Acum ceva timp gazda noastra a urcat cateva articole despre Transalpina.
Stiu ca pe net duduie youtube de filmulete cu aceste drumuri de munte ale Romanieie, cele mai si cele mai.
Peisajele sunt superbe, asfaltul nou, impecabil. Dar din pacate strica totul o dara imensa de coruptie si ecodistrugere.
Da, vorbim de drumuri, plural. Avem asa: Transalpina, Transrarau, Transbucegi, Transemenic(zis si Transbanat). Pe jumatate executat DN66A, zis a lui Base, Campul lui Neag – Cerna Sat. In proiect, Transbaiului. Transfagarasan e bunicul lor.
Transalpina – cred ca acum costurile depasesc 400 de milioane de euro pentru ca s-au realizat intre timp lucrarile de finalizare. Este un drum strict de promenade, 142 km, deschis 4 luni pe an. Ioc patrule de politie, ioc telefon sos, ioc statie medicala la Obarsia Lotrului, ioc facilitati. O investitie marca Ludovic Orban, via Nelu Iordache – Romstrade, via CNADNR. O jucarie costisitoare si inutila, care a produs si produce mari daune ecosistemului din zona.
Transrarau – A costat 5 milioane de ron si leaga un sat de o cabana de un alt sat peste muntii Rarau, avand 28 km. Traficul este inexistent, este inchis iarna si se dezapezeste doar …la cerere! Miroase urat, a furt din banul public…marca Florin Popescu, baronul puilor electorali!
Transbucegi – proiect fratesc intre jud. Dambovita si Prahova, a inghitit 31 de milione de lei , are 28 km si duce undeva sub cabana Piatra Arsa Din ce am vazut pe net nu are parapet sau alte elemente de siguranta pe golul alpin si este inchis iarna. Cu siguranta ecosistemul este zdravan afectat.
Transemenic – lungime 52 km, 121 milioane lei, cica scurteaza distanta pentru turisti cu 50 km,vizionati filmuletul si va veti convinge de imensul traffic touristic. O investitie marca Sorin Frunzaverde….cica in scop turistic!
Transbaiului – Thank god ..ca … nu s-a MAI FACUT, COST ESTIMAT 30 MILIOANE DE EURO!!! pentru 38 km!! Sa speram ca va ramane un vis urat….
DN66A Campul lui Neag – Herculane: este un drum criminal, partial terminat,care traverseaza arii protejate, ultimele paduri virgine ale Romaniei. Cam de prin 99, de cand a dat Basan drumul la lucrari, se chinuie activistii de mediu sa opreasca un proiect irational si foarte costisitor. Nu cunostem costurile de pana acum , probabil zeci de milioane de euro. Costuri estimate pentru terminare: 58 de milione de euro!!!
Drept urmare, avem drumuri la altitudine, fara trafic, deschise 3-4 luni pe ani, foarte scumpe si costisitor de intretinut.
Chiar ne trebuiau? Au costat spre 1 milliard de euro. Chiar nu gaseam altceva de facut?
Cu toate sunt de acord cu tine pana la drumul lui Base, DN66A care ar fi fost vital pentru Valea Jiului, scurtand enorm distantele cu partea de nord a tarii! Povestile cu ecologia si zonele protejate sunt praf in ochii prostilor … drumul ala exista, nu se creaza un altul … EXISTA … tot ce trebuia facut era sa il asfalteze si sa monteze parapeti. Nu inteleg cu ce mama naibi facea rau cuiva … si acum se circula pe el insa in conditii precare … Da’i in masa si pe ecomuistii pacii ca sunt satul de tampeniile lor ca de mere acre.
Frate, stiu ca exista, forestier vorbind, dar ar trebui bagat banul intr-o autostrada, gen Calafat, Craiova TG Jiu, valea jiului Deva, nu in drumuri care 6-7 luni pe an nu poti circula din motive de 2m de zapada pe el.
Eu suspectexz ca aceste preafrumoase inutilitati n-au servit decat unor imbuibati ca sa fure din banul dat pe lucrari, unor scmecheri cu terenuri pe unde trece drumul, unor dezvoltatori imobiliari verosi si unor nenorociti care doboara padurile pentru a se face pal din ele!
Lasam si noi ceva nepotilor sau …
Radule ala e practicabil tot timpul anului ca nu prea urca foarte sus. In plus de asta, cum mortii masii, altii reusesc sa mentina fara problema drumuri alpine 24/7/356 pe la inaltimi ametitoare?!?! Faza cu nu se poate circula tot anul e poveste lunga de adormit copii mici. In rest o autostrada de care spui tu … aia nu cred ca se va realiza vreodata, insa eu as fi multumit macar cu atat. In rest ai perfecta dreptate … serveste unora ca si autostrazile … ce dracu … doar traim in Romanica.
P.S. Defapt … avem noi autostrazi nepracticabile tot timpul anului, ce ne mai mira un drum?!
Altii pot pentru ca nu sunt condusi de hoti si tradatori si, in general, boborul mai are si constiinta, pune osul la munca. La noi e lenea cat casa cand e vorba de dezapezit.
Voi chiar vreti un drum pana la Herculane , va trage termala, ce mai!
In orice caz, macar drumul lu base ar avea o noima, restul sunt niste dubiosenii care ne costa milioane de lei pentru reparatii, refacut mrcaje, repus indicatoaresamd Au si americanii drunmuri d-astea, scenic byways, dar la ei pleaca dintr-un oras-statiune si ajung cam tot intr-un loc historic, exista popasuri, benzinarii, politie, ambulanta etc. A, da, si au traffic!!! Am citit ca dezapezesc si la 3mare altitudine, doar sa vina omul la vizitat, sa lase banul pe acolo.
Zii tu, ca om care ai condus pe drumuri de munte la noi, daca patesti ceva vine vreun ajutor si cam in cat timp?
Eu zic ca asa: cu miliardul de euro cheltuit cu drumurile astea faceau autostrada Valcea – Sibiu lejer…