Pe modelul:
Niciodata diesel, durerile de cap le las altora …
Bineinteles ca alegerea mea in ce o priveste pe Josephine a fost un motor pe benzina … lucru ce sambata m’a cam bagat in ceata dupa ce i’am dat un START (yeah … nu am cheie ) si m’am trezit cu masina trepidand si mergand ca un tractor.
Smuls din linistea silentiosului motor pe benzina by Renault, opresc masina si o pornesc din nou … nimic schimbat.
WTF?!
Desi stiam raspunsul … am deschis totusi capota si am privit cu motorul ala aveam impresia ca pleaca de pe masina.
Yep zic, asta trebuie sa fie …
… si asta a si fost! Pentru profani fotografia reprezinta o bobina de inductie electrica al carui rost este de a da scanteie prin intermediul unei bujii la unul din pistoane … in cazul meu, pistonul 4. De cand am cumparat’o pe Josephine am fost avertizat ca una din bobinele alea este buclucasa, e o problema foarte comuna si cunoscuta la benzinarele moderne in general si nu doar la Renault.
Asa ca … primul meu drum a fost la un prieten care are magazin cu acareturi de genul pieselor auto. Cautat dupa motor … gasit … dat comanda … nu a fost sa fie ca Sfanta Maria le daduse cu a guvernului roman bunavointa, liber la toti. Zic no nu’i bai e si luni o zi … si m’am ocupat de niste beri.
Azi dimineata pe la 10 mi’a sosita si binecuvantata bobina de inductie de la Beru (130 lei cu adaosul prietenului ) pe care am schimbat’o singur singurel in 2 minute cu ajutorul unei chei tubulare de 10. Dupa schimbarea ei Josephine merge ca unsa.
Bleah … multam doamne ca am revenit la benzina!
Daca are nevoie cineva de ceva sfaturi despre cum se schimba, ma poate apela pe la comentarii.