masina, ca idee, dupa ce te uiti ca poate te ajut cu ceva indicii de pe aici de prin Timisoara? 😉

        Răspunde
        • Ca SUV o japoneza ceva, iar ca brek nu m-am hotarat la ceva anume, imi plac masinile frantuzeti, dar mi-ar surade si Volvo pentru siguranta. Am disponibili maxim 6000 de euro, hai 8.000 de euro cu conditia sa vand si Clio pe care il am acum.

          Răspunde
  3. Din ianuarie caut o masina ok, penduland intre SUV si brak, ca ce am acum e doar cu 2 usi si intr-o luna vine cel mic, nu e loc de carucior si nici de prea multe bagaje. Ma ia capul cand vad preturile, voiam si eu ceva dupa 2015 la un pret decent cum erau acum vreo 2 ani, dar acum cred ca va trebui la ce bani am sa ma multumesc cu ceva maxim din 2010. E ca dracu, mama lor de crize. dash

    Răspunde
    • Chiar azi discutam cu un prieten ca daca acum 5-6 ani iti luai o masina de 10 ani cu 2-3000Eu, acum pentru o masina de 10 ani dai 4-5000Eu si de aici in sus. Cam asta este cresterea de preturi din ultimi ani, ok, gasesti si rable mai ieftine, dar nu una intr’o stare cat de cat decenta ca sa te poti baza pe ea macar 5 ani (50.000km) fara cheltuieli cu reparatii majore. Mda.

      Răspunde
  4. E sok cand vezi pe Olx un telefon second hand care in magazin este 800 de lei , cu garantie , factura si pe Olx vezi acelasi model de telefon folosit , fara acte , fara incarcator la pretul de 900 de lei

    Eu vad o crestere a preturiilor la maisni doar pe net , in rest samsarii din zona mea nu au marit preturiile

    Răspunde
    • Nu le’au marit pentru ca stau cu ele de ceva vreme deja, e una din cauze si a doua e ca marea majoritate a masinilor aduse in ultimi doi ani sunt undeva pe la categoria junghi, defecte ascunse, kilometrii cat sa inconjoare odata pamantul si alte alea. Cam asta e motivul si da, mai depinde si de zona/piata.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura