Masini care mi’au placut de’a lungul timpului, ep.4: BMW 320I (E30) aka Ursulet

Am avut frantuzoaice, am avut koreana si ca sa nu zica lumea ca am ceva cu germanii, iote astazi si o nemtoaica, dar nu oricare smile


Probabil ca visul ud al oricarui pasionat de masini si viteza de pe la noi de prin anii ’90 era un BMW 320 (E30) alintat Ursulet de cei care il aveau sau jinduiau la el. Imi aduc aminte de masinile astea cu o nostalgie aparte pentru ca purtau cu mandrie sigla BMW.

Ca un scurt istoric, fabricatia lor a inceput prin 1982 si s’a incheiat prin 1993 dupa 10 ani de glorie ramanand pe sosele inca multi ani dupa. Pe la noi bineinteles ca au ajuns ca second-hand preferate fiind de pasionatii de viteza si curse ilegale de masini pentru ca ofereau avantajul unui motor puternic ce nu mai avea nevoie de multe modificari care montat pe un sasiu foarte bine echilibrat ce oferea un comportament rutier de invidiat.

Experienta mea personala cu un Ursulet se datoreaza unui bun prieten din liceu cu o situatie financiara foarte buna (ala cu PC’ul 😀  ) la care taica’su (patron de service) ia facut cadou de majorat un BMW 320 M-Power, un monstru cu un motor ce avea 6 cilindrii in linie cu nu mai putin de 190CP. Si acum imi suna in urechi ragetul motorului aluia si nu am sa uit niciodata senzatiile tari pe care le traiam cand calcam pedala de acceleratie pana la podea iar rotile alea pur si simplu muscau din asflat. Nu era o masina pentru oricine, fericirea face ca prietenul asta al meu era un om echilibrat si cuminte care avea mare grija de lucrurile lui. Nu a bagat Ursuletul lui la curse ilegale si nici nu a riscat foarte mult cu el, pur si simplu alegea sa se bucure de masina pe care o primise preferand sa mearga incet prin oras ca sa lase masina sa ii fie admirata si ce’i drept, cam era. laugh

In ce privesc dotarile masinii cu care incepeam de obicei un post va rog sa ma credeti ca nici macar nu imi mai aduc aminte daca avea sau nu aer conditionat … pentru ca pur si simplu, la masinile astea dotarile de genul asta erau doar niste mofturi inutile care nu prea interesau pe nimeni, sunetul ala de bavarez veritabil al motorului compensand absolut orice lipsuri, cred ca eram in stare sa merg cu masina aia si fara scaune in ea. laugh

Pe final mai spun doar ca BMW 320i(E30) din punctul meu de vedere a fost una dintre ultimele masini fabricate de nemti de la Bayerische Motoren Werke AG cu dragoste, pasiune si mai ales multa mandrie. Masina asta este una dintre cele care a facut BMW cunoscut ca ceia ce este astazi! Liniile sobre si sportive, motorizarile fara compromisuri, durabilitatea si dedicatia de care au dat dovada inginerii de la BMW au facut din masina asta o legenda. Pacat ca mostenirea ei s’a pierdut treptat odata cu globalizarea, BMW in ziua de astazi produce masini performante insa parca fara acel spirit de mandrie bavareza pe care il simteai cand conduceai un BMW 320(E30). smile

Voi ati condus asa ceva?

16 comentarii la „Masini care mi’au placut de’a lungul timpului, ep.4: BMW 320I (E30) aka Ursulet”

  1. De acord cu BMW-ul doar ca un om decent deja nu si-ar mai lua aceasta marca din jena…de cind a ajuns preferata unei anumite nationalitati conlocuitoare.

