Din 5 septembrie incepe scoala dar nimeni nu stie cum va arata noul an scolar

Anul asta vacanta de vara va fi mai scurta cu zece zile, respectiv in loc ca scoala sa inceapa in data de 15 septembrie cum era in mod traditional, acesta va incepe in data de 5 septembrie si nimeni habar nu are inca cum va arata structura anului scolar, pentru ca cel de al 28-lea ministru al Educatiei din ultimi 32 de ani de la Revolutie incoace, a anuntat ca pune in derulare „Romania Educata” a lui Iohannis, dar nimeni habar nu are ce inseamna asta.

Din 5 septembrie incepe scoala dar nimeni nu stie cum va arata noul an scolar

Discutia asta am avut’o cu niste oameni din sistem, care se aratau oripilati atat de ideile crete anuntate de Sorin Cimpeanu, responsabilul de „Romania Educata”, cat si de faptul ca in doua saptamani incepe efectiv noul an scolar si pana la ora asta nimeni nu stie absolut nimic despre cum va arata structura acestui an scolar, pentru ca nu exista la nici pana azi ceva concret dupa care sa isi faca si ei o idee despre ce va urma, toate lucrurile find cel mult la nivel de zvonuri si discutii astfel incat, practic, nimeni nu stie ce are de facut si nici ce va urma sa faca. Sigurul lucru sigur este ca va urma un nou inceput de an scolar cu aceleasi problemele din fiecare an, la care probabil ca in aceasta iarna se va adauga frigul si intunericul ce multora din parintii copiilor de azi probabil ca le va aduce aminte de vremurile cand ei erau elevi, lipsurile de atunci, frigul, intunericul si lectiile la lumanare.

Anul scolar 2022-2023, bomboana de pe coliva educatiei din Romania

La cum se arata in momentul acesta lucrurile si cum se anunta ca vor continua, anul scolar 2022-2023 se anunta a fi bomboana de pe coliva educatiei din Romania si nu e deloc de mirare ca s’a ajuns aici dupa ce de 30 de ani Educatia a fost si ramas Cenusareasa bugetului, iar toti cei care au venit la conducerea acestui Minister deosebit de important, au fost doar niste vremelnici care nu doar ca nu au facut macar un singur lucru bun pentru educatie, ci au si distrus ce mai era bun prin tot soiul de experimente si idei care mai de care mai crete, care intr’un final au omorat sistemul de educatie pana la nivelul la care Romania inregistreaza de la un an la altul o explozie in lant de analfabetism functional si record dupa record de copiii a caror educatie relativa se limiteaza cel mult la nivelul claselor primare si nimanui nu ii pasa de acest lucru, Romania devenind tara unde generatii intregi carora le este furata sansa la educatie si mergand pe acelasi drum pe care merge si occidentul de ani buni de zile, drumul ala al prostilor ce cu timpul vor deveni tot mai inutili.

Opinie personala

Ma bucur ca nu sunt azi parinte de copil la scoala si ii compatimesc pe toti cei care sunt in aceasta crancena situatie! Desi m’am plans pe aici de multe ori despre dezastrul din educatie in vremea in care ma chinuiam sa ii asigur copilului meu un viitor prin sansa la educatie la care participam mai mult decat sa il trimit la scoala, azi pare a fi mult mai rau decat atunci si nu au trecut chiar atat de multi ani. Din nefericire de lucrul asta nu le pasa la nici unii dintre cei care conduc tara asta si nici nu vad ca prea curand sa se mai nasca vreun Spiru Haret, Academia Romana fiind preocupata cu … nimeni nu stie ce, iar analfabeta troaca politica cu orice altceva decat viitorul acestei tari in care se pierd in fiecare an zeci de mii de copii, pentru ca nimanui nu ii pasa de ei.

UPDATE:

Desi e ministru de vreo 2 ani, acum, pe ultima suta de metri, Sorin Cimpeanu anunta, pe facebook, primele 5 decizii care au fost discutate cu sindicatele de profil. Din declaratiile lui, „cele 5 masuri vor schimba radical actualul sistem de educație”, iar ”marea revoluție” va fi introducerea gramaticii limbii romane ca o proba distincta la examenul de Bacalaureat. In prezent, la liceu nu se studia gramatica, astfel ca elevii ramaneau cu putinul pe care il invatasera in ciclul gimnazial, de unde si numarul urias de semi analfabeti.

1. Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională, se constituie într-o veritabilă șansă suplimentară pentru ca elevii să poată fi admiși în colegiile dorite, fiind în același timp o oportunitate unică pentru acele colegii care își doresc și își asumă selecția în vederea susținerii performanței prin inițierea unui număr important de clase de excelență/specializare în rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat.

Astfel, evaluarea națională va avea rolul de monitorizare a sistemului de educație, conform recomandărilor OECD. Elevii absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională mai devreme cu o săptămână, iar concursul de admitere în colegii va fi susținut pe baza programelor școlare, ulterior examenului de evaluare națională, pe baza unor subiecte elaborate „în afara unității de învățământ” pentru concursul de admitere în colegii.
Admiterea în liceu prin repartiție computerizată a elevilor care nu au ocupat un loc în urma concursului de admitere în colegii se va realiza pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, după încheierea concursurilor proprii de admitere în colegii.
Aceste prevederi sunt prevăzute a fi aplicate începând cu sesiunea iunie 2024.
2. Referitor la examenul național de bacalaureat a fost agreat ca limba și literatura română (inclusiv gramatica) să constituie o probă distinctă în cadrul examenului național de bacalaureat. Structura probei de limba romana va permite evaluarea competențelor specifice, eliminând accentul pus pe învățarea mecanică. Promovarea examenului național de bacalaureat va fi condiționată de obținerea mediei 6, pe baza notelor obținute la proba de limba și literatura română și la proba A, care cuprinde discipline din trunchiul comun (matematica, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie și științe socio-umane).
Referitor la proba E, prevăzută la art. 75 alin. (4), a fost agreat faptul că își va păstra caracterul facultativ, deoarece va avea un nivel de dificultate corespunzător pentru a putea fi baza acordării unei calificări de nivel 4, conform art. 76 alin. (5) și art. 76 alin. (3) și a putea fi luată în considerare atât la admiterea în învățământul superior în condițiile autonomiei universitare, cât și pe piața muncii.
Pentru încurajarea participării absolvenților de liceu la proba E, având în vedere nivelul de dificultate al subiectelor realizate astfel încât să permită acordarea unei calificări de nivel 4, aceasta nu va condiționa promovarea examenului național de bacalaureat.
A fost prezentată modalitatea în care evaluarea la bacalaureat se va realiza în format digital (asistat de calculator); acest fapt nu înseamnă că toți itemii vor fi de tip grilă! Vor fi și itemi cu răspuns deschis, itemi de tip întrebare structurată, eseu etc. Esențiale sunt modalitatea de colectare a datelor și modalitatea de interpretare a informațiilor la nivel de competență – de exemplu, un răspuns care se referă la o cauzalitate (cauză-efect) va fi evaluat și în cadrul itemilor de la disciplinele istorie, geografie, fizică, matematică etc., iar interpretarea rezultatelor la nivel de competență va fi extrem de utilă în fundamentarea politicilor educaționale.
Bacalaureatul în noua formă este prevăzut a fi implementat în 2027, după realizarea noilor planuri-cadru și a noilor programe pentru ciclul liceal, pentru prima generație care studiază pe baza noilor programe începând cu clasa a IX-a, anul școlar 2023-2024.
3. Asumarea filierei la nivel liceal este apreciată ca fiind o măsură oportună, capabilă să susțină creșterea calității procesului de învățământ și profesionalizarea resursei umane (un profil profesional adaptat al cadrului didactic).
Unitățile de învățământ liceal vor funcționa cu respectarea principiului asumării filierei. Ministerul Educației stabilește criteriile de încadrare a unei unități de învățământ liceal într-una dintre cele trei filiere: teoretică, vocațională sau profesională, printr-o metodologie aprobată prin ordin de ministru.
Pentru filiera profesională s-a agreat titulatura de „Liceu tehnic și profesional” și asumarea integrală a acestei filiere, cu precizarea că pentru unitățile de învățământ liceal din zone greu accesibile sau dezavantajate, pentru asigurarea unui acces echitabil la educație al elevilor, vor putea fi justificate și aprobate, prin ordin de ministru, anumite excepții de la această măsură. Astfel, în proiectul de lege va fi reglementată această posibilitate prin raportare la motive obiective care țin de asigurarea dreptului la educație, dar și de nevoia de continuare, spre exemplu, a susținerii performanței sportive la nivelul unor licee tehnice și profesionale care au înregistrat performanțe în acest domeniu și nu numai.
4. Procesul de descentralizare va fi inițiat prin reconfigurarea activității de educație extrașcolară la nivelul sistemului național de învățământ. Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare vor fi reorganizate ca unități de educație extrașcolară și vor face parte din rețeaua școlară. Personalul încadrat la nivelul acestor unități de educație extrașcolara își menține calitatea de personal didactic titular la nivelul sistemului național de învățământ.
Componentele de patrimoniu, terenurile și clădirile unităților de educație extrașcolară, având în vedere specificul și răspândirea structurilor arondate, vor face parte din domeniul public și vor fi administrate de către consiliile județene. Schimbarea destinației se va putea face numai cu avizul conform al Ministerului Educației. Celelalte componente ale bazei materiale vor fi de drept proprietatea unităților de educație extrașcolară și vor fi administrate de către consiliile de administrație, conform legii.
5. În condițiile evidențierii importanței susținerii învățământului special, integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă se va face gradual, doar în măsura în care la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de masă vor fi asigurate condițiile specifice din perspectiva existenței resursei umane calificate (consilieri, profesori de sprijin și cadre didactice formate pentru educația copiilor cu CES), precum și din perspectiva existenței infrastructurii dedicate (cabinete psihopedagogice, camere resursă…..)
Pentru asigurarea școlarizării elevilor cu CES, conform nivelurilor de sprijin care vin în întâmpinarea cerințelor educaționale ale acestora, oferindu-le atât flexibilizarea predării, cât si intervenții specifice: logopedie, kinetoterapie, consiliere școlară, intervenții psihologice, precum și adaptări și modificări curriculare, diverse tipuri de asistență psihopedagogică. În funcție de nivelul de sprijin vor fi elaborate instrumente metodologice specifice care să asigure operaționalizarea și funcționalitatea acestora prin strategii de adaptare, augmentare, modificare, compensare, dispensare, tehnologii asistive și de acces, planuri educaționale personalizate, planuri educaționale individualizate și planuri de intervenție personalizată. Centrul Național de Educație Incluzivă va gestiona componenta de formare a cadrelor didactice în domeniul educației incluzive și componenta de programe naționale de cercetare cu impact major privind politicile incluzive, instrumentele administrative, programele și practicile incluzive.

 

24 de comentarii la „Din 5 septembrie incepe scoala dar nimeni nu stie cum va arata noul an scolar”

  1. Din ciclul oldies but goodies, cred ca e din 2015.
    https://www.bitchute.com/embed/w3u7IMtRPln6/
    Am auzit că la la ASE, în cadrul catedrei Un’e-o scoți cu diplomă în Administrarea Afacerilor Dubioase se va preda un modul de MateMagică Albă ca să-i înarmeze absolvenții cu încantații ce pot fi rostite în prime time, live in talk show-uri , împotriva oponenților care cunosc tainele celor 4 operatiuni aritmetice, ori chiar mai grav, înpotriva celor ce practică MateMagica Neagră si vor să pervertească electoratul cu afirmații de genul că împărțirea ar fi o scădere repetată.
    Taumatologul financiar Stamulă, cu mare experiență in optimizări fiscale la saloane de doafură și bombe de cartier va face programa de curs.

    Răspunde
    • E clar ca Occidentul se sinucide. Cu zambetul pe buze si in mod absolut ritualic rostind niste asa-zise mantre din ce in ce mai cretine. Nu exista nici o solutie sau salvare in acest caz. Ca de obicei noi romanii am ales barca gaurita. #Dacat atat s-a putut!

      Răspunde
      • Tocmai s-au împlinit 51 de ani de cînd Richard Nixon , pe 15 august 1971 a impus dollarul neconvertibil in aur.
        A fost debutul epocii fiat money, epocă al cărei sfîrșit îl vom trai foarte curînd.
        Societatea fiat money , ca să poată supraviețui a avut nevoie de specialiști pe măsură. Specialiștii care au renunțat la regula repetabilității experimentului de laborator, specialiștii care pot accepta ca adevăr științific orice imbecilitate stabilită prin consens ca avînd valoare de adevăr, în defavoarea realității … epoca a avut nevoie de progresiști troțkiști. Celor mai devotați cauzei le-au oferit poziții în ierarhia științifică, controlînd fondurile alocate cercetării fundamentale.
        A fost o jumătate de secol in care realitatea fost ignorată, uneori violent, dacă distrugea narativul dogmei politice.

        Răspunde
  2. Iti spun eu cu va fi noul an scolar : MAI PROST , MAI SCUMPE RECHIZITELE caci , STATUL TE VREA PROST ! Apropo : Campeanu…tot ministru , tot ministru ? Am inceput s-o regret pe Katy ANdronescu pe cinstea mea…

    Răspunde
  3. Sunt ingrozita de ce urmeaza sa fie in acest an scolar, unul din copii urmand sa fie in clasa zero. Isi bat joc de noi si copii nesimtiti astia, de parca nu ajungea viata tot mai grea de la o zi la alta. sad

    Răspunde
  4. N-am progenituri, nu dau sfaturi da’ situatia e albastra spre maro, ca vad si eu in jurul meu tineret care rumega nutret la greu. Eu zic ca totusi parintii sunt baza daca si ei sunt suficient de capabili sa-i explice plodului cat de important e sa toceasca cartea. S-a inoculat in ultimii ani ca toceala nu e buna. Ba e buna, e un antrenament foarte necesar pentru creier, ca sa nu zic ca produce un pat germinativ pe care se poate asterne apoi orice studiu aprofundat. Scoala comunista asa cum am cunoscut-o eu era de o suta de ori mai corecta si mai eficace decat vrajeala asta de tip nou, cu grile, cu dosare, cu orice numai cu cunostinte vaste multidisciplinare nu. Marturie stau sute de copii ai emigrantilor romani din anii 90 care odata ajunsi in vest, dupa doua-trei luni de scoala erau automat avansati in clase apartinand anilor superiori. Pentru un parinte responsabil, copilului sau nu trebuie sa-i lipseasca din bagajul informational matematica, fizica, biologia, geografia, limba materna si una straina macar, plus logica si metodologia invatarii cu creionul pe hartie. Iar repetitia ramane in continuare mater studiorum, cum ziceau inaintasii. Beleaua e ca multi parinti si/sau profesori sunt si ei victime ale nenumaratelor si cretinelor reforme aplicate cu o ambitie demna de o cauza mai buna, in „invatamantul” romanesc. Pustimea e din pacate, in majoritatea cazurilor, condamnata la a ramane la nivelul consacrat american, de invartitoare de hamburgeri la McD. Din pacate. Dar ca si in jungla, cine poate, oase roade. Parerea mea de om batran. drinks
    PS In Romania si nu numai se simte o lipsa acuta de Invatatori. Profesori pot fi multi dar Invatatori pot fi numai cei chemati!

    Răspunde
  5. Acu’ fo doajde ani, un amic care a fost in Tx, mi-a povestit o duma de am ramas, nu spun cum. Cica acolo elevii studiau ecuatia de gradul doi in clasa a 11-a si in primul an de facultate studiau „operarea” calculatorului de buzunar Texas Instruments. Mai e cazul sa adaug ceva? Banuiesc ca-n noaptea nuntii luau meditatii, ca si nevasta lu’ Bula, prin telefon de la tata socru, cum si in ce fel se executa operatiunea specifica momentului! laugh

    Răspunde
  6. Se stia din aprilie Maitre, publicat in Monitor, 5 module, 5 vacante crazy …. da’ pen’ca #slavaUUU, n-a bagat nimeni de seama, asa se lucreaza acum ca’ntr’o tara ca afara. Adica sistemul public de invatamant trebuie sa fie de kkt, sa scoata salahori semialfabetizati si atat!! Daca vrei plod cu studii mergi la privat, platesti, iei credit de studii pe 10-15 ani, ca de vrem o tara ca afara, etc.
    C’est la vie!!

    Răspunde
    • Pai stai asa … ca nu’i asa! Ala a fost, abia acum se negociaza „cu sindicatele” azi au aparut primele 5 puncte, vezi ca am facut un update! rofl

      Răspunde
      • Din 5 in 5 merge treaba, bag seama ca-l bantuie cincinalul pe tov. dr. veterinar-agronom Campeanu, desi avea doar 20 de ani in ’89… laugh
        Duca-se pe pustii, am scapat de sistemul romanesc de invatamant! Nu zic ca ala de afara e o lumina da macar e predictibil si stii la ce sa te astepti! victory

        Răspunde
  7. Da, pe fii-miu l-a ocolit sistemul de învățământ românesc, în sensul că a ‘beneficiat’ de el vreo 6 ani din 17 .. și cu toceală și fără, păcatul fundamental al învățării la noi este legat de incapacitatea de abstractizare.. exact ce ne-ar diferenția de maimuțe, infectate sau nu cu virusul apocalipsei .. e normal, după atâtea teste grilă și tăierea la greu a științelor exacte exact in perioada de creștere a intelectului abstract, și anume, în liceu.. dar zic sa fim optimiști, a apărut și la noi facultate de Youtube-ri, ne dă creativitatea pe afară..

    Răspunde
  8. Cam pe acolo se termină abstractizarea pentru cei antrenați în zonă.. când ajungi la monads, high order functions, generics, grupuri abeliene, distribuții statistice, etc, etc, etc , se rupe filmul.. nu zic că toți trebuie sa știe toate, dar procentul celor care ar trebui sa știe cum să jongleze cu ele, nu să reproducă definiția din carte, e mult mai mic decât al celor din aceeași branșă, dar de afară..
    Dar cum ziceam, să fim optimiști, dimineața asta, am făcut câteva sute de pași afară, și un puștan de liceu la telefon : ‘ frate , am făcut o combinație tare’ .. și combinația este tot o abstracție a unei șmecherii prin care un prost faultează alt prost ..

    Răspunde
    • „și combinația este tot o abstracție a unei șmecherii prin care un prost faultează alt prost ..” Tare! De retinut! bravo

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura