Netflix raporteaza pierderi de peste 200.000 de abonati platitori in primul trimestru incheiat la 31 martie – aceasta pierdere fiind cea mai mare pierdere inregistrata de Netflix intr’un singur trimestru in ultimi 10 ani de existenta ai platformei, aceste pierderi fiind puse pe seama ridicari restrictiilor COVID 19 in tot mai multe tari. In urma inceperi carambolului din Ucraina, Netflix s’a numarat printre primele companii care au anuntat an fanfare iesirea de pe piata Rusiei, decizie in urma careia compania estimeaza ca va pierde inca cel putin 2 milioane de abonati in cel de al doilea trimestru, cea mai mare parte dintre ei fiind abonati platitori de abonamente din Rusia si Ucraina, tendita de scadere a numarului de abonati fiind estimata sa se pastreze si in cel de al treilea trimestru.
Netflix se zbate sa supravietuiasca dupa retragerea din Rusia
Cresterea popularitatii Neflix in randul utilizatorilor s’a datorat faptului ca Netflix a construit de’a lungul anilor imaginea unui brand prietenos cu consumatorii, iar permiterea partajarii conturilor a reprezentat un element fundamental in construirea acestei imagini, insa in urma scaderi burtale a numarului de abonati dupa retragerea companiei din Rusia, acestia anunta implementarea unor masuri radicale ce vor duce la schimbarea acestei viziuni.
„Partajarea ne-a ajutat probabil să ne stimulăm creșterea, aducând mai mulți oameni să folosească și să se bucure de Netflix si am încercat întotdeauna să simplificăm partajarea în gospodăria unui membru, cu funcții precum profiluri și fluxuri multiple. Partajarea parolei este ceva cu care trebuie să înveți să trăiești, pentru că partajarea parolelor este una legitimă, cum ar fi partajarea cu soțul tău, cu copiii tăi… așa că nu există justificarea unei limitari in acest sens!”
declara in 2016 cofondatorul Netflix, Reed Hastings, potrivit cnbc.com
Netflix scade cu 35%, devenind cea mai slaba performanta a S&P 500 din 2022
Netflix ia in calcul eliminarea partajarii conturilor la nivel global
La inceputul acestui an, Netflix a inceput sa testeze diferite moduri de a reduce partajarii conturilor in Chile, Costa Rica si Peru. Directorii companiei au declarat in urma sedintei privind veniturile companiei, ca ar putea extinde modelul pe care l-a creat in aceste tari la nivel global, urmand sa taxeze suplimentar partajarea conturile in afara casei, respectiv conectarea de pe mai multe IP’uri simultan. Conform surselor companiei, Netflix nu a schitat inca o strategie globala concreta in acest sens, dar au sugerat ca schimbarile globale in aceasta privinta ar putea avea loc incepand cu 2023, cand probabil vor avea finalizata analiza de impact cu privire la aceasta decizie radicala.
Netlix cu reclame?
Compania ar putea introduce abonamente mai ieftine care ar avea publicitate, potrivit directorul executiv Reed Hastings care a declarat investitorilor,in timpul unei conferinte telefonice, ca una din solutii ar fi ca Netlix sa apelez la introducerea unui plan prin care clientii, care ar putea plati mai putin, sa fie nevoiti sa urmareasca un set de reclame.
„Cei care au urmărit Netflix ştiu că am fost împotriva complexităţii pe care o aduce publicitatea şi sunt un fan al abonamentului simplu. Dar, oricât de mult aş fi un fan al acestui lucru, sunt un fan mai mare al alegerii consumatorilor. Şi a permite consumatorilor care ar dori un preţ mai mic şi care sunt toleranţi la publicitate sa aiba ce isi doresc, mi-se pare o optiune buna!”
a transmis Reed Hastings investitorilor.
Opinie personala
Lovitura dura pe care o incaseaza Netflix poate fi o lectie pentru restul companiilor de streaming care au aparut ca ciupercile dupa ploaie in ultima perioada, acesta fiind inca unul dintre motivele ignorate pentru declinului Netflix, concurenta devenind una tot mai acerba pe aceasta piata a continutului video . Lectia pe care trebuie sa o priceapa restul nu este neaparat cea legata de partajarea conturilor ( pe care oricum o practica toti), ci cea legata de respectul pe care il au fata de clientii lor prin continutul oferit, Netflix fiind varful de lance al promovarii excesive al trendului „corectitudinii politice” si al fenomenului „cancel culture”, continutul platformei fiind tot mai mult orientat in directia asta, fapt ce a dus la renuntarea multor abonati care si’ar dori sa plateasca pentru o oarecare normalitate si mai putin pentru propaganda unor curente de gandire ce se adreseaza in general unor minoritati. In balanta cu calitatea continutului este si pretul cerut pentru aceste servicii deoarece aceste canale de streaming video au cea mai mare priza in randul paturilor sarace ale populatiei, fiind una dintre cele mai ieftine distractii disponibile, motiv pentru care si cifrele vanzarilor de televizoare noi din aceste tari, sunt unele dintre cele mai ridicate reprezentand o componenta importanta a profitului global al producatorilor de tehnologie, in consecinta, decizia limitarii partajarii conturilor de catre Netflix prin suprataxarea ce oricum exista si acum, nu cred ca reprezinta o solutie pentru limitarea pierderilor, ba dimpotriva.
Da, ieri vorbeam cu fii-miu despre asta, că are și niște acțiuni la Netflix, nu prea multe .. e greu sa te bați cu Amazon și Disney, deși îmi doresc ca Disney să se ducă în locul unde și-o trag ăia pe care-i promovează , pentru neavizați, în căcat decât .. în plus amestecul in politică bine nu le va face .. pe vremea comuniștilor mai plăteam abonament la TV pentru propagandă .. acum nici nu mă gândesc.. să vedem firmele de lux și fițe cum se duc in cap dacă ies din piețele dușmanilor de clasă – Rusia și China .. poate încep americanii să cumpere in loc de tricouri chinezești tricourile de lux, de vreo 30 de ori mai scumpe .. o sa fie greu să le facă de unică folosință, că pe alea ieftine chinezești..
Nu stiu ce cota de piata are Disney, dar in mod cert e cel mai jegos canal de propaganda corecta politic, imi aduc aminte de Disney Channel’ul fii’mi pe care i l’am blocat la TV pentru ca efectiv o luase razna pe la vreo 15-16 ani de la mizeriile promovate de canalul ala pentru splata creiere tinere. Probabil ca dupa ce va trece euforia o va lua si asta pe urmele lui Netflix, mai ales ca si un canal dedicat mai mult
dejectiilorproductiilor proprii din cate am inteles.Amazon a venit tare pe turnanta, e accesibil si cu o oferta tot mai diversificata, motiv pentru care probabil ca va hali tot mai multa cota de piata.
Referitor la aia de vand produse de lux, multi au inceput deja sa cataie discret si s’ar intoarce inca de ieri inapoi, dar deocamdata nu a venit ziua numaratorii profiturilor trimestriale ca la Netflix, alea abia de acum incolo vor incepe sa vina si atunci sa vezi fuste in cap si jale printre actionarii ce pana acum huzureau galbeni de grasi.
De la baiatu’: Merry parastas la Netflix&Co