Acum vreo 2 ani, Tesla, deja celebru producator in lumea masinilor electrice, promitea un sedan electric de clasa medie full electric al carui cost de vanzare sa nu depaseasca 35.000USD. Ei bine se pare ca s’au si tinut de cuvand, si zilele acestea au prezentat in sfarsit cum va arata Tesla Model 3 …
Partea interesanta la aceasta masina este autonomia declarata care ar acoperi in jur de 350km cu un plin de baterie, dar deocamdata nu se stie clar in ce conditii si mai ales in cat timp se incarca aceasta baterie, unele zvonuri aproximand in jurul a 30 de minute daca este incarcata la o statie Tesla ce probabil ca o vei putea cumpara tot de la ei. O alta varianta vehiculata ar fi aceia a unor statii speciale de incarcare care ar schimba bateria consumata cu una gata incarcata pentru 60-80USD in maxim 90 de secunde, dupa cum se lauda Tesla mai jos …
Ca performante masina nu sta rau deloc, aceleratia declarata de la 0-100Kmph facandu’se in sub 6 secunde ceia ce este demn pana si de o masina sport clasica de renume. Ca design mie cel putin in fata imi aduce aminte de Porsche Panamera de unde pare sa le fi venit si inspiratia, deci … nu arata rau deloc. In rest … nu au fost dezvaluite foarte multe lucruri pana la anul cand masina va intra pe piata, pentru ea existand deja peste 1 milion de precomenzi.
Desi nu sunt deloc convins ca viitorul este al masinilor electrice de genul asta, Tesla odata cu acest model „accesibil” probabil ca va produce un cutremur in industria auto grabind sau chiar dand peste cap planurile multora pentru urmatorii ani. 35.000USD este pretul mediu pentru un sedan cu motorizare termica din aceasta clasa, deci pretul nu va mai fi o mare problema pentru cei care isi doresc o masina cu intretinere aproape de 0. Ramane de vazut daca Tesla va convinge mai multi oameni decat are deja precomenzi, daca le iasa mutarea, pana prin 2020 cred ca va urma o explozie de asemenea modele ce probabil ca le au in stand by si restul producatorilor si uite asa in sfarsit si va revolutiona si aceata lume care a ramas prinsa in capcana petrolistilor vreme de vreo 100 de ani.
Daca ar fi sa emit o teorie a conspiratiei as spune ca incep sa inteleg pretul redus al petrolului din ultima perioada. Oare se grabesc sa scape de cat mai mult inainte ca aceste masini sa domine piata iar ei sa ramana cu petrolul pe stoc?!
Ce parere aveti?
Daca ti-a placut, distribuie si la altii:
Citeste si ...
Ei au si Tesla P85 si p90 care sunt niste bolizi cu accelratie de la 0 la 100 in doar 3,4s. – respectiv 3,2s. Au lasat la liniuta multe masini de renume cu motoare termice. Sa nu uitam ca un motor electric are cuplul maxim constant pe toata gama de turatii. De aia nu iti trebuie cutie de viteze la asa ceva…
Iar de nu esti convins ca asta e viitorul, cred ca ar trebui… Uite-te la compania asta http://www.bydeurope.com/ Astia produc autobuze full electrice bi-motor cu o autonomie de aproape 15 ore ( depinde de trafic si incarcarea cu pasageri). Au deja Parisul, Londra Quebec si multe alte orase de prin America si Asia. Deci bate la fund cam orice autobuz cu motor termic , atat la cuplu , cat si la fiabilitate din punct de vedere al motor-transmisie. Au venit si la noi in Bucuresti si le-au lasat la testare vreo 2 luni. Am mers cu ele. Sunt incredibile. Dar Primaria noastra e mai cu motz. Ce se compara cu Londra sau Parisul? Au spus ca nu sunt suficient de eficiente pentru gusturile lor si au refuzat oferta…
Razvane, nu cred intr’un full electric atat de radical ci mai degraba intr’o forma de compromis care sa faca trecerea si sa se rezume la un soi de hibrid avansat in care rolul unui mic motor termic sa nu fie de propulsie ci de generator. In felul asta dezvoltarea ar fi aproape garantata in ritm alert cu investitii minime ale statiilor de incarcare care exista deja sub forma benzinariilor. Un mic si foarte simplu motor termic care sa consume 1-2l/100km cu rol de generator electric si nu de propulsor, este mult mai plauzibil pentru productie in masa decat un full electric care are lacunele lui cum ar fi investitii masive in statiile de incarcare precum si o oarecare standardizare a bateriilor folosite pentru ca e absurd ca fiecare fabricant sa o aiba pe a sa. In schimb, o trecere printr’o zona hibrid este mult mai plauzibila. In cazul unui parc de autobuze treaba e simpla si clar de viitor mai ales in marile orase insa in cazul productie de masa a milioane si milioane de automobile treaba sta altfel. Oricum … faptul ca Tesla da startul schimbarii este un lucru minunat … de asta aveam nevoie, niste nebuni care sa aiba curaj sa schimbe lumea, ca de aici … va merge totul de la sine.
