Google incepe razboiul total impotriva extensiilor care blocheza reclamele

Google porneste razboiul total impotriva aplicatiilor si extensiilor de blocare a reclamelor, cu precadere Ublock Orgin, dupa ce a inregistrat esec dupa esec in tentativa de a elimina eficienta acestora pe YouTube, acestia considerand ca aceste aplicatii sunt principala lor sursa a pierderilor de venituri din publicitate.

Ce surse alternative exista

Daca doriti sa folositi in continuarea asemenea extensii in primul rand trebuie sa incepeti un proces de „degoogalizare” pe care eu l’am inceput in urma cu multi ani, folosind tot de atunci surse alternative la produsele Google, fara de care traiesc fara nicio problema, ba dimpotriva, in cazul browserelor folosesc de ani de zile Vivaldi, un browser dezvoltat de fosta echipa care a dezvoltat Opera. O alta alternativa excelenta continua sa fie  Firefox, dezvoltat ca proiect independent cu un magazin cel putin la fel de mare de extensii si aplicatii printre care numeroase adblock’ere, inclusiv celebrul Ublock Origin, dezvoltatorii extensiei anuntand ca suportul pentru Firefox va merge mai departe ca si pana acum.

Schimbarea a inceput in vara, cand Google a inceput sa faca presiuni asupra developarilor de adoptiei a noii platforme Manifest V3

Conform noului guideline pentru dezvoltatori al celor de la Googlem toate extensiile care necesită versiunea Manifest V2 vor inceta sa mai funcționeze din luna iunie 2025, atunci cand tranzitia la versiunea a treia va fi completa. Schimbarea va afecta in mod direct browser’ul Chrome, in vreme ce alte solutii third-party precum Vivaldi si Opera, vor continua sa ofere developarilor suport si pentru extensii Manifest V2.

Opinie

Agresivitatea cu care Google incearca sa domine web’ul nu este altceva decat rezultatul monopolului care a fost hranit de ani buni de zile de utilizatorii pe care i’au atras si creat dependenti de produsele lor. Probabil ca aceasta miscare este gandita acum de Google in acesti termeni, urmand sa vedem insa in timp care vor fi repercursiunile acestei politici agresive de monopol si in ce masura Google va avea de castigat sau de pierdut.

4 comentarii la „Google incepe razboiul total impotriva extensiilor care blocheza reclamele”

  1. Toti bajetii raporteaza la NSA&Co. Mai nou si Mozilla e in meciuri cu Hill, pe chestie de Ublock light. Atmosfera a devenit irespirabila, d-aia zic ca ww3 e mai mult decat necesar. Poate ca aia de la WEF au si ei dreptatea lor, oaia cu doua picioare a devenit deja toxica pentru coaja albastra. Sa mai incerce Barbosu’ si cu alte lighioane, poate ii reuseste data aviatoare.

    Răspunde
    • Stii ca ti’am mai zis de cate ori am avut ocazia: naivitatea sa crezi ca vei scapa „usor” cu vreun razboi sau vreo alta apocalipsa, e mai copilareasca decat aia in care inca crezi in Mos Craciun. laugh

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura