EURO 6 – dureri de cap pentru posesorii de diesel

Incepand din toamna acestui an producatorii auto vor fi obligati sa echipeze masinile cu noi motoare diesel ce vor face trecerea la standardul EURO 6, renuntandu’se in paralel la masurarea noxelor in regim de laborator ca si pana acum (o pacaleala dealtfel) cu masurarea acestora in utilizarea efectiva ca si in cazul celor cu benzina.

 

Din cele dezvaluite pana acum publicitatii, motoarele diesel EURO 6 vor functiona in paralel cu un aditiv denumit AdBlue ce se va alimenta intr’un rezervor separat (VW deja are asa ceva la noile modele) ce ar avea ca rol diminuarea emisiilor poluante ceia ce presupune o cheltuiala in plus cu pana la 7% din pretul carburantului. Nici cei cu motoare mai vechi nu scapa de cresterea pretului motorinei la pompa deoarece motorina Euro 5 pe care o gasiti acum la pompe va fi inlocuita cu motorina Euro 6 al carui pret va fi mai mare.

Se pare ca treptat se va cam pune cruce popularitatii acestui sistem de propulsie ce era apreciat pentru costurile sale ce teoretic erau reduse la exploatare.

ice4you®

Sunt un scrijelitor independent pe peretii internetului si jurnalist 2.0 nemiluit inca de prin 2005, cand inca nimeni nu avea habar cu ce se mananca, cum nici eu nu prea intelegeam atunci mare lucru despre fenomenul asta! Scriu si aici, mai scriu si prin alte locuri, in timp adunand mii de articole, advertoriale, analize ... din toate cate nimic, scrisul find una din pasiunile mele. Bun venit in IceWorld, blog de opinie si polemica libera!

You may also like...

5 Responses

  1. Redoo says:

    Motorul meu e destul de zgarcit si la o adica, ma pot intoarce la GPL

  2. ice4you says:

    Pai daca ai benzinar teoretic nu te priveste … cum nici pe mine … de afectat ii va afecta in schimb pe cei care au diesel. Multam lui Dumnezeu ca sunt vindecat de diesel pe viata … am preferat sa il las celor care le place aventura pe multi bani laugh … de acum se pare ca si mai multi din pacate. Tendintele producatorilor din cate am citit vor consta in eliminarea motorizarilor diesel mici (de pana in 2 litri) ce treptat le vor inlocui cu motorizari turbo de mic litraj mult mai eficiente si putin poluante pe benzina. Lucrul asta deja se cam vede la toti mari motoristi care au investit destul de mult in dezvoltarea lor. In sfarsit se va duce si mitul dieselului mai putin poluant odata cu eliminarea testarii lor in conditii de laborator. 😉

  3. Redoo says:

    Diesel am, e primul, pana acum toate masinile mele au fost pe benzina +gpl. Focus 1.6 diesel consuma aceiaşi bani pe care-i consuma si loganul pe gpl.
    Ai zis ca ai benzina, treci pe gpl si garantat ai sa ma cauti sa-mi dai o bere.

  4. ice4you® says:

    Sa ai parte de ea!

    La cat consuma imi permit lejer benzina … parca deocamdata nu m’as complica sa investesc 500EU.

    Multam de tip!

  1. 07/01/2017

    […] ca este este un motor cu un bun randament si foarte economic tinde sa devina chiar un mit. Asa cum scriam aici, in viitorul apropiat acest tip de motorizare nu va mai fi in nici un caz una economica mai ales […]