in 5 ani daca s-ar vrea se face tranzitia complet pe electric .. mai sunt niste probleme cu bateriile actuale, dar exista solutii tinute ‘la sertar’ – sunt convins de asta .. benzinariile se adapteaza rapid cu niste costuri minime – petrolul vandut fiind doar o parte a venitului lor.. asta e motivul pentru care se afla lumea pe un butoi de pulbere – petrolul nu mai este ce-a fost odata, nu mai este rentabil sa bagi la greu cheltuieli militare sa controlezi zonele petroliere.. dar ca orice divort , iese cu scandal la partaj, cu frustrari, migratie in masa..
Aici sunt de accord cu mister ICE, viitorul va fi hybrid, pentru ca infrastructura de alimentare cu combustibil deja exista, pe cand cea electrica nu exista; in plus, exista toata infrastructura de deservire a motoarelor termice, infrastructura care poate fi usor convertita pe hybrid.
Personal, nu vad competitia lansand full electric, ci hybrid cat mai performant, piata pe full electric va ramane una de nisa o lunga perioada, pe cand piata de hybrid deja ia avant.
Sa nu uitam ca tehnologia disel-electric deja este aplicata la greu in domeniul naval si feroviar, deci este deja testate, full electric exista doar in feroviar si cu limitari,,,,
Diesel -electric on feroviar este aproape de end of life. Majoritatea infrastructurii feroviare este pe electric. Si este aproape imposibil sa faci un motor diesel suficient de puternic incat sa poate antrena un generator suficient de putermnic la randul lui si in final sa incapa toate trei sub aceeasi capota – inclusiv motorul electric propulsor. Ma refer la automobile aici. Nu la locomotive sau vapoare unde ai spatiu cacalau… Eu sunt de parere ca finalul va fi full electric – nu hibrid…
@Cola – este posibil ca sa aiba ei ceva pus deoparte, curiozitatea mea este cat de rentabil va fi pentru productia in masa si cine va pune mana pe monopol.
@Radu – diesel cred ca isi traieste ultimele zile pe automobile. In curand acest gen de propulsie va mai fi utilizat doar pe industrial, cel putin eu asta cred.
@Razvane – ramane de vazut cine o avea dreptate dintre noi pe viitor pentru ca pe deoparte japonezii ii trag tare pe hibrid (hidrogen si benzina) avand planuri pentru urmatorii 30 de ani, americanii din cate vad se entuziasmeaza cu Tesla in frunte pe full electric (aici ii inteleg, pe combustibili fosili au pierdut’o demult ) iar europenii se trag pe cur … experimantand si ei una, alta, dar fara a iesi cu nimic concret in afara de cateva modele mai mult sau mai putin interesante. Eu zic ca oricum va fi o lupta destul de interesant intre producatori, un soi de vs intre hibrid si full electric care insa nu se vor exclude ci dezvolta in paralel, full electric ramanand solutia pentru urban si hibrid pentru extraurban. Vom vedea …