    Una din preferatele mea a fost Volvo 240 si 240GL, masini din cauza carora au deraiat locomotive…
    Numai barele fata/spate aveau citeva zeci de kg.
    Dintre primele masini dotate cu side-impact
    Uite-l :
    http://bestcarmag.com/makes/Volvo/240

    Răspunde
  2. BMW 320 (E30) vine din timpurile in care alta nemtoaica era preferata migratorilor ca in asta nu prea le incapea palaria! laugh Asocierea din Mercedes si „hauleu mancati’as” e parca mai reprezentativa … desi nici unul din brandurile astea nu au vreo vina, la ala mic, isteric si cu mustacioara (ardalar jaru) cred ca ii pun in iad filmari de la nuntile exotice de pe la noi ca mod de tortura. laugh

    In ce priveste Volvo …. da, tot respectul desi nu pot sa spun ca ma dau in vant dupa ele, nu le pot nega inovatiile mai ales pe partea de siguranta care in ziua de astazi salveaza multe vieti! Ca sa vezi ceva haios legat de asta si mai ales cat de mult a avansat tehnologia in ce priveste siguranta dincolo de tabla groasa si bumpere masive, ia de de aici un test: David vs Goliath, pe care iti pui banii? laugh

    https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs

    Răspunde
  3. Elocvent, desi cam unfair, asa cum singur ai mentionat este vorba de tehnologii diferite, sa tot fie 20 de ani intre ele, nu?
    Si ca sa fiu putin cinic, in loc ca sa se chinuie Grupul Bilderberg sa cloceasca rarefierea umanitatii, ar fi fost suficient sa impiedice evolutia sigurantei automobilului.
    La noi , vazind starea drumurilor, le-a cam iesit…urit, nu?

    Răspunde
  4. In ce priveste testul de mai sus, am vrut doar sa reiasa cat de mult au evoluat aceste tehnologii de siguranta de la pionieratul celor de la Volvo la ingeniozitatea celor de la Renault care sunt campioni ai sigurantei alaturi de Volvo al caror desiderat este ca in maxim 5 ani de acum inainte sa faca masina in care nu va mai muri nimeni. smile

    In rest … da … in Romania nu trebuie sa isi faca griji bildenbergii, de la exterminarea alimentara, la cea medicala si mai ales drumurile pe care mor anual mai multi romani decat au murit in razboaie.

    Răspunde
  5. Masinile mentionate de tine desi sunt niste clasice am ajuns nu-mi mai placa din cauza „oamenilor negri”, pacat, macar nu o sa-mi displaca niciodata acel Ford/Corvette din anii 60 care rupe tot. laugh

    Răspunde
  6. La cat de virajat e drumul nici sa vrea nu ar putea, desi daca te uiti de la minutul 2.14 o mana o tine pe schimbator pana da de un viraj laugh … Eu daca am obiceiul sa tin mai tot timpul ambele maini pe volan undeva in zona 10-14 inseamna ca nu sunt roman?!

    Răspunde
  7. Nautiluse prietene, in afara de un cuier cu niste silicoane nu am vazut mai nimic. laugh In ce priveste tuningul de bun gust sunt de acord cu tine, pachetul M3 de la BMW este bestial, cam asa arata si masina prietenului meu …

    Răspunde
  8. Asta chiar arata ca o bijuterie, daca si consumul e decent, si mai si gaseste piese pentru ea, ar fi pacat sa n-o pastreze.
    Vorbesc despre ea din ipostaza unuia ce nu are nici macar permis de conducere…

    Răspunde
  9. Era aproape indentica, a tras cativa ani de ea … pana a plecat din tara iar soarta masinii din pacate nu o mai stiu. La partea de consum … la motorul pe care il avea nu prea puteai emite mari pretentii … pe modelul:

    „Si cu sufletu’n rai si cu …”

    … daca imi aduc aminte era ceva de genul 16% sau pe acolo. laugh

    In rest … detinerea unui permis de conducere nu are nimic de a face cu pasiunea pentru masini desi ar cam trebui sa fie totusi.

    Răspunde
  10. Domnule Ice, daca era 320i normal avea 6 cilindri, daca era ala de 190 de cai M avea doar 4.
    In rest, un M dinasta de vreo 25 de ani e tot mai valoros pe zi ce trece.

    Răspunde
  11. Little Mesia … tind sa iti dau dreptate daca mai uit mai atent la istoricul masinilor astora … au trecut 20 si ceva de ani … posibil sa incurc lucrurile …. ca avea 190CP sunt sigur …. cu cilindrii am si eu dubii daca ma uit pe lista de motorizari … oricum … era un monstru motorul ala. laugh

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura