Noua taxa auto, cosmarul romanilor, revine in discutie in 2021

Campania electorala a trecut, promisiunile de campanie raman ca promisiuni de campanie, iar dupa 4 ani in care romanii s’au bucurat de libertatea de a isi cumpara masini fara a fi suprataxati pentru asta, ministerul Mediului anunta ca bucuria s’a terminat si noua taxa auto, revine ca subiect de actualitate.

Noua taxa auto, cosmarul romanilor, revine in discutie in 2021

„Dacă astăzi eu v-aş spune că introduc o anumită taxă, aş face greşeala pe care au făcut-o ceilalţi minştri, care au introdus o taxă, s-a pierdut la Curtea Europeană de Justiţie şi s-au dat banii înapoi. Dacă va exista o taxă pe mediu, naţională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridic şi să aibă efecte suficiente. (…) Vom demara discuţii inclusiv cu producătorii auto, inclusiv cu comercianţii auto, pentru că nu putem să bulversăm piaţa, dar România trebuie să decida, DA sau NU! (…) Va fi discutată cu Comisia Europeană şi vom strânge toate know-how-urile (informaţiile) şi toate exemplele pozitive din Uniunea Europeană, astfel încât să nu mai ajungem în situaţia de a avea o taxă ilegală. În Europa există trei ţări care nu au nicio intervenţie pe această problemă, restul de 24 au fel de fel de sisteme în implementare.”

a spus ministrul Mediului, Tanczos Barna, la Antena 3.

Cum ar putea arata noua taxa auto 2021

Dincolo de gargara asta cu „consultarile”, inca de pe la jumatatea anului trecut rasuflase faptul ca se lucreaza la un proiect de lege care sa impuna o noua taxa auto, insa fiind o perioada de campanii electorala, acest proiect a fost unul tinut la sertar si negat de toata lumea in frunte cu Ludovic Orban, premierul de la acea data. Acest proiect urmeaza sa fie cumva transpus in concordanta cu alte proiecte de lege de prin UE care ar urma sa taxeze masinile in functie de norma de poluare, singurul lucru la care nu se hotarasera inca era formula prin care va fi aplicata o asemenea taxa si la cine raman banii de taxa, variantele cel mai des vehiculate fiind cele sub forma unui impozit sau sub forma unei vignete platita la fiecare ITP, la cea din urma prezentandu’se chiar la un moment dat si niste variante de vignete cu notari de la 1 la 5 in functie de care primariile  urmau sa primeasca unda verde pentru a stabili o forma de taxare locala. O tentativa esuata de a introduce taxa OXYGEN a avut si FIREA, care a dat insa inapoi in ultimul moment pe fondul de nemultumire observat in social-media, unde inainte sa renunte la ea (se apropia campania electorala) a facut chiar o consultare in acest sens, care a sfarsit destul de tragic.

Va fi sau nu introdusa o noua taxa auto 2021

Avand in vedere agenda „Green Deal” ce va reveni in forta in acest an, foamea uriasa de bani la buget si faptul ca taxa asta e coapta de multa vreme, dar doar amanata din pricina campaniilor electorale, cu siguranta ca DA, ne vom „bucura” de o asemena taxa auto, cel mai probabil fie din toamna la rectificarea bugetara, fie cel tarziu la sfarsitul acestui an/inceputul anului viitor.

Cine va plati noua taxa auto 2021 si cine scapa

Pentru ca legea asta sa respecte echitatea, probabil ca de aceasta taxa nu vor scapa decat masinile care vor folosi ceea ce se considera a fi surse alternative de propulsie la cele poluante, respectiv masinile electrice si cele hibrid.  Interesant va fi daca acesta lege din Romania va include si masinile cu motorizari propulsate cu GPL la masini cu propulsie alternativa, in Germania de exemplu acestea fiind deja incadrate la automobile hibrid, gazele naturale fiind inca posibil sa fie reconsiderate de UE in noul context Green Deal ca surse alternative de energie de tranzitie acceptata in contextul securitatii energetice a UE, dupa indelungi negocieri care au avut loc pe acest subiect in toamna anului trecut si care ar mai continua si anul asta.  Taxa OXYGEN conceputa de Firea, cuprindea acest capitol, astfel ca masinile propulsate cu GPL, in proiectul OXYGEN al PMB, erau scutite atat de limitari cat si de taxa, unul dintre motivele acestei decizii de la acea vreme fiind probabil legata de scutirea masinilor de TAXI care in marea majoritate folosesc acest tip de combustibil datorita costurilor reduse de exploatare.

Cine vor fi cei mai afectati

Cei mai afectati probabil ca vor fi cei cu motorizari diesel, legea probabil respectand si aceasta tendinta de suprataxare a acestui tip de propulsie dupa scandalul Diesel Gate care a si pus capac viitorului acestor motorizari, marii producatori renuntand rand pe rand la dezvoltarea acestor motorizari.

Un prim semn ca aceasta este directia pare a fi dat de Renault care odata cu noile modele DACIA, a introdus pentru prima oara motorizari cu GPL montat din fabrica, in vremea in care au renuntat la toate motorizarile diesel.

Opine personala

Daca noua lege va respecta acest lucru, probabil ca in perioada imediat urmatoare anuntarii unei asemenea legi, vanzarile de instalatii GPL autorizate vor cunoaste o reala explozie, multi dintre cei care detin motorizari pe benzina cu norme inferioare de poluare urmand sa apeleze la asemene instalatii care ca o probabil prima consecinta va duce in urmatorii ani si la scumpirea acestui combustibil alternativ in urma cresterii cereri. Pe de alta parte e de luat in seama si faptul ca probabil aceste instalatii GPL autorizate se vor scumpi destul de mult, astfel ca s’ar putea ca multi sa ajunga la concluzia ca nu merita investitia in masinile lor vechi, investitie ce ulterior va fi destul de greu spre imposibil de recuperat, avand in vedere ca masina este deja una veche.

Culmea este ca in noul context marxit al Green Deal, din taxa aia auto colectata de la toata lumea intr’un final, desi ramane cu poluarea ii ami si subventionam tot pe aia mai cu dare de mana ce isi vor permite sa cumpere masinile alea electrice foarte scumpe, ca deh, cine sa o faca daca nu tot sarakiile?! laugh

Asadar, „dragi romani”, una peste alta si in ciuda povestilor populiste cu „consultarile” pe aceasta tema, bucuria foarte probabil ca se va termina curand si in contextul asta, daca sunteti in pragul achizitiei unei masini, sfatul meu ar fi sa luati in calcul si posibilitate ca aceasta taxa sa apara cat de curand si tocmai de aia ar fi bine ca in calculele voastre, inainte de luarea unei decizii sa fie inclusa si aceasta „necunoscuta”! smile

mediafax foto/Marian Buga

 

 

13 comentarii la „Noua taxa auto, cosmarul romanilor, revine in discutie in 2021”

  1. :)) și așa a cam devenit incomod cu ITP anual sad doar că nu văd investitie în mașină prea curând, vin și ăștia, când ai cuțitul în rană să mai sucească strânga-dreapta

    Răspunde
    • Pai ITP’ul ala anual nu a fost decat (inca) o taxa auto mascata, ca mai ai vreo doua (mascate) uitate in benzina! laugh

      Răspunde
        • Eheheeee … dar stai asa, sa le luam pe rand! laugh Prima taxa a fost implementata de Basescu prin ’99 ca ministrul al Transporturilor, in prima faza fiind o prima rovigneta pentru utilizarea drumurilor publice care se platea local, ca mai apoi sa o transforme intr’o taxa strecurata in pretul combustibililor, astfel ca s’au bagat 13 centi la motorina si 14,7 centi la benzina, tara fiind umpluta de celebrele tablite cu „Aici sunt banii dumnevoastra!”

          In ianuarie 2005 celebra rovigneta de utilizare a drumurilor publice revine pe cai mari si se mai introduce inca odata si a si ramas in vigoare pana in zilele noastre, aia de o platesti anual in functie de tonaj!

          In 2014 Ponta introduce acciza de 7 eurocenti/litru, acciza pe care am platit’o pana in 2019 cand a fost intr’un final eliminata doar pentru cateva zile dar s’a rezolvat la introducerea accizelor la rafinarii care au puscat pretul cu vreo 6 centi.

          Daca pana la intrarea in UE, exista o lege care prevedea ca in tara nu pot fi aduse masini second-hand mai vechi de 8 ani si pentru fiecare masina de asta plateai vama, intrarea in UE a venit si cu o prima taxa auto de prima inmatriculare care de atunci si pana azi a cunoscut vreo 5 transformari, ba chiar le venise la un moment dat ideea sa taxeze si autostrazile alea construite din banii publici, la 100 de kilometrii parcursi, ceva de genul 6EU/100Km si probabil ca in curand isi vor aduce aminte si de asta si ne vom bucura si de ea, amanarea ei fiind si atunci tot din motive electorale.

          In concluzie, bani sa avem, ca taxe sunt si or sa tot fie! victory

          Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura