A trebuit sa vina o pandemie ca Tarom sa se gandeasca la un proiect de zboruri interne pe perioada sezonului estival, astfel ca, potrivit unui comunicat al companiei, incepand cu luna iulie a acestui an pe toata perioada sezonului estival 2020, Tarom va efectua urmatoarele zboruri:
- Aeroportul International „Traian Vuia” Timisoara ⇔ Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta;
- Aeroportul International Oradea ⇔ Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta;
- Aeroportul International „Avram Iancu” Cluj ⇔Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta.
In comunicat nu se precizeaza detalii legate despre frecventa acestor zboruri si nici detalii legat de pretul unui zbor cu avionul, motivul pentru care s’a luat aceasta decizie de catre Tarom fiind cel legat de sprijinirea industriei HoReCa din tara care a fost la fel de crunt lovita de criza COVID19, ca si companiile aeriene.
Revenind la decizia TAROM de a efectua aceste noi zboruri, tot ce pot sa spun este ca nu pot sa inteleg de ce a trebuit sa vina o pandemie ca acesta decizie sa fie luata, atata vreme cat in tara alternativa unui zbor de o ora cu avionul ar fi fost de ani buni de zile una demna de luat in seama de cei din Vestul tarii care pana acum aveau de ales intre a face minim 10 ore cu masina, sau vreo 15 ore cu trenul in conditii mizerabile, daca vroiau sa ajunga pe litoralul romanesc, acesta fiind si unul din motivele principale pentru care multi din Vest prefereau o destinatie in afara tarii, unde ajungeau in conditii mult mai decente.
Pe de alta parte, dincolo de entuziasm, succesul acestei initiative va tine foarte mult de cateva aspecte care sunt curios in ce masura au fost luate in seama de cei care au luat aceasta decizie, respectiv:
- pretul biletelor de avion care daca nu vor fi gandite si ca varianta unui pachet accesibil pentru familii, din start va iesi din calculul multora;
- frecventa zborurilor, respectiv daca acestea nu vor fi zilnice, tot programul este inutil din start;
- transferul de la aeroport in statiunile de la mare, care daca nu este bine pus la punct, zborurile devin neatractive, ca nimeni nu vrea sa zboare o ora si sa piarda restul de timp cat ar merge cu masina, chinuindu’se dupa aia cu transferul, de care probabil ca se vor gasi destui care sa incerce sa profite, la preturi premium.
Asadar daca toata treaba asta ar fi gandita ca un program integrat bine pus la punct, ar putea fi atat sansa de salvare Tarom cat si unul dintre cele mai de succes programe integrate din cate s’au facut pe la noi, insa din pacate la cum stiu ca merg lucrurile cand vine vorba de programe de astea integrate de pe la noi, in care succesul tine de mai multi factori de decizei, respectiv autoritati centrale si locale, teama imi e sa nu fie un fiasco, dar poate ma insel si bine ar fi.
Update: Pasagerii pot ajunge pe litoralul romanesc, din a doua jumatate a lunii iulie, in fiecare zi de joi si duminica. Costul unui bilet pe ruta Timisoara-Constanta, doar dus, costa, daca rezervarea este facuta in acest moment, de la 404 lei. Preturile se modifica insa de la o zi la alta.
Asadar, e fix cum ma asteptam, dintr’o oportunitate au reusit sa faca cacatul praf din cauza costurilor uriase la bilete si a celor doua curse pe saptamana ma indoiesc ca se va inghesuii foarte multa lume cand cu jumatate din banii aia isi pot gasit bilete spre orice alte destinatii din Europa.
Voua cum vi’se pare treaba asta?
Pai nu au cumparat niste avioane cu elice de la francezi, unde sa te duci cu alea, decat pe intern?!
Pai nu le aveau? Le aveau, vreo 7 ATR 42-500 si 2 ATR 72-500 pentru zboruri interne si regionale … dar nu ma intreba la ce dracului le folosesc si pentru cine?! Cu alea 9 aeronave s’ar putea apuca de curse interne low-cost la greu ca nu au concurenta aici si sa faca bani destui, dar nah, cineva are interes sa distruga compania aia si sa o cumpere pe nimic, nu de ieri, nu de azi.
Era o stire pe undeva ca au dat d’alea vechi inapoi si au mai dat si ceva banii si au luat;
„În primele 3 luni ale anului 2020, patru ATR 72-600 (dintr-un total de 9 aeronave noi de tip ATR 72-600, închiriate în leasing operaţional) intră în flotă” oficial
Pai bun, si ce dracu fac cu ele? O strategie de exploatare a lor, care sa justifice achizitiile, facuta de numerosii aia experti/manageri adusi pe bani grei de afilierea PNL’ista de pe la Tarom si schimbati la cateva luni, cu scandal de obicei, exista, in afara de platile compensatorii cu care pleaca?! Aia pe unde o putem vedea si noi, ca sa intelegem ce pana mea se intampla cu banii aia publici si de ce Tarom e tot cu un picior in groapa falimentului, desi are flota, are personal, are subventie?!
Stiu, de felul meu, pun foarte multe intrebari … de cele mai multe ori incomode, dar no, nu ma pot abtine …
P.S Si apropo, daca tot pun atatea intrebari, revin si cu asta.
Nu poti din low-cost sa acoperi o afacere deja nerentabila, plus o schema stufoasa de personal, agentii d’aiurea peste tot prin lume, etc.
Nu ai zis nimeni sa acoperi doar din low-cost, ci doar sa isi completeze veniturile ca si alte companii, iar legat de schema aia stufoasa, n’au decat sa o destufeze, cum au facut si alte companii … ups, piua, pe la TAROM e tot ca in Romania anilor ’90 treaba, pile/relatii/politic, scuze!