Cea mai de sezon dintre toate este carnea stricata si mancarea expirata in general. Pentru cei care nu s’au prins inca, nici un super/mega/hipermarket nu inregistreaza pierderi decat la nivel neglijabil. Daca ati mancat pe la locurile unde acestia servesc mancare in interiorul magazinelor, ati fi aflat mai demult ca acolo aterizeaza in mare parte cam tot ce incepe sa putrezeasca prin magazin, dupa ce bineinteles se transforma in preparate de tot soiul.
Sarbatorile in general sunt ocazia perfecta ca toate magazinele astea sa scape de tot ce nu vand, luand ochii multora cu reduceri inventate (inainte cu o saptamana sau doua le pompeaza artificial preturile pentru ca de sarbatori sa dea bine) sau te miri ce promotii cum ar fi la un televizor LCD de pe vremea lui Noe iti mai dau chipurile „gratuit” vreo doua kile de detergent la limita termenului de garantie. Se poarta asta si pe la magazinele online … sa nu care cumva sa se creada ca doar magazinele clasice fac asa ceva.
Sfatul meu este sa cascati ochii mari si sa nu va grabiti! Sa nu va aruncati ca berbecii la tot ce scrie Oferte, superoferte, megaoferte, etc. fara sa va mai pese de altceva. Sa consultati atenti ofertele, bine ar fi sa stiti care erau preturile dinainte sa inceapa nebunia asta. In ce priveste macarea (de orice fel ar fi ea) ar fi de preferat sa ocoliti tampeniile astea de magazine care oricum vand numai cancerigene si sa va orientati inspre mici producatori, care nu isi permit sa tina stocuri ci se bazeaza pe rulaj. Mai bine puneti in plus 50 de bani sau un leu si lasati’le lor megaofertele sa se spele pe cap cu ele.
Nu e vorba aici ca tin lectii cuiva de cum sa isi faca cumparaturile, este doar un apel la inteligenta! 😉
La mine in oras era sa fie o epidemie imensa daca nu se facea control. A fost la ceva magazin carne de porc la reducere si avea trichineloza. A fost noroc ca un cumparator se pricepea la carnea de porc si a sesizat OPC-ul ca altfel eram la stiri cu o epidemie imensa. Avea 100 kg de carne cu trichineloza. Nu ma risc cu reducerile. Cumpar ce cumparam si pana acum nu cumva sa patesc ceva.
Anul acesta pericolul este mai mare ca inainte datorita faptului ca prin scaderea masiva a puterii de cumparare, magazinele au inregistrat stocuri din ce in ce mai mari de care trebuie acum sa scape profitand la maxim de dezinteresul celor care au o incredere oarba in tot ce vand aceste super/mega/ultra magazine de rahat. Cum am zis … nu uitati niciodata ca aceste magazine ca si bancile nu au decat pierderi calculate pana la neglijabil, folosindu’se de orice ocazie, fara scrupule. Anual s’au inregistrat tot soiul de probleme care insa nu prea au „transpirat” prin presa, anul asta se pare ca nu au mai putut „palma” situatia ca sa nu mai zic de foamea de bani a guvernului care a cam inceput sa le arda amenzi si astora ce pana acum erau intangibili … desi cam mici din punctul meu de vedere la cifra de afaceri care o au.