Preturi si versiuni Dacia Spring Electric

Conform datelor tehnice publicate de Renault la prezentarea de acum un an a modelului, Dacia Spring Electric apartine segmentului mini, dimensiunile sale fiind de 3,73 m lungime, 1,62 metri latime (fara retrovizoare) și 1,51 m inaltime, garda la sol de 150 mm fiind una ce o duce usor in randul crossover’urilor urbane, aceasta garda fiind deosebit de utila la trecerea cu usurinta peste obstacolele urbane cum ar fi bordurile suprainaltate.

Mai multe detalii despre Dacia Spring Electric am scris aici.

Preturi Dacia Spring Electric

Pretul de pornire pentru Dacia Spring Electric in Franta va fi de 16.990 de euro, pentru versiunea Dacia Spring Electric Confort, aceasta versiune fiind una cu un nivel minim de dotări, printre care se numara climatizarea manuala, geamurile electrice doar pentru locurile din fata si un sistem infotainment minimalist.

Versiunea superioară, Dacia Spring Electric Comfort Plus, va avea printre altele display multimedia de 7 inci, vopsea metalizata, clima automata, geamuri electrice fata/spate, servodirectie asistata elecronic, pilot automat, etc si va costa 18.490 de euro.

Preturile pentru versiunile doker nu au fost inca prezentate.

 

Conform producatorului, Dacia Spring Electric ofera multiple posibilitati de incarcare, respectiv la o priza standard de 220V, cu ajutorul unui cablu furnizat în serie, la un Wallbox (cu un cablu oferit optional) sau la o borna DC (optional).

Timpii de incarcare a bateriei :

  • Mai putin de o ora pentru o incarcare 80% la o borna DC 30 kW

  • Mai putin de 5 ore pentru o incarcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW

  • Mai putin de 8h30 pentru o incarcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW

  • Mai putin de 14 ore pentru o incarcare 100% la o priza standard de 2,3 kW

Dacia Spring Electric dispune de o garantie de 3 ani/100 000 km, bateria beneficiind de o garantie de 8 ani/120 000 km, autonomia maxima declarata fiind de 225Km in modul mixt si 295Km in modul urban.

Cu tichetele Rabla Plus, Dacia Spring Electric devine o optiune accesibila pentru toata lumea

Luand in considerare faptul ca statul roman ofera tichete Rabla Plus, chiar si in varianta Confort Plus, Dacia Spring Electric devine un model accesibil pentru multa lumee, diferenta de plata fiind aproape similara cu cea pe care o platesti pentru un Logan mediu cu propulsie conventionala, respectiv undeva pe la ~9000 si ceva de Euro, lucru ce cu siguranta ca o va face extrem de atractiva pentru foarte multa lume mai ales ca masina folosita in mediul urban si metropolitan.

20 de comentarii la „Preturi si versiuni Dacia Spring Electric”

  1. Două remarci am: una este legislativă mașina nu va costa 8490 euro. Fiindcă statul acorda 10k de coco dar în limita de 50% deci prețul ar fi undeva de la 9245 de euro.
    Al doilea este ciudat că autonomia urbană este mai mare. Înțeleg că au recuperare de energie ca la hibrid, dar oare sa fie chiar așa eficienta?
    Cum se comportă în condiții reale ( ac, încălzire, căldura/ ger) autonomie și fiabilitatea bateriei. Știm că
    Bateriile au o curbă a utilizării destul de abruptă in jos.

    Răspunde
    • La electrice, cu cât vuteza este mai mare, cu atât scade autonomia.
      Ca dimensiuni e cât 500le meu, deci mașină de 2 persoane, asta chiar nu iese din oraș. La bani e foarte ok și are o mulțime de scenarii de utilizare – navetă urbană, livrări, agenți, dar puțin pentru cetățeni, cel puțin la noi, e mult prea mică- deci probabil va rupe la vânzări afară, dar și la noi la firme.

      Răspunde
      • @Cristian Banu: destinatia acestor masini in mod cert este urbana/metropolitana. Pentru o familie poate fi a doua masina folosita exclusiv urban/metropolitan, spatiul interior bine gandit (Renault e campion la asta) cica ar oferi confort suficient pentru 4 persoane, adica mai mult decat suficient pentru o familie medie. In rest, e clar ca se vor umple flotele de masinite de astea, inlocuind cam tot ce e acum automobil pe combustibili fosili, urmeaza sa fie lansata si sub forma unui model dokker pentru transportul de marfa. De rupt va rupe pe raid sharing, unde dealtfel urmeaza sa lanseze un model dedicat, din declaratiile lor. Nu stim inca preturile acolo.

        In ce privesc achizitiile ca masini personale, as putea sa fac un mic pariu ca si la noi se va vinde destul de mult si bine in orasele mari ca a doua masina, mai ales daca anul viitor apar taxele si cu siguranta ca vor fi introduse! Pretul e accesibil, e cool … in prima faza se vor arunca pe ele corporatistii care vor primi si locuri de incarcare pe la corporatii si cei care locuiesc in zone rezidentiale, case mai ales, masina asta putand fi incarcata la orice priza. Ramane sa vedem daca am avut dreptate! laugh

        Răspunde
    • @Pato: Da, scuze, imi sarise aberatia aia cu 50% din vedere, o sa editez, multam!

      In rest, autonomia aia mai mare in urban probabil ca se bazeaza pe tehnologia revolutionara de incarcare a bateriei E-TECH, prezenta de Renault la masinile hibrid despre care am scris aici. In principiu incarcarea bateriilor se face nu doar cu energia recuperata de la sistemul de franare, ci si cu ajutorul tehnologii preluate din Formula 1, in acest sens fiind folosita o inovatoare cutie de viteze care joaca un rol fundamental.
      Ca si autonomie reala in exploatarea zilnica nici un producator nu iti ofera mai mult decat informatii despre consumul in conditii ideale, meteahna mostenita si de la autmobilele cu propulsie clasica unde niciodata consumul declarat nu bate cu ala real. In concluzie orice consumator mare, cum ar fi AC’ul iti reduce autonomia destul de mult, astfel ca, realist vorbind in conditii reale autonomia aia probabil ca se reduce undeva la doua treimi in cel mai optimist scenariu. In ce priveste influenta temperaturilor extreme, teoretic si conform declaratiilor producatorilor, noile generatii de baterii sunt ceva mai putin sensibile la capitolul asta. Ramane sa vedem cat de adevarat este cand masinile astea vor deveni ceva mai comune in exploatare.

      Răspunde
      • Nu zic că nu mi-ar fi bună și mie pentru o naveta de 17-20 km pe sens. Totuși mi-ar place sa pot să o incarc la serviciu, în alea 8-10 ore pe care le petrec la muncă. Iarăși cred că vor fi mai ciudate „până prostului” din viitor, trebuie să vii cu un generator și cu canistra nu doar cu canistra. Asta in cazul in care nu apelăm cum ar fi normal la o platformă smile

        Răspunde
      • ” incarcarea bateriilor se face nu doar cu energia recuperata de la sistemul de franare, ci si cu ajutorul tehnologii preluate din Formula 1, in acest sens fiind folosita o inovatoare cutie de viteze”

        da-o naibii de cutie ca nu-i dinam, si daca ar fi tot nu vad alta sursa de energie in afara de franare si mers la vale, asta daca nu e o cutie de fuziune la rece

        oricum abordarea hibrida mi se pare excelenta

        Răspunde
        • Ai un video in link’ul ala, ca sa vezi cum functioneaza, e un soi de „dinam” in cutia aia de viteze, de unde si inovatia patentata de Renault la hibride dupa ce au folosit’o in F1 deja. Da, si eu vad viitorul mediu al hibridului si nu al full electric pe distante extraurbane.

          Răspunde
          • Toyota vinde masini cu hidrogen de ani buni de zile. Probleme sunt doua, mari si late: 1. Procesul de productie este foarte scump si relativ periculos; 2. Tehnologia pentru masini. respectiv productia de celule, este una foarte scumpa si relativ nerentabila pe termen lung. Am vazut ca mai nou se poarta marota asta cu hidrogenul si vise cu capacitati de productie, inclusiv pe la noi, dar inca nu stiu sa se fi facut ceva concret in directia asta. In rest, etanol, biofuel …. exista, baiul este ca astea se fac din plante si aici te lovesti de problemele mari din agricultura, unde ai de ales intre productie de biofuel de ala pentru masini sau pentru oameni. Una peste alta, solutii exista, Tesla le avea in plan inca de acum 100 de ani, problema e ca nu stiu cum sa isi imparta baietii tortul si influenta, asta e tot.

          • La hidrogen încă au o problemă de ordin tehnic destul de mare, este greu de stocat hidrogenul având cea mai mica moleculă din tabelul periodic reușește să treacă printre celelalte metale deci este dificil dacă nu imposibil să-l stochezi. Îl produci dar au pierderi mari într-o perioadă destul de scurtă de timp.
            Dacă ar rezolva problema asta cred că ar fi fezabil. Mai urmăresc ce se petrece pe bursă în zona asta de tehnologii alternative in zona energiei și văd niște companii care par promițătoare.

          • Exact de problema aia vorbeam si eu ca pericolul ce il prezinta! In rest … parerea mea sincera este ca la ce te uiti tu acum e o bula speculativa asemanatoare cu cea a www din anii ’90 langa care se inghesuie si aia cu monedele virtuale. laugh Vedem ce iasa in urmatori ani …

  2. Bravo Stimabile, te-au corupt astia! rofl
    Stii ca sunt fan electric si de curand am una, dar cand simt cum astia imi baga mana in gat cu Timmermans in frunte:
    „Legislaţia UE trebuie amendată pentru a permite statelor să ia măsuri la nivel naţional privind interzicerea vânzărilor maşinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzină” ,
    apoi vad si lindicul asta de conserva produs in China la 20k, sa nu-mi spui de subventia data din impozitele platite de mine ca devin aggressive drinks

    Răspunde
    • Tovarase Vasile, dupa cum stii NU sunt fan electric pentru ca nu cred in viabilitatea exclusiva a electricului pe termen mediu, iar ce viseaza aia ca or sa forteze sunt doar niste vise desprinse din distropia in care traim deja … dar care se va duce pe sula cand o sa ii loveasca realitate dura, aia in care or sa isi dea seama ca nu au cum scapa de dependenta energetica de Rusia oricand s’ar zbate … ca asta e realul motiv pentru aberatia cu green deal si nu povestile lor cu zane si unicorni vopsiti CURcubeu. laugh

      Răspunde
  3. Ma bag si io in vorba. Masinile electrice sunt superbe, fenomenale, chiar mirobolante da’ au o buba mica, mica. Merg pe corent electric. Pai mai fraticilor, daca toate cazanele din lumea asta ar fi electrice, cate centrale pe carbuni, pacura, hidro sau atomice ne-ar trebui (numa asa o tira cat sa inlocuiasca toata energia potentiala stocata in rezervoare de benzina si motorina)? Numai in Bucuresti, la 2 mil x 40 kw/h, cam cate termocentrale ne-ar trebui? Deci nu bateriile sunt buba, alea se vor rezolva, e chestie de generare de energie suficienta. De infrastructura, mi-e si frica sa mai vorbesc. Unii bat campii ca gata cu petrolu’, gazele. He, he, din ce faci tati izolatoarele la un circuit? Din paie? Pai toata civilizatia actuala e bazata pe OIL, fara ala suntem pa si pu, fix inapoi la pestera. Azi a cazut curentul la mine in cartier. Toate magazinele erau locked, nema curent, nema case de marcat, nema pos, nema nimic. Pai nu eream noi mai dibaci pe vremea cealalanta, cand te duceai cu hartia la tanti Vasilica, aia invartea rasnita, iti dadea(daca iti dadea) un fel de bon, luai Corabioara, chit ca in magazin era bezna sa-ti scoti ochii, nu alta. Erea naspa Trabantu si Dacia ca n-avea gram de electronica pe ele da bagai o surubelnita si doua de 10-13 si aia erea? Ca nici vantu’nu-i ca valu’, si nici Tesla nu-i ca calu’!drinks

    Răspunde
    • Excelente observatiile tale domnule Cib, am scris multe despre asta, imprastiat prin multe articole, probabil ca intr’o buna zi, o sa incerc sa fac un soi de sumar al lor si sa le pun intr’un text punctual pentru a le supune dezbaterii celor care vor sa discute realist pe temele astea, dincolo de tampeniile debitate de niste unii care vor sa schimbe lumea ieri! Lunga si complexa discutie, daca termin din ce am de rezolvat in perioada asta presanta, imi fac timp si de asta, multam ca mi’ai ridicat mingea la fileu! smile

      Răspunde
      • M-am mai luptat si eu cu cate unii care sunt mai cormorani laugh . Chestia e ca recunosc ca motorul electric e superior da’ clasicul nu e inca si nu va fi multa vreme de inlocuit. Cel putin la vacari si la rusi, unde spatiul e enorm . Asta daca o sa ne mai lase astia sa avem masini individuale. Iar de alea care se conduc singure, nici nu vreau sa aud. Pai unde mai e placerea sa invarti covrigu si sa maraie ceva de sub capota? Astept cu nerabdare articolul si succes pe ramura! drinks

        Răspunde
    • laugh Exercitiu de calcul:
      Sa zicem ca am avea 1 mil de masini electrice!
      Romanul de rand are 5000W nominal la priza, contractual… o data la 2 zile trebuie sa incarci, asa SF-u de la priza ta ca nu ai alta solutie, 500000 X 5000W = 2500MW in termeni nominali, factor de putere 1, ceea ce nu prea exista…. rofl
      Romania la momentul cand scriu produce 5500MW si importa 1200MW!
      beach

      Răspunde
      • Vrajeala cu Green Deal e despre limitarea miscarii individuale. Deci e clar ca numarul de masini actual , presupunand ca ar fi electrice, nu e sustenabil. Deci transport in comun si ocazional si cu voie de la stapanire, cateva electrice asa de fite pentru cei cuminti. Coroborat cu sminteala covid, lock-down 6 luni/an, vaccinuri ciudate, masca la copii, cand ei ar trebui sa invete comunicarea nonverbala de la varste fragede, plus alte aberatii, ma duce cu gandul la un plan extins de zombificare a majoritatii populatiei si deci a controlului total al individului. Disparitia banilor fizici, aparitia si inmultirea sculelor conduse prin IoT, nu ma lasa sa nu ma ingrijorez. Pe de alta parte si civilizatia asta e normal sa crape la un moment dat, ca doar nimic pe lumea asta nu poate ocoli legile matematicii si fizicii. Doar niste nebuni isi pot inchipui ca pot schimba ordinea lucrurilor. Eu chiar nu vad nici un fel de iesire. Just my 2c! drinks

        Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura