Cum se schimba un bec la far|Renault Laguna 2

Toate is bune, toate is frumoase si mai ales luminoase pana cand ajungi la concluzia ca … becul unuia dintre faruri si’a dat obstescul sfarsit, lucru de inteles dupa mii de kilometrii de uzura. Cam pe 28.05.2016 am ajuns si eu la concluzia asta si bineinteles ca m’am apucat sa vad ce ii de facut sa remediez problema. Ca orice roman, inca mai am traume legate de Renault la chestii de astea delicate, pe drept as zice daca ma gandesc cum se schimba un bec la Renault Megane 2, laugh dar nu a fost cazul la Laguna 2, unde e chiar chestie simpla, cu conditia sa ai maini subtiri si nu de ogre ca in cazul meu. laugh Dar, hai sa le luam metodic incepand cu ce ai nevoie pentru a schimba un bec in partea dreapta deocamdata:

  1. Un bec halogen H7 de 55w, in cazul in care nu ai xenon;
  2. O surubelnita dreapta/cruce dupa caz utila la demontarea ornamentelor;
  3. Doua maini subtirele laugh ;
  4. 10-15 minute libere si ceva rabdare.

Cum se face toata treaba:

Daca aveti manualul de intretinere, v’ar fi de ajutor pentru ca in  el vei gasi cateva instructiuni utile …




Dar ce nu va spune pe acolo este ca … ornamentul ala trebuie demontat cu grija, de aia aveti nevoie de o surubelnita daca nu vreti sa faceti ghiolbanisme romanesti in care sa il rupeti si sa ii trageti un scotch pe ideea ca „mere si asa sau chiar si fara”. Ca sa il scoateti, nu trageti de el inainte sa demontati busonul de la lichidul de servodirectie care are sub el un inel de plastic …


Dupa demontare, aveti grija cum scoateti canalul de umplere al rezervorului de geamuri, adica asta …

Care va iesi destul de greu in cazul in care nu a mai fost desfacut de multa vreme. Insistati prin rotatii stanga-dreapta pana va ceda, dar incet si cu grija, nu uitati ca e o frantuzoaica sensibila si nu tanc nemtesc laugh

Dupa demontare, veti avea un oarecare acces in spatele farului …

Ca sa ajungeti la capacul de protectie al farului ….

Pe care va sfatuiesc sa il demontati doar numai dupa ce sub el bagati o bucata de carton/plastic ca sa nu patiti ca mine ca la demontare sa il scapati pe scut (daca aveti asa ceva) si sa va chinuiti sa il recuperati fara a da scutul motor jos. laugh Tot de folosinta o sa va fie si dupa aia, deoarece becul este fixat in far cu o siguranta ce la decuplare poate cadea pe acelasi scut de sub masina, ceia ce va insemna distractie fara numar. Inainte sa decuplati capacul, asigurati’va ca v’ati uitat atent cum a fost pus in prealabil pentru a stii cum sa il remontati la loc deoarece daca nu il fixati bine riscati sa va distrugeti farul din cauza umezelii si prafului ce pot intra in el. Studiati atenti si pozitia sigurantei metalice ce va iesi complet la demontarea becului. Dupa ce va asigurati de toate astea, treceti mai departe la demontarea mufei de alimentarea a becului pe care va recomand sa o scoateti cu grija chiar daca va opune ceva rezistenta. Odata mufa si siguranta scoasa, becul va iesi destul de usor din locas, urmand sa il inlocuiti cu altul nou pe care sa il tineti de dulie si in nici un caz de sticla pentru ca riscati sa il distrugeti. Introduceti becul in locas in pozitia inversa demontarii, chinuiti’va un pic cu siguranta si capacul de protectie. Nu neglijati nici una din etape, un bec prost montat nu va da randament si se va arde repede, o siguranta care nu este bine pusa nu va fixa becul ce va sari din locas, iar un capac montat incorect poate duce la distrugerea farului! Dupa chinul (relativ al) montarii becului (atentie, necesita mani subtiri nu de ogre ca ale mele, noroc cu fiica’mea! laugh ) toata treaba este floare la ureche, urmand sa montati canalul de umplere (introdus in rezervor … pur si simplu dupa care rotit pe pozitie), ornamentului de plastic (cu un surub de plastic ce se monteaza prin apasare) si ultima oara a capacului ce fixeaza inelul de plastic de la rezervorul lichidului de servodirectie … drum bun si luminos sa aveti! smile

Alte intrebari si sfaturi le astept la comentarii!

 

9 comentarii la „Cum se schimba un bec la far|Renault Laguna 2”

  1. No, la tine e varianta easy, la tov megane 2 treba sa mergie la service, ca daca te apuci pe cont propriu risti garantat sa strici ceva. .
    Nu stiu care a fost ideea sa faca accesul atat de „ergonomic”, va dau in scris ca si la Clio e la fel de „antrenant”, am schimbat eu un bec si a fost sublim, am crezut ca o sa chem pompierii sa extraga masina de pe mana mea. .
    Cand s-o rupe pisica…asta e, mecanicul sa papa si burtica lui…

    Răspunde
  2. Radule am citat Megan 2 ca exemplu cu gandul la tine si in baza unei experiente de prin 2008 cand si’a cumparat un bun prieten de al meu asa ceva si m’am trezit intr’o dimineata ca ma suna sa il ajut sa schimbe un bec ca nu stie cum. Am facut misto de el pana am ajuns acolo si … dupa 10 minute sunam pe la mecanici care e disponibil ca alta varianta nu a fost. laugh Pentru cei care nu stiu ce vorbim e filmuletul ala din link facut de FG. laugh La Laguna 2 e chiar ok, conditia e sa ai mani de om normal si nu de taietor de lemne ca in cazul meu. laugh
    Daca revenim in zilele noastre, incepe sa fie din ce in ce mai complicata treaba asta cam la toate masinile desi mai sunt si altele din vremea aia. Sa vezi ce misto o sa fie la aia cu leduri cand or sa „pice” pe masini … dupa ce ca accesul e imposibil la far, ala cam trebuie schimbat cu totul …500EU nu is de ici de colo. laugh

    Răspunde
  3. Nici eu nu am manute delicate, am aflat cand am ramas cu soata gravida inchisi pe dinafara, noroc ca era un geam in V, am urcat cu scara in balcon, dar nu ajungeam neam sa deschid geamul. Noroc ca era geamul laga usa balconului si cu ajutorul bastonului unui vecin am reusit sa deschid usa; treaba nu e de la mana, cat de la muschii antebratului, parca intram in menghina laugh .
    Asta e, herr Vasile, ne-au placut mai mult…

    Răspunde
  4. Herr Vasile, sa vezi ce misto e la Astra G de exemplu sa schimbi un bec la semnalizatorul din far. Nu iti trebuiesc decat cric, cheie de roti, roata data jos, contraaripa data jos si intr’un final daca ai noroc ajungi la bec, daca nu, atunci dai jos bara sa scoti farul. La Octavia e cam acelasi lucru ca sa nu mai zic la restul. laugh In rest e cum zice Radu … te oftici?!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura