Cel putin din primele date oferite de producatorii care se declara suprinsi de succesul urias al precomenzilor (276.000) pentru acest model ce inca nu este in productie, cam asta rezulta, un succes de cateva miliarde de dolari, ~12 mai exact, pentru o masina ce inca nu a fost nici macar testata de catre cei care au depus deja avansul de 1000USD necesar pentru precomanda. Evident ca aceste precomenzi nu implica nici o obligatie pentru cei care s’au inscris pe lista si au dat acei 1000USD, dar stand stramb si judecand drept, daca doar jumatate din ei ar finaliza comanda, Tesla ar inregistra vanzari de ~6 miliarde de dolari pentru un singur model in vremea in care cifra lor totala de afaceri pentru anul trecut a fost de ~4 miliarde!
De aici tragem concluzia ca piata este avida de asemena solutii alternative viabile, Tesla Model 3 poate sa fie ori unul dintre cele mai mari succese auto inregistrate vreodata dupa Ford Model T, ori cel mai mare esec din toate timpurile.
Ce va fi … vom vedea la anul cand va incepe livrarea acestor masini, daca nu cumva vor exista amanari.
Pretul este foarte atractiv. Si pina or sa inceapa productia efectiva, poate ca o sa mai creasca si autonomia. Si poate or sa puna si display de 16″ in loc de 15″.
Cel putin pe hartie pare bestiala, dar 35000 usd plus taxe vamale…cam rich for my taste!
Dar snobii vor lua si pe la noi, uite coaie, am masina de 35000 de dolaroi!
Sorine pretul ala probabil ca o sa fie atractiv pentru state ca aici daca se va transforma in -ajutorul de stat USA+diferenta EU+taxe+adaosuri comerciale … o sa cam fluieram in degete. Sa nu uitam ca ala e pretul de pornire, din zvonuri cam pe la 45.000 e ce trebuie ca dotari. In ce priveste ecranul ala eu as zice 12″ ca ajunge … e monstruos si asa.
Radule – nu e vorba de snobi ca o fi un trend da nu e bemeveu fratioare.
Oricum ar fi … e clara treaba ca, asa cum am zis, in maxim 5 ani lucrurile se vor schimba radical in industrie. Prevad deja o „explozie” a masinilor de genul asta, cat de curand o sa vin si cu argumente in acest sens.
eu cunosc idioti care si-au luat Humwee cu o chita de bani si acum si le trec pe GPL si le inmatriculeaza in Bulgaria, boii nu si-au dat seama cam ce presupune masina americana, asa ca da-mi voie sa fiu optimist in ceea ce priveste capacitatea idiotilor de a fi idioti si de a isi lua masina strict privind cat costa; presupun ca una cu optiuni sare de 35000 usd, plus taxe vamale(tva import 20% si alte angarale), te duci lejer zic eu la 50000 usd! Noroc ca nu achiti timbru de mediu!
Apropo, cum o sa incarci una la noi, ca nu exista statii de reincarcare?
Usor usor incep sa apara, Kaufland mi’se pare ca au inceput sa monteze statii gratuite de incarcare pe la supermarketurile lor, anul asta incercand sa le extinda prin orasele importante pentru a creea un soi de retea. Este un inceput de care acum se folosesc retailerii dar cu siguranta ca treptat vor aparea si altele cum ar fi prin benzinarii unde mare lucru nu ar fi sa amplaseze pentru inceput cate o minune de aia de statie cu incarcare rapida de unde sa iti incarci masina pana ajungi la destinatia finala.
In ce ii priveste pe bizoni stai linistit ca stiu si eu fara numar … beleaua este ca totusi vorbim de multi bani, ori astia isi cumpara rable SH pe bani de nimic, ce le inmatriculeaza pe unde pot ca nici bani de taxa nu au. In cazul dat vorbim de bani destul de seriosi pe care cocalarii astia doar vor sa para ca i’ar avea. Dupa o vreme cand intra pe la SH e alta discutie, dar pana atunci isi vor lua doar cei care chiar au banii aia si sunt dispusi sa ii si dea.