Josephine 10.000km|Cadou: un set nou de bujii

Acum cateva zile (28.07.2016 mai exact) Josephine a implinit 10.000km de cand batem impreuna drumurile patriei noastre frumoase. Asa cum scriam cand am cumparat’o este prima mea frantuzoaica si implicit primul meu Renault, pana acum nu am decat cuvinte de lauda, masina asta pe langa faptul ca si’a amortizat investitia initiala, s’a dovedit a fi una pe cat de fiabila pe atata de confortabila, problemele intalnite fiind minoare dupa cum am tot scris prin jurnalul de bord de aici.

Fiind moment aniversar, nu puteam sa nu ii fac un mic cadou si pentru ca bujiile nu le schimbasem inca, i’am cumparat un set nou. Am ales bujii Denso K20TT (tot de astea avea si inainte) destul de laudate peste tot, avand si un bun raport calitate/pret (60 lei cu tot cu montare) …

Dupa ce le’am schimbat, s’a simtit o schimbare in bine atat la pornirea motorului (porneste mult mai rapid si usor), merge mai linistit si rotund in relantii si se tureaza si mai bine. O investitie mica, care insa conteaza destul de mult si nu ar trebui neglijata mai ales ca un set bun te tine minim 30.000km in cazul celor cu electrod normal.

In rest … toate bune … ne auzim peste inca alti 10.000 de km. laugh

 

13 comentarii la „Josephine 10.000km|Cadou: un set nou de bujii”

  1. Si eu voi avea in vedere la revizie, adica prin octombrie, deocamdata m-a usurat Meganul de 8 bete pentru etrierii franei de mana, care se gripasera complet; decat sa iau second sau da-le cu smirghel ca merge, am preferat varianta inlocuirii, am acum o frana de mana beton!

    Răspunde
  2. Salutare maestre si bine ai revenit … sper ca si cu forte noi din concediul mult asteptat! laugh

    Eu am discuri de frana si pe fata si spate. Deocamdata totul e ok, desi alea pe fata probabil ca le voi schimba la urmatoarea revizie si eu odata cu placutele. smile

    Răspunde
  3. Salut. Am gasit pe google postul tau si am cateva intrebari legate de Ranault. Ma bate gandul sa imi cumpar si eu o masina iar de placut imi place foarte mult Renault Megane 2 pentru ca alte multe dotari si un pret foarte bun. Intre timp un prieten de al meu vrea sa vanda un Renault Laguna 2 din 2004 pentru cam aceiasi bani pe care i-as avea eu sa ii dau pentru un Renault Megane de prin 2006. Sunt intr-o mare dilemma pentru ca nu stiu ce sa fac. As cumpara masina de la prietenul meu pentru ca o stiu de cand o are adusa de el de dincolo si a avut mare grija de ea. De vandut nu o vinde ca nu e multumit sau pentru ca este stricata ci pentru ca si-a are nevoie de un dubita pentru firma. Nu stiu ce sa fac!! Conteaza oare asa mult aia 2 ani la un Megane 2?Si as mai avea o intrebare legata de Renault toata lumea imi zice sa ma feresc ca sunt masini slabe si mai ales foarte scumpe la piese. Este adevarat???? Nu am mai avut pana acum masina proprie, m-am folosit de masina de firma, o skoda fabia TSI de care nu mi-as cumpara nici batut la cate belele am avut cu ea daca nu era de firma cred ca ii dadeam foc.Daca nu te deranjeaza astept un raspuns de la tine pentru ca vad ca ai asa ceva si pari destul de multumit de ea. Multumesc.

    Răspunde
  4. Salut Sergiu!

    As incerca sa te sfatuiesc cat pot de bine in privinta asta insa imi lipsesc niste date cum ar fi:
    – ce motorizare are acea Laguna?
    – ce dotari are?
    – cati kilometrii are?
    – ce Megane ti’ai dori sa iti iei mai exact si aici ma refer la motorizare/dotari?
    – pentru ce vrei sa folosesti mai mult masina (urban/extraurban)

    Pe de alta parte, eu oricand as alege o masina al carui istoric il stiu, in locul uneia cumparate la intamplare, in cazul dat, asa cum scriam pe aici, numarul de kilometrii si anii sunt mai putin importanti. Intre cele doua, acei doi ani nu sunt mare lucru, mai ales ca Laguna este intr’o alta clasa fata de Megane, sunt mult mai „tapan” construite, finisajele sunt mai ok, iar materialele folosite sunt dintr’o categorie superioara … deci teoretic gradul de uzura ar trebui sa fie mai redus sau cel putin sa compenseze acea diferenta de ani. Nici Megane nu e o masina de atuncat, ba dimpotriva, dar in cazul dat primeaza faptul ca sti istoricul acelei Lagune.
    In ce priveste mitul masinii slabe si mai ales al pieselor foarte scumpe … si eu sunt la prima mea Frantuzoaica, ca si tine, am cam fugit de ele luandu’ma dupa povesti vanatoresti. La inceput, cat masina este inca in productie e normal ca piesele sa fie ceva mai scumpe, insa la genul asta de masini acestea au devenit la fel de ieftine ca la restul brandurilor. Tu ai iluzia ca la VW, AUDI, BMW, Opel sunt cu mult mai ieftine?! Ca un exemplu concret, eu inainte de Laguna am avut un Opel Astra F din ’95, ei bine, fata de piesele pentru masina aia, la Laguna gasesc in aceiasi bani daca iau ciurucuri, iar mai scumpe cu in medie de pana la maxim 50 lei, iau deja piese de calitate foarte buna! Hai sa fim seriosi, intre cele doua sunt totusi peste 10 ani diferenta iar Laguna 2 e din alt film! In concluzie … din punctul meu de vedere povestea cu piesele scumpe este un mit si cam atat pentru ca nu te obliga nimeni sa iei „pe original”, ai destule variante aftermarket la fel ca si in cazul restului. Despre cat de slabe sunt te rog sa urmaresti aici istoricul masinii mele unde am scris totul cu lux de amanunte.
    Sper ca ti’am fost de folos!
    Bafta!

    Răspunde
  5. Salut.Masina are motor pe benzina de 1600 centimetri cubi si in rest e dotata destul de bine, are aer conditionat, geamuri electice, oglinzi electrice cam de toate. Este in stare foarte buna, in afara de cateva zgarieturi minore e in stare buna si functioneaza bine, kilometrii nu stiu exact ca am uitat sa il intreb. Nu imi prea place culoarea ca este rosu inchis,dar pot trece peste asta. De folosit vreau sa o folosesc mai mult pentru concedii si weekend ca de frecat prin oras am masina asta de service. La Megane ma gandeam cam la acelasi lucru, am vazut una ieri dar nu mi-a placut ca era destul de obosita ca sa zic asa. Am sa citesc ce ai scris sa imi fac o ideie si revin daca mai am ceva intrebari daca nu te superi. smile Multumesc.

    Răspunde
  6. Teoretic cam acelasi lucru am si eu. Motorizarea este una fiabila, destul de economica (daca nu bagi talpa in ea) si suficient de viguroasa dar fara pretentii sportive deosebite insa! Laguna nu este o masina sport, este o masina de familie potrivita pentru ce vrei tu sa o folosesti, suficient de incapatoare, confortabila si fiabila. La drum intins se aseaza bine pe drum, daca mergi in limitele legale poti scoate un consum foarte bun. Ca probleme cunoscute sunt cele legate de bobinele de inductie, care insa se schimba foarte usor si costa destul de putin. In rest mai pot aparea probleme pe la electice, dar nimic iesit din comun daca iei in calcul si vechimea masinii. Daca zici ca e bine intretinuta si mai ales ii stii istoricul nu este o alegere rea deloc, eu zic totusi sa te duci sa dai o tura cu ea sa vezi daca e ce iti doresti. In ce priveste Megane, Radu, cooautorul de aici de pe blog iti poate spune mai multe ca el are asa ceva, dar diesel. smile
    Citeste … si daca a mai ramas ceva nelamurit intreaba linistit.
    Bafta!

    Răspunde
  7. Draga Sergiu, eu mi-am luat Megane dupa ce am rulat 6 ani pe Clio Fidji. Am un Megane din 2006, diesel, 1.5 dci, variant cu cai putere multi, 90 cred.
    Kilometrii: daca vrei sa afli o duci la un service Renault, au tester de uzina. In plus, daca este adusa din afara o sa ai istoricul masinii – revizii, reparatii, samd – ; n-ar fi rau sa ceri o constatare, sa verifice pe ea tot; eu ma stiut asa din start cat am de investit ca sa o fac rulabila. Piesele nu sunt scumpe, se gasesc la greu, inclusive din dezmembrari(eu am luat piese component de caroserie), kitul de revizie este 250-260 de lei; nu stiu cine ti-a vandut gogosi, dar habr nu are ce vorbeste. Eu am dat 3000 de euro pe masina si am bagat cam 800 de euro sa schimb: discuri frana, suporti motor, o bieleta, revizie , transmisie, baterie, in rest masina este exact cum era in 2006, minus ornamental barii spate si capacul motorului – astea le-am luat de la dezmembrari, vezi sa te tocmesti ca sunt snapani.
    Daca iei masina sa o urci pe elevator, sa vezi cum stai cu rugina – a mea nu are pic – , sa verifici etrierii franei de mana si sa verifici starea scuturilor; daca sunt plastic si sparte, inlocuieste-le cu metalice, se gasesc pe net fabricate in Romania.
    Nu te arunca la piese originale Renault, alea sunt foarte scumpe, aftermarket sunt perfecte; sa nu te sperii daca scrie pe ele ca sunt de Logan, Megane si Logan 2 au o gramada de piese compatibile.
    Pe drum: masina e vis, motorul merge super, tine bine pe drum, curbele le ia lin, foarte stabile – cauciucrile sunt late, 195/65/R14, dar la mine pot pune si 205.
    Nu stiu ce vrei sa iti iei, adica sedan sau hatchback, eu am ultima variant este ok, dar daca vrei de drumuri lungi ia sedan; habitaclul este generos, dar portbagajul la sedan este enorm!
    Suspensiile sunt ok; comenzile sunt usor de folosit; eu nu am dat drumul la viteza de croaziera ca la noi e cam pericol cu ea, dar merge bine in afara tarii pe autostrazi.
    Ai grija sa reglezi bine farurile si nu te juca cu instalatia electrica cu tot felul de carpaci; eu am inca totul din fabrica pe masina si merge super.
    AC este singurul of, a „murit” anul trecut si eu nu sunt oricum fan, asa ca sta nereparat.
    La diesel consum intre 5 si 8 l/100 km, depinzand insa cum rulezi, unde rulezi si anotimp.
    Ce este mai meserias este ca are cam aceleasi costuri ca si un Clio sau Logan, inclusiv taxe si RCA, dar esti destul de aproape de clasa superioara.
    Per total, o masina buna si fiabila; nu te uita la ani, astea fabricate din 2010 incoace, la cate plastic au pe ele si cata electronica au, sunt mai putin fiabile.
    Mult noroc!
    PS Cand testezi masina, sa fii atent sa nu fie reparata cu kit caroseria, se cunoaste usor revopsirea. Plus ca poti testa cu un magnet; pe table se lipeste, pe ce e reparat cu kit nu!

    Răspunde
  8. Ohoooo!! Va multumesc mult pentru sfaturi,nu ma asteptam. :)) Am retinut si una si alta,m-am hotart ca maine sa ma duc sa vad concret Laguna prietenului meu,sa vad cum imi place iar apoi voi lua o decizei.Pentru ice4you pot sa zic ca dupa ce am vazut masina ta nu cred ca are atatea dotari si asta a prietenului meu,dar nu tin neaparat sa le aiba.Va multumesc ca m-ati linistit cu piesele,m-am mai uitat pe net si nu par asa scumpe cum zic altii. Alte intrebari nu am deocamdata,am citit ce ati scris aici si ce a mai fost scris in rest.Va multumesc, o zi placuta. Revin cu o decizie.

    Răspunde
  9. Salut!Am fost aseara si am vazut masina mai in amanunt si am dat o tura cu ea.
    Poza: http://img.plici.ro/image/aAM
    Mi-a placut foarte mult,se vede ca a fost bine ingrijita.Din cate mi-a zis este varianta Autentic, e bine asta?De pus fata de original I-a mai pus el niste jante mai mari de aluminiu,zicea ca imi da si cele de table cu pneuri pentru iarna..Singura chestie e ca mi s-a parut cam mare iar de condus o va conduce si nevastamea. I-a placut si ei dar asta a cam pus-o putin pe ganduri.Inca nu am batut palma,am zis sa mai vad azi un Megane2 tot cu motor de 1600 pe benzina,recent adus. Diesel nu vreau sa nu imi plac.La Laguna asta e e totusi bine ca are si taxa platita si tot ce trebuie, m-ar mai costa doar foarte putin sa o trecem pe numele meu.Dupa ce vad si masina aia cu siguranta o sa stiu ce sa aleg.Va multumesc inca odata.

    Răspunde
  10. Masina nu arata rau deloc din cate am putut sa vad in acea poza. Sincer, jantele alea sunt cam maricele (17 din cate imi dau eu seama) lucru ce e cu dus si intors daca vine vorba de confort mai ales pe drumurile noastre unde e bine ca talonul la cauciuc sa fie cat mai mare. Daca zici ca iti da si alea de tabla care banuiesc ca or fi pe 15 sunt ok pentru iarna.
    Autentique – este una din variante, din cate stiu doar pe asta s’a pus 1,6L benzina. Pot diferi intre ele ca nivel de dotari, dar daca zici ca are AC/geamuri si oglinzi electrice esti deja la minimul necesar de aici in sus restul sunt bonus.
    Ca te vad chitit pe 1,6 litri benzina, daca te duci sa vezi azi Megane ala sa fi foarte, foarte, foarte atent ca masina sa fie EURO4 chiar si daca este fabricata in 2007!! Abia din 2008 in sus poti sa fi sigur de Euro4, pana atunci insa s’au vandut in paralel, cele mai multe fiind EURO3 din ce ajung pe la noi! Asta conteaza la taxa, EURO4 – ~150EU; EURO3~800EU! Deci ai mare grija sa nu te alegi cu o teapa de toata frumusetea!
    In ce priveste dimensiunea masinii, Laguna2 Hatchback(clasa mare: ~4,7m) este mai mare decat un Megane Sedan (clasa medie: ~4,3m) dar nu cu foarte mult, masina fiind oricum destul de manevrabila, dar trebuie sa luati cu atentie si asta in considerare!
    Ok … asteptam decizia ta!
    Bafta!

    Răspunde
  11. Buna dimineata prieteeeenii!!! Imi cer scuze ca nu am mai apucat sa trec pe aici dar acum am trecut sa va multumesc din suflet pentru sfaturile bune si de cunoscatori pe care mi le-ati dat. Intr-un final mi-am cumparat Laguna de la prietenul meu si trebuie sa recunosc ca sunt mai mult decat incantat. Am mers cu ea mai bine de 2000km si pana acum in afara de benzina nu am bagat nimic si din spunsele prietenului meu nici nu trebuie inca minim 5000km cat mai are pana la urmatoarea revizie. Distributia a fost schimbata de 29.000km am facturile pe care scrie ca ar fi ceva INA pus pe ea. Credeti ca trebuie schimbata??? O alta intrebare ar fi legata de anvelope, acum am de vara si caut disperat ceva de iarna dar nu ma pricep. Ce ma sfatuiti mai de buget asa ca nu prea mi-au mai ramas multi bani dupa ce am cumparat masina?
    Va multumesc inca odata, imi cer scuze ca v-am deranjat cu alte intrebari dar mi-au prins bine sfaturile voastre sincere si pe internet mai rau am ametit de la atatea pareri.O zi frumoasa.

    Răspunde
  12. P.S. Da ai avut dreptate ice4you Megane ala era Euro3 era sa imi iau o teapa de toata frumusetea daca nu stiam. Oricum sunt mult mai incantat de Laguna atat eu cat si sotia mai ales acum dupa ce am si mers cu ea se simte ca e alta categorie de masina. Ei inca ii este frica sa mearga cu ea mai ales sa o parcheze eu nu pot zice ca sunt atat de suparat. :))))) Multumesc inca odata!!!!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura