După evenimentele din 1848, care au zguduit şi imperiul Austro-Ungar, a apărut ca o strictă necesitate ca acesta să-şi asigure supremaţia economică şi militară în Transilvania. Pentru atingerea acestor deziderate era necesară crearea unei reţele dezvoltată de şo-sele şi căi ferate. În acest proiect s-a înscris şi calea ferată Arad – Alba Iulia. La calea ferată Arad – Alba Iulia era prevăzută şi o extensie între Simeria şi Petroşani. Concesiunea acestei lucrări a fost câştigată de fraţii Rotschift din Viena, în par-teneriat cu baronul Haber ce reprezenta Societatea de Mine şi Furnale Braşov (,,KRONSTADTTER BERGBAUVEREIN”). După câştigarea concesiunii, pentru realizarea lucrărilor este înfiinţată Societatea ,,Prima Cale Ferată din Transilvania” (,,ELSÖ ERDELY VASUT R.T.”), al cărei preşedinte era contele Otto Chotek. Lucrările au fost încredinţate firmei conduse de către baronul Klein, care între 24 aprilie 1867 – 22 decembrie 1868 finalizează lucrările la calea ferată Arad – Alba Iulia, în septembrie 1868 trece prin Deva primul tren tras de o locomotivă cu abur condusă de mecanicul Martin Gross.
Fantastic… aprilie 1867 – decembrie 1868. Deci alora le-a luat 1 an jumate sa faca o cale ferata. Si asta folosind tehnologiile de acum 140 de ani. Noua in ziua de azi ne ia decenii sa facem niste amarate de autostrazi, ani si ani sa renovam niste cai ferate existente etc. …
Nu-i asa ca Romania e o gluma proasta ?
Acea cale ferata a fost facuta prin tranversarea unor munti si in urcare continua. O sarcina deosebit de dificila mai ales ca implica si construirea unor viaducte la o inaltime considerabila si sa nu uitam ca infrastructura a fost facuta de la 0 … nu exista altceva inainte de constructia acestei cai ferate! De aici inspre Tg Jiu pleaca un tronson si mai spectaculos ce implica tranversarea a 60 de tunele sapate in stanca dura si asta in cativa ani … dap … se putea altadata.