Dupa cateva sute de kilometrii de asfalt romanesc …

Concluzia e aceiasi: in tara asta nu vom avea niciodata o infrastructura rutiere civilizata pentru care platim miliarde grele de euro anual!

Imi este inca greu sa accept ca ~350km ii faci in 2016 intr’o tara UE, cu mult noroc, in sase ore si jumatate expunandu’te pe tot acest parcurs la pericole fara numar! Practic, tranzitarea Romaniei este un soi de ruleta ruseasca, stii cand te urci in masina, dar nu sti cand, si mai ales daca te mai dai si jos la fel de bine si sanatos cum te’ai urcat! Ii multumesc lui Dumnezeu ca si de data asta a fost bine, desi pe drum am vazut ca unii nu au fost la fel de norocosi ca mine care s’a ales doar cu o oboseala de zici ca am participat iara la 24 de ore de la Le Mans.

Poate ca mai putin experimentati ca mine, poate ca mai teribilisti, poate ca pur si simplu mai nebuni … problema de baza ramane: lipsa unei infrastructuri decente este principala cauza de producere a accidentelor rutiere, dincolo de orice praf in ochii ne arunca autoritatile! Organizarea unor filtre cat mai dese pe sosele patriei este un lucru foarte bun! Achizitia unor radare noi si performante este din nou un lucru bun daca nu se cumpara din doi in doi ani si se sta cu ele doar la ciupeala si nu ca mijloc de preventie! Organizarea unor activitati de preventie din nou un lucru bun! Insaprirea pedepselor si conditiilor de obtinere a permisiului de conducere un lucru la fel de bun daca nu sunt exagerat totusi. Cu toate astea, nimic din cele enumerate nu poate rezolva problema reala a carnagiilor de pe soselele noastre atata vreme cat aceastea sunt sufocate la propriu de un trafic ce le’a depasit de multa vreme capacitatea ca sa nu mai zic de vesnicele lucrari prost semnalizate si facute dupa ureche, care adauga un mare plus la posibilitatea produceri unor accidente grave!

Oare cand toate astea vor deveni amintire?! Cand mama dracului o sa primim si noi ceia ce platim?! Cand va avea si Romania un plan strategic national pe termen lung in ce priveste infrastructura de transport ce sa fie dus la bun sfarsit?! Cand vom ajunge sa circulam si noi civilizat si fara nod in gat de fiecare data cand plecam undeva?!

Imi este teama de acel: niciodata

5 comentarii la „Dupa cateva sute de kilometrii de asfalt romanesc …”

  1. Fratili meu, a fost odata ca niciodata chioru, care sosele asfalta si pe pancarte scria Aici sunt banii dumneavoastra. Dar, ce sa vezi, drumurile tot naspa era, ca romanul lopata lua si drumul il sapa, sa cate banii. Dar banii canci era, ca chioru ii fura.Si de atunci tot asa…
    Morala: intai sa avem dracului conducatori cinstiti si apoi vom avea pohta ce am pohtit!!
    Ipoteza pozitiva: si au venit viteji care cu balaurul coruptie si cu zmeul hotie s-au luptat si poporul au scapat, ca fratii buni ne-am intalnit, tara am latit si cu spor am stapanit…
    Ipoteza negativa: ei, dragii mosului, aveam odata o tara. Dar, ce sa mai vorbim, toti ne-o furara….
    Si acum va invit sa va alegeti o varianta….

    Răspunde
  2. După câteva sute de kilometrii de asfalt românesc – România te iubesc !!!!
    Păi dacă infrastructura ar fi decentă(!) atunci nu ar mai fi „…principala cauza de producere a accidentelor rutiere” şi deci şi medicii ar ave mai puţîn de lucru, atît de puţîn că ar mai trăbui daţi afară. Apoi nici donatorii de organe nu ar mai fi aşe mulţi, şi deci dacă o să apelăm la importurile de organe, alea or să fie mult mai scumpe. În ce priveşte mecanicii, ah mecanicii ăştia, păi dacă nu ar mai fi „carnagii” atuncea nu or să mai aibe nimica de reparat şi or să deie şi ei faliment încet încet. Deci o întreagă industrie „supravieţuieşte” ca urmare a drumurilor execrabile din ţara aiasta !
    Vă rog luaţi-o ca tragedie cele ce le-am spus, pentru că aşa ceva nu se poate petrece într-o ţară care are pretenţia să se numească „ţară normală”, sau ţară europeană, sau ţară civilizată sau ţară oricum aţi dori să o mai numiţi. Pentru că ce se întîmplă în ţara aiasta sfidează pînă şi mişcarea de expansiune a Universului: am depăşit cu mult orice limită a bunului simţ şi al absurdului, ne-am adîncit într-un infern de idioţenie şi de cretinătate din care va fi foarte greu să mai ieşim. Asta în ideea în care mai vrem să mai şi ieşim din rahat. Oricît de optimist aş fi să mai cred că totuşi vom ieşi, mă loveşte pesimismul imposibilităţii…
    Ce-i de făcut ?
    Păi eu ştiu ce ar trabui de făcut !
    …dar vorba lui Einstein: aş avea Timp să explic, însă ar trebui o Eternitate că să mai fie puse şi în aplicare !

    Răspunde
  3. In august 2013 m-am intors in tara pentru aproximativ 1 luna si am revenit cu masina. Dupa o noapte de odihna in Italia am tras tare sa ajungem pana la caderea noptii la Nadlac. Am plecat pe la vreo 8 dimineata in Italia si in 12 ore am facut in jur de 1100 de km. respectand desigur pauzele de rigoare la fiecare 2 ore. In Slovenia am avut parte de ploaie torentiala pe jumatate din traseu si am mers cu 100-110 fata de 130 cu cat mergeam in mod normal.
    Am intrat pe la 8 seara la Nadlac si pe la 9 eram in Arad cand s-a pornit iarasi ploaie torentiala. De la Arad si pana la Deva am mers cu 30-40 km./h, doar in localitati unde era drumul bine iluminat am mers cu maxim 70. Drumul ala desi e unul dintre cele mai periculoase din tara, daca nu cumva cel mai periculos era atat de infect incat nici macar nu existau indicatoare pozitionate corespunzator pentru viraje si vopseaua cu care era vopsit axul drumului nu reflecta de loc pentru ca nu avea niciun fel de compus reflectorizant. Despre inclinatia drumului si apa care baltea pe sosea nici n-are rost sa vorbesc pentru ca oricine cu cauciucuri necorespunzatoare si cu o viteza ceva mai mare risca sa derapeze si sa pateasca ceva nasol.
    In vreo 4 ore am reusit sa ajungem la Deva unde am fost nevoiti sa ne odihnim intr-o parcare pentru ca cele 4 ore ne-au terminat psihic mai mult decat au putut s-o faca celelalte 12 ore.
    In februarie 2015 a trebuit sa fac singur drumul respectiv. Cum pana la Deva era gata autostrada aia care s-a demolat si refacut intre timp am ajuns de la Sibiu la Deva in vreo 45 de minute, un drum ce anterior il faceam in minim 2 ore. Apoi de la Deva spre Arad am luat-o pe acelasi drum nasol care ramasese exact la fel. Nu ploua insa fiind februarie asfaltul era ud peste tot si pe drumul respectiv am intalnit trei accidente. In aceeasi zi de la Nadlac si pana aproape de Llubljana am facut tot atata timp cat mi-a luat sa ajung de la Sibiu in vama. Si in tara nu m-am oprit deloc pe cand pana la Llubljana m-am oprit de vreo 4-5 ori inclusi va sa alimentez si sa mananc, iar vreo 20 de minute m-au retinut ungurii la un control de rutina inainte sa trec in Slovenia.

    Răspunde
  4. Au fost ce e drept vreo 3 pauze de tigara si am tranversat si Bucalesul la ora matinala ce e drept in uichend. laugh As putea spune ca e fantastic de bine in conditiile astea, nu? laugh

    @Sorin – o concluzie cat toate la un loc. laugh

    @Malin – Cunoastem … din Jermanica pana la Arad 6 ore, din Arad pana la Deva tot atat. laugh De vis!